بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۷۶۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
عملیات ارتش عراق در موصل به دلیل عملیات انتحاری و استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی از سوی تروریست‌ها طی هفته‌های اخیر کندتر پیش ‌می‌رود با این وجود پاکسازی مناطق تحت اشغال همچنان دارد.
عملیات ارتش عراق در موصل به دلیل عملیات انتحاری و استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی از سوی تروریست‌های داعش طی هفته‌های اخیر کندتر پیش ‌می‌رود.

آخرین اخبار عملیات موصل و تحولات عراق طی هفته گذشته

هلاکت 35 تروریست داعش در پی عملیات ارتش عراق

«حبیب الشمری» از افسران پلیس عراق گفت: نیروهای مشترک ارتش و پلیس عراق عملیات نظامی را در منطقه «حاوی العظیم» در شمال دیالی انجام دادند که در این عملیات ۱۲ تروریست کشته شدند.

در عملیات روز 27 آوریل نیروهای عراقی نیز بیش از ۴۰ تروریست داعش کشته شدند و ۲۰ خودروی بمب‌گذاری شده در چارچوب عملیات آزادسازی استان صلاح الدین منهدم شد.

آخرین اخبار عملیات موصل و تحولات عراق طی هفته گذشته

همچنین یکی از اعضای نیروهای واکنش سریع (وابسته به وزارت کشور عراق) نیز گفت که در عملیات نیروهای پلیس فدرال در منطقه قضیب البان در موصل قدیم ۲۳ تروریست مسلح کشته شدند و ۸ موتورسیکلت بمب‌گذاری شده منهدم شد.

آزادسازی موصل تا سه هفته آینده

فرماندهان نظامی عراق در موصل روز دوشنبه یکم ماه می اعلام کردند که با وجود مقاومت سرسختانه تروریست‌های داعش شهر موصل تا سه هفته دیگر به طور کامل آزاد خواهد شد.

سپهبد «عثمان غنیمی» رئیس ستاد کل ارتش عراق در گفتگو با تلویزیون دولتی «الصباح» عراق ضمن اشاره به مقاومت عناصر داعش در بافت قدیمی شهر موصل تأکید کرد که حداکثر تا سه هفته آینده شهر موصل به صوت کامل از اشغال تروریست های داعش آزاد خواهد شد.

وی همچنین اضافه کرد: از آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل در ماه اکتبر سال گذشته تاکنون بیشتر شهر موصل از اشغال داعش خارج شده‌ است.

آخرین اخبار عملیات موصل و تحولات عراق طی هفته گذشته

این مقام نظامی عراق اظهار داشت: هم‌اکنون عناصر باقی‌مانده تروریست‌ها در محله‌های شمال‌غربی شهر ازجمله «بافت قدیمی» شهر محاصره شده‌اند و توان مقاومت آن‌ها به شدت کاهش یافته‌ است.

خنثی‌سازی حمله شیمیایی داعش

منابع اطلاعاتی عراق روز یکشنبه 30 آوریل گزارش دادند که ده‌ها تن از تروریست‌های داعش که قصد انجام حمله شیمیایی در موصل را داشتند به وسیله نیروهای امنیتی دستگیر شدند.

شبکه خبری السومریه به نقل از منابع اطلاعاتی گزارش داد که نیروهای امنیتی در زمان گشت‌زنی در منطقه «الصحه» در غرب موصل این تروریست‌ها که مقدار زیادی گازهای سمی نیز به همراه داشتند را دستگیر کردند.

تروریست های داعش روز یکشنبه 23 آوریل نیز چهار خمپاره حاوی مواد سمی به سمت نیروهای مردمی عراق در غرب موصل شلیک کردند.

آخرین اخبار عملیات موصل و تحولات عراق طی هفته گذشته

فرماندهان ارتش عراق پیش از این اعلام کرده بودند که حملات شیمیایی علیه نیروهای امنیتی و غیرنظامیان به هدف ضربه زدن به نیروهای امنتی و گسترش مناطق تحت اشغال، از سوی تروریست‌های داعش انجام می‌شود.

بمباران پایگاه‌های داعش در الانبار

 یک مقام نظامی در تیپ هفتم ارتش عراق اعلام کرد که در جریان عملیات هوایی در غرب استان الانبار 13 نفر از عناصر داعش کشته شدند.

در این عملیات همچنین دو خودروی متعلق به تروریست‎ها منهدم شده است.

هواپیماهای ائتلاف نیز مواضع داعش را در حد فاصل دو شهر «عنه و القائم» هدف قرار دادند.

در همین حال نیروهای عراقی اخیرا موفق شدند که 12 روستا را در جنوب موصل پس از انهدام مواضع داعش آزاد کنند.

رسانه جنگی عراق گزارش داد که یگان‎های مردمی در قالب عملیات «قادمون یا نینوی» توانستند 12 روستا را در جنوب موصل آزاد کرده و پرچم عراق را بر فراز ساختمان‎های دولتی مستقر کنند.

نیروهای مردمی عراق پیش از این موفق شده بودند که مناطق اطراف جنوب موصل را با پشتیبانی هواپیماهای ارتش این کشور آزاد کنند.

آخرین اخبار عملیات موصل و تحولات عراق طی هفته گذشته

نیروهای ارتش عراق همچنین اعلام کردند که مناطق «التنک و تل هلاله» در شهر موصل از اشغال داعش خارج شده است.

انفجار بمب در موصل و کشته شدن یک نظامی آمریکایی

وزارت دفاع آمریکا روز شنبه از کشته شدن یک نظامی این کشور در نزدیکی شهر موصل عراق خبر داد.

براساس بیانیه‌ای که در سایت پنتاگون منتشر شده، این نظامی آمریکایی امروز بر اثر انفجار یک بمب خارج از موصل کشته شده است.

آمریکا به دنبال بازگرداندن داعش به الانبار

«جواد الطبیباوی» روز 2 می در گفت وگویی با السومریه نیوز، با اشاره به حضور بیش از 3 هزار عضو داعش در استان الانبار ، گفت که آمریکایی ها برای بازگشت سیطره داعش به الانبار طرح ها و نقشه هایی دارند و هسته های خفته داعش در این استان اخیرا فعال شده است.
 
این فرمانده الحشدالشعبی، در اشاره به نقش منفی آمریکا در جنگ علیه تروریسم گفت: استان الانبار هنوز بطور کامل پاکسازی نشده و دلیل آن دخالت های آمریکایی ها در عملیات آزاد سازی استان بوده است.
 
الطبیباوی ، اضافه کرد، همواره گفتیم و هشدار دادیم که زمین استان باید به نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی واگذار می شد تا تضمینی باشد داعش دوباره به این مناطق بازنگردد.

آخرین اخبار عملیات موصل و تحولات عراق طی هفته گذشته

وی تاکید کرد که طرح ها و برنامه ها برای بازگرداندن داعش به استان، با حمایت شرکت های آمریکایی انجام خواهد شد.

کشته شدن 2 عامل انتحاری در تکریت

یک منبع امنیتی عراق در استان صلاح الدین روز دوشنبه یکم می اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق دو عامل انتحاری را در جنوب شهر تکریت از پای درآوردند.

منبع امنیتی به السومریه نیوز گفته که نیروهای پلیس با حمله به شهرستان «بلد»، دو عامل انتحاری را در منطقه «عرب الرواشد» واقع در شمال شهرستان بلد در جنوب تکریت کشتند.

منبع امنیتی که نخواست نامش فاش شود، افزود: این عملیات پس از اطلاعات دقیق درباره نفوذ عوامل انتحاری به این منطقه صورت گرفت.

برچسب ها: از آزادی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها