بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۷۵۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵
رئیس اداره نظارت برموادغذایی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو گفت: افزودن رنگ حتی خوراکی به چای غیرمجاز و ممنوع است.
تدبیر24 »« نسترن محمدی» افزود: سطح تماس بیشتر چای کله مورچه با آب موجب می شود رنگ دهی این نوع چای بیشتر از انواع دیگر باشد.
وی با اشاره به طعم دهنده های افزوده شده به چای آنها را به دو صورت طبیعی یا مشابه طبیعی دسته بندی کرد و گفت: هر دو نوع آنها بر مبنای مقررات ملی و بهداشتی و اخذ مجوزهای بهداشتی، مورد مصرف کارخانه های تولیدی قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه چای سیاه به صورت های قلم، شکسته، باروتی و خاکه تولید می شود، اظهارداشت: چایی که با توجه به شکل فیزیکی ازسوی تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی به نام چای « کله مورچه» معروف شده است نوعی از چای سیاه است که با روش فرآوری توسط دستگاه هایی که برای خرد کردن برگ چای استفاده می شود به شکل ریز درمی آید که همین امر و سطح تماس بیشتر آن با آب موجب رنگ دهی این نوع چای بیشتر از انواع دیگراست. 
وی افزود: بیش از نیمی ازمصرف چای سیاه درجهان چای موسوم به سی. تی.سی C.T.Cبوده و در ایران نیز برای تولید چای های کیسه ای از این نوع چای استفاده می شود بنابراین کارخانه هایی اجازه افزودن طعم دهنده به چای های تولید خود را دارند که از امتیاز کاربرگ ارزیابی برنامه های پیش نیازی موسوم به (PRP) بالای 900 برخوردار باشند.
رئیس اداره نظارت برموادغذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو در بخش دیگرسخنانش افزودن هر نوع رنگ حتی خوراکی به چای را غیرمجاز و ممنوع بر شمرد وادامه داد: کارشناسان اداره کل و معاونت های غذا و داروی سراسرکشور و مسئولین فنی به طورمستمر بر واحدهای تولید کننده این محصولات نظارت می کنند تا از رعایت ضوابطی مثل فلزات سنگین، باقیمانده سموم و مایکوتوکسین ها درمحصول نهایی اطمینان حاصل کنند. 
محمدی از مصرف کنندگان خواست ضمن دقت در موارد درج شده روی برچسب محصول مانند شماره پروانه ساخت محصولات داخلی، آمارچای های وارداتی و تولید داخل را درسایت سازمان غذا و دارو به نشانی WWW.FDO.GOV.IR مشاهده کنند.
وی گفت: با هدف حمایت از تولید داخل، مجوز بهداشتی واردات چای سیاه صرفا برای اوزان بالای 10کیلوگرم صادر می شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها