بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۷۶۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
وزیر کشور سنگاپور تاکید کرد که با مشاهده حوادث تروریستی موجود و نگاهی به تاریخ می توان پیش بینی کرد نتیجه اتفاقاتی که رخ می دهد محدود به منطقه جنوب شرق آسیا نمی شود، بلکه آمریکا و منافع آمریکا از پیامدهای آن در امان نخواهد بود.
تدبیر24 »
'کی شانموگام' وزیر کشور سنگاپور روز دوشنبه در مقاله ای که در تارنمای 'مالای میل آنلاین' منتشر شد، نوشت: برای مقابله با گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق یک راه حل مداوم نیاز است، زیرا این طرز تفکر در حال پایان یافتن نیست و به سایر مناطق نیز سرایت می کند.
وی نوشت: تفکرات تروریستی به دیگر نقاط جهان نیز سرایت کرده، و حامیان آن به دنبال فرصت هایی هستند تا بتواند افراد بیشتری جذب کنند.
وی دلیل ارائه این اظهارات را این گونه بیان کرد: من متعلق به جنوب شرق آسیا هستم، قاره ای که بیشترین مسلمانان در آن سکونت دارند و اکنون به نقطه مرکزی فعالیت داعش تبدیل شده است. القاعده نیز در حال تقویت خود است، هر چند که اقدامات عملی چندان گسترده ای انجام نداده است. اما گروه تروریستی داعش به طور یقین جنوب شرق آسیا را هدف قرار داده است.
'کی شانموگام' وزیر کشور سنگاپور افزود: داعش به دنبال تشکیل یک خلافت (به اصطلاح) اسلامی در بسیاری از نقاط است، در حالی که آنها اکنون نسبتا تحت فشار قرار دارند، باید وارد دومین حلقه منازعات شوند و این حلقه در جنوب شرق آسیا رخ می دهد.
وی با این اعتقاد که گروه ترویستی داعش در دستیابی به منطقه جنوب شرق آسیا موثرتر عمل کرده است، مخاطبان آمریکا را با این پرسش مورد سئوال قرار داد که همه این حوادث چه ارتباطی با آمریکا دارد؟
وزیر کشور سنگاپور تاکید کرد: اگر خاورمیانه در حال حاضر مشکلات زیادی برای آمریکا ایجاد کرده و آمریکا جنوب شرق آسیا را نیز در اختیار گرفته باشد، در مقابل آنچه که در سایر نقاط جهان در حال رخ دادن است، چه چیزی مشاهده می کنید.
وی خطاب به آمریکایی ها نوشت: شما افغانستان را در زمان شوروی در اختیار داشتید، مردم و تروریست هایی که آموزش دیده بودند به آنجا رفتند، جنگیدند و بازگشتند و شما با افزایش افراط گرایی مواجه شدید.
در این ادامه این مقاله آمده است: اکنون آن چه در پاکستان و دیگر مکان ها رخ می دهد را مشاهده می کنید. امروز تاریخ، خود را در سوریه و عراق تکرار می کند. ترویست ها به آنجا می روند، فرا می گیرند، به آخرین تکنیک ها مجهز می شوند و بعد هم به نقاط مختلف جهان از جمله جنوب شرق آسیا می روند.
'به اعتقاد وی، در عین حال، روشی که اسلام سیاسی در جنوب شرق آسیا ترویج می کند، زمینه مستعدی برای افراط گرایی فراهم می سازد. '
وزیر کشور سنگاپور اعتقاد دارد: اسلام سیاسی به دلایل مختلفی از قبیل در دسترس بودن مفاد به صورت آنلاین، منابع پولی خاورمیانه که مهدکودک ها، مدارس و غیره را تامین مالی می کنند، واعظانی که در مدارس مکاتب خیلی متفاوت آموزش دیده اند و تضاد با آنچه که در اسلام اعتدالی در جنوب شرق آسیا اعمال می شود، مجال ظهور می یابد.
وی معتقد است: این شرایط در واقع آئینه ای است از آنچه که در دیگر نقاط دنیا رخ می دهد. بنابراین با مشاهده اینها می توان پیش بینی کرد چه اتفاقاتی رخ خواهد داد و البته نتیجه اینها به منطقه محدود نمی شود، بلکه هم آمریکا و هم منافع آمریکا از پیامدهای آن در امان نخواهند بود.
'کی شانموگام' وزیر کشور سنگاپور نوشت: استراتژی داعش در جنوب شرق آسیا بسیار ساده است. آنها با ویدئوهای مختلف بسیاری از مالایی ها را تحت تاثیر قرار داده اند. رسانه های خبری به زبان مالایی دارند و جمعیت مسلمانان مالایی را هدف قرار داده اند.
وی با تشریح دیدگاه های داعش در مواجهه با اقدامات امنیتی که در مالزی علیه تروریست ها انجام شده است نوشت: آنها نیز در مقابل هشدار دادند اگر ما را دستگیر کنید، تعداد ما افزایش می یابد. اما اگر اجازه بدهید حضور داشته باشیم، به اهداف خود در بازگردان خلافت نزدیک تر می شویم. ما هرگز به نظام دولتی دموکراتیک تعظیم نمی کنیم و تنها قوانین خداوند را دنبال می کنیم.
'کی شانموگام' با اشاره به اینکه اکنون فعالیت های تروریستی در جنوب فیلیپین در حال رخ دادن است، نوشت: اندونزی امسال یا سال دیگر حدود 200 نفر از زندانیان خود را که بنا به قانونی نمی تواند بیشتر زندانی کند، آزاد خواهد کرد، زندانیانی که می توانند با تحت تاثیر قرار دادن دیگران خطرساز باشند.
وزیر کشور سنگاپور با ارجاع به برخی نظرسنجی ها نوشت: حدود 10 تا 11 درصد از مردم اندونزی از پذیرش سیستم خلافت (به اصطلاح) اسلامی حمایت می کنند، در مالزی نیز 70 درصد از جمعیت مالایی ها خواستار قانون شریعت هستند.
به اعتقاد وی، آنچه که از ارائه این آمار برمی آید این است که این دیدگاه ها یک شبه رخ نداده اند. شرایط اقتصادی اجتماعی و فضای سیاسی باعث شکل گیری چنین تفکراتی در مردم شده است.
وزیر کشور سنگاپور نوشت: اگر مردم بیشتر و بیشتر 'تفکرات افراطی' داشته باشند، یا نوعی از مذهب را مورد پذیرش قرار دهند یا فضایی ایجاد کنند که شماری از مردم در درون جعمیت فرصت اقدامات بیشتری یابند، این اصلی ترین خطری است که می تواند رخ دهد.
به اعتقاد وی، هنگامی که این تغییرات به نقطه خاصی برسند دیگر معکوس کردن آنها امری غیرممکن است.
وی نوشت: آنچه ما خواهان انجام آن هستیم تلاش برای گردهم آوردن کشورهایی مانند استرالیا، نیوزیلند، اندونزی و مالزی برای رسیدگی به این مسائل است. ما ممکن است نتوانیم به همه این مسائل رسیدگی کنیم، اما دستکم سکویی در اختیار داریم تا در خصوص این مسائل بحث و گفت وگو شود. اما آمریکا و سایر کشورها نیز باید در این امر مشارکت کنند.
وزیر کشور سنگاپور در پایان به مساله اسلام هراسی اشاره کرد و نوشت: اگر دچار اسلام هراسی شوید، جمعیت شما ضد مسلمان و ضد اسلامی می شود که خود تغذیه تروریست ها است. این خطر بزرگی است و باید در مقابل آن ایستادگی و با آن مبارزه کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها