بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۷۷۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
خاتمی:
باید تاسف خورد به حال کسانی که شعار حرمت و ارج نهادن منزلت مردم را سر می دهند و برای شعور عمومی جامعه کوچکترین ارزشی قائل نیستند.

تدبیر24 »محمد رضا خاتمی، نایب رئیس مجلس ششم گفت : من معتقدم که روحانی با آغاز به کار دولت یازدهم توانست کشور را از ورطه سقوطی که در گذشته با آن دست به گریبان بود، نجات دهد .

این چهره شناخته شده جریان اصلاح طلبان در گفت و گو با سحر – پایگاه اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی - گفت : دولت روحانی در چهار سال گذشته موفق به آواربرداری از ویرانی های به میراث مانده از قبل بود و در چهارسال آتی این آواربرداری را با بنا نهادن پایه های شکوفایی اقتصادی تکمیل می کند.

وی افزود : پیش از استقرار دولت یازدهم، متاسفانه شاهد انزوای ایران و ایرانی در عرصه بین المللی و سایه تحریم های آسیب زا بر سر کشور بودیم که با حضور تفکر اعتدال و اصلاحات در دستگاه اجرایی ، این تابوی انزوا شکسته و قفل تحریم ها گشوده شد .

نایب رییس پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد : در زمان گذشته، در فضای داخلی عرصه برای فعالیت و کنش فعالان مولد اقتصادی تنگ شده و قطار اقتصاد کشور در مسیر سقوط قرار گرفته بود که دولت روحانی توانست به خوبی این فضا را بازتر کرده و شرایط را برای مناسبات اقتصادی فراهم تر سازد.

خاتمی تاکید کرد : البته با این همه، طبیعی است که ساختن این همه ویرانی و خرابی در واقع منوط به یک سال، دو سال و چهار سال نبوده و بدون شک چهار سال نیز برای بازسازی های آن کافی نیست. پیش از آغاز دولت یازدهم نیز بنده معتقد بودم که برای ساخت این حجم از ویرانی ها دست کم نیاز به 8 سال زمان داریم که امیدوارم روند آوار برداری که امروز به پایان رسیده، با بنا کردن پایه های رشد و توسعه در دوره دوم دولت روحانی فراهم شود.

این فعال سیاسی برجسته اصلاح طلب همچنین با بیان نقدهایی نسبت به بایدها در دولت یازدهم گفت : معتقد هستم که دولت روحانی می توانست در انتخاب همکاران خود از چهره ها و عناصر برجسته کشور استفاده بیشتری کند که بی شک این مهم با تقویت کابینه در دولت دوازدهم به تحقق خواهد پیوست .

وی افزود : نقد دیگری که به زعم من می توان به کارنامه دولت یازدهم وارد دانست، این است که مجموعه دولت در بیان خدمات بزرگ و ارزنده و همچنین شرح ویرانی هایی که از گذشته به میراث برده بود، قدری با انفعال عمل کرد. بی شک در دورانی که همه رسانه های پر تیراژ ، همچنین صدا و سیما تمام توان خود را در جهت تقلیل خدمات دولت به کار بستند، شایسته است که با تقویت اصل اطلاع رسانی به بیان کارنامه موفق مجموعه اجرایی در محضر مردم اقدام شود.

خاتمی همچنین ضمن انتقاد از بیان بعضی شعارها و وعده های انتخاباتی برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری ، تصریح کرد : اگر به این شعارها نگاهی اصولی و کارشناسی داشته باشیم، هیچ یک از عقلای قوم، کارشناسان و صاحب نظران برجسته اقتصادی کشور با شعارها و وعده های از این دست موافق نیستند و چنین ادبیات انتخاباتی را متاسفانه امروز از زبان دو کاندیدا می شنویم.

رای به آزادی مردم و عزت ایران

وی ادامه داد : باید تاسف خورد به حال کسانی که شعار حرمت و ارج نهادن منزلت مردم را سر می دهند و برای شعور عمومی جامعه کوچکترین ارزشی قائل نیستند. چنین افرادی تصور می کنند که هرچه شعار و دروغ بزرگتر باشد، مردم باور خواهند کرد و باید گفت که دوران چنین وعده ، وعیدهای دروغینی به سر رسیده است . کسانی که چنین وعده هایی را مطرح می کنند، ذره ای آگاهی از وضعیت جامعه و مردم ندارند .

محمدرضا خاتمی در پایان ضمن اشاره به ادله خود برای رای دادن به دکتر روحانی در 29 اردیبهشت ماه خاطرنشان کرد : در شرایط کنونی برای توسعه کشور، آزادی مردم، شکوفایی اقتصادی و عزت ایران و ایرانی در عرصه جهانی باید با انتخاب روحانی ، مسیر را برای این مهم هموار سازیم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها