بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۷۷۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش:
معاون پژوهش و برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به وجود تفاوت هایی در حقوق حقوق پرسنل آموزش و پرورش با سایر کارکنان دستگاه های اجرایی، تفاوت اصلی را در فیش های داخلی دانست که فرهنگیان هیچ بهره ای از آنها نمی برند.

تدبیر24 »قنبرعلی خوش آیینه در گفتگو با خبرگزاری فارس در بجنورد با اشاره به گلایه فرهنگیان در رابطه با وجود تفاوت های اساسی در حقوق با کارکنان سایر دستگاه های اجرایی، گفت: تفاوت اصلی در قوق پایه نیست چرا که به غیر از چند دستگاه، تفاوتی در حقوق آموزش و پرورش با سایر دستگاه ها نمی بینیم.

وی افزود: در این میان تفاوت اصلی در فیش های داخلی است که فرهنگیان هیچ استفاده ای از آنها نمی کنند و فقط حقوق ثابت دارند.

خوش آیینه میزان تدریس هر فرهنگی در هفته را بین 20 تا 24 ساعت اعلام کرد و اظهار داشت: در این صورت بیشتر از این میزان در هفته به صورت حق الزحمه ساعتی پرداخت می شود.

وی میزان اضافه کار در استان را 14 هزار ساعت ذکر کرد که بر این اساس برای حداقل 500 معلم می توان در نظر گرفت و تصریح کرد: با توجه به تعداد کم پرسنل سایر دستگاه های اجرایی و داشتن درآمد، کارکنان آنها از یک سری پاداش هایی به مناسبت های خاص برخوردار می شوند که این امر در آموزش و پرورش امکانپذیر نیست.

معاون پژوهش و برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی متذکر شد: برای تغییر حقوق در آموزش و پرورش باید همانند هیات علمی دانشگاه ها به ان نگاه نکرد که انها نیز از هیچ گونه فیش داخلی بهره مند نیستند  ولی ضریب حقوقی بالایی دارند.

وی میزان این ضریب در هیات علمی دانشگاه را حدود سه برابر  آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: بر این اساس پیشنهاد می شود پرسنل آموزش و پرورش را همانند هیات علمی دانشگاه ها بر اساس مدارک تحصیلی و سوابق به بخش های مختلف هیات علمی، آموزگار پایه و .. طبقه بندی کنند.

وی با تاکید بر اختصاص 60 تا 80 درصد هیات علمی برای آموزشگاه ها به عنوان یک پیشنهاد، خاطرنشان کرد: با این وجود این امر تا کنون اتفاق نیفتاده است.

خوش آیینه یادآور شد: تا کنون چندین مرحله طرح همترازی مطرح شده که طی آن برای اولین بار در این دولت بین 100 تا 110 درصد افزایش حقوق فرهنگیان صورت گرفت.

وی متذکر شد: برای حل مشکلات و کمبودها، اگر می خواهیم آموزش و پرورش از این وضعیت خارج شود باید آموزش و پرورش همانند بهداشت و امنیت، یک روز اولویت اول کشور قرار گیرد.

خوش آیینه در انتها تصریح کرد: در حال حاضر این مساله به دغدغه مسئولین تبدیل شده و توجه اساسی به این بخش صورت گرفته ولی هنوز جای کار بسیاری دارد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها