بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۷۷۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عدم پرداخت حق بیمه‌ها در این معدن اشاره کرد و گفت: متوجه شدم که با وجود سخت‌گیری‌هایی که وجود داشت، بخصوص در پیمانکاری‌ها حق بیمه‌ها رعایت نمی‌شده است به همین دلیل کمیته‌ای برای بررسی این موضوع تشکیل می‌دهیم تا در آن حق بیمه کارگران معادن بررسی شود.
تدبیر24 »علی ربیعی در ساعت 3 بامداد یکشنبه در دیدار با کارگران معدن یورت در محل این حادثه گفت: این حادثه بسیار تاسف‌برانگیز است؛ زیرا همه این افراد همه کارگرانی هستند که با حقوق‌های ناچیز و سختی کار آنها کاملا قابل درک بوده و ما می‌دانیم افرادی که در معدن کار می‌کنند (کار جان) می‌کنند و سخت‌ترین کارها را دارند. این در حالی است که طی این حادثه تعدادی از این مردان از دست رفتند و کودکان آنها یتیم شدند.

ربیعی با بیان اینکه معدن پرریسک‌ترین محل‌هاست گفت: امروز 2 ساعت با دوستان تا عمق 1400 متری معدن و تا محل حادثه پایین رفتیم.

وی گفت: کمیته‌ای که قرار است برای بررسی عدم پرداخت حق بیمه‌ کارگران معدن یورت تشکیل شود نه فقط برای معدن یورت بلکه برای پیگیری پرداخت حق بیمه کارگران کل معادن کشور فعالیت خواهد کرد تا اگر تخلفی صورت گرفته باشد یا حق بیمه‌ای رد نشده باشد، پیگیری شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با توجه به شواهد نیاز داریم درخصوص ایمنی و تجهیزات تمامی معادن خود تجدیدنظر کنیم این در حالی است که شاید معادن براساس اصول و مواردی که در کتاب‌ها آمده استانداردها را رعایت کرده باشند اما با توجه به آنچه من می‌بینم، در حوزه معدن‌ها قطعا نیاز به مباحث بسیار جدی‌تر از این داریم و این اصلا قابل کتمان نیست.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: می‌توان گفت معدن قواعدی را که در استانداردها لحاظ شده، رعایت کرده، اما آنچه می‌بینم نشان می‌دهد که با مقداری رعایت بیشتر می‌توانیم فاجعه در معادن را کم کنیم و مسائل انسانی را کاهش دهیم.

ربیعی در ادامه به هماهنگی نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن  وتجارت اشاره کرد و گفت: طی هماهنگی با وزیر صنعت، معدن و تجارت نوسازی تمامی معادن کشور را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از تشکیل کمیسیونی برای علت یابی این حادثه خبر داد و گفت: کمیسیونی برای این حادثه در نظر گرفتیم و مطمئن باشید تا آخر ، این حادثه را بررسی خواهیم کرد.

حضور یک کارگر معدن در ترکیب کمیته حقیقت یاب حادثه معدن یورت

ربیعی افزود: برای اینکه حتی این کمیته آزاداندیشانه‌تر نظر دهد، یک کارگر معدن هم به ترکیب آن اضافه می‌کنم و بدین ترتیب دو کارشناس ایمنی با حضور قدیمی‌های معدن گزارشی جامع ارائه خواهند کرد که آن را مبنای کار خود قرار خواهیم داد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید درخصوص ایمنی و تجهیزات و تمامی معادن خود تجدیدنظر کنیم گفت: طی هماهنگی با وزیر صنعت، معدن و تجارت، نوسازی تمامی معادن کشور در دستور کار خود قرار دادیم.

وی خبر داد: امروز بخشنامه‌ای تنظیم کردم که براساس آن باید حق بیمه‌ها باید توسط کارفرمای اصلی تسویه شود زیرا کارگران معادن تغییر نمی‌کنند بلکه این پیمانکاران هستند که عوض می‌شوند.

ربیعی با بیان اینکه باید حقوق کارگران معادن پیگیری شود گفت: کارگران معدن یورت از سال‌های 93 و 94، عقب‌ماندگی پرداخت دارند، این درحالی است که از سال 95 حقوق‌ها پرداخت شده است و در نظر داریم تمامی عقب‌ماندگی‌ها را پرداخت کنیم.

به گزارش ایسنا، در حاشیه صحبت‌های ربیعی، کارگران معدن یورت خواستار رسیدگی به وضعیت حقوق بازنشستگی خود شدند و گفتند در حال حاضر بازنشستگان معدن یک میلیون و 40
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها