بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۷۷۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸
دولت روحانی بیشترین پیگیری را در جهت تثبیت احزاب به عنوان ابزارهای توسعه کشور به کار بست که شایسته تقدیر است.

تدبیر24 »محمد جواد حق شناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: با استقرار دولت یازدهم بر مسند اجرایی کشور، با همت احزاب و پیگیری های مجموعه وزارت کشور، اساسنامه خانه احزاب مجددا تهیه و تنظیم شد و شاهد احیای خانه احزاب در ایران بودیم.

اودر گفت و گو با سحر - پایگاه اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی - گفت : در دولت روحانی، خانه احزاب احیا و سه گرایش رسمی سیاسی در کشور اعم از اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدال گرا به رسمیت شناخته شدند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی با اشاره به ساز و کار تشکیل خانه احزاب در دوران اصلاحات گفت : در سال 78 از 15 تن از دبیران کل احزاب رسمی کشور با گرایش های مختلف سیاسی دعوت شد تا خانه احزاب به طور رسمی کار خود را آغاز کند که از همین رو، آئین نامه آن تدوین و تصویب کمیسیون ماده 10 احزاب رسید .

وی افزود : روند تعریف مناسبات قانونی خانه احزاب با تلاش های مجموعه وزارت کشور طی شده و ساز و کار اجرای فعالیت های آن به تسریع صورت گرفت. از همین سو در آن برهه، انتخابات خانه احزاب به صورت منظم انجام شد که معتقدم این مهم، نقش قابل توجهی در جهت تثبیت جایگاه تحزب در کشور ایفا کرد .

مدیرکل پیشین سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات در ادامه خاطر نشان کرد : به تاسف باید گفت ، یکی از مشکلاتی که بعدها اتفاق افتاد، رفتار ناشایست و غیرقانونی در دولت احمدی نژاد بود. در این وهله زمانی انتخابات قانونی خانه احزاب مورد تائید قرار نگرفت و نهایتا شاهد مشکل جدی بر سر راه فعالیت های خانه احزاب بودیم.

حق شناس عنوان  کرد: در همان سال ها و در ادامه همان روند ناشایست، با پس گرفتن ساختمان محل استقرار خانه احزاب توسط وزارت کشور، فعالیت های این نهاد رو به تعطیلی کشید.

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به نقش دولت یازدهم در احیای خانه احزاب تصریح کرد : با حضور روحانی بر مسند اجرایی کشور در دولت یازدهم، با همت احزاب و پیگیری های مجموعه وزارت کشور، اساسنامه خانه احزاب مجددا تهیه و تنظیم شد و بر همین اساس نیز، سه گرایش رسمی سیاسی در کشور اعم از اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدال گرا به رسمیت شناخته شدند. پس از آن نیز بلافصل زمانی برای انتخابات خانه احزاب تعیین و این انتخابات با رسمیت و سلامت برگزار شد.

وی تاکید کرد: با پیگیری های وزارت کشور در دولت یازدهم، محل جدیدی نیز در منطقه ابوسعید تهران برای استقرار تشکیلات جانمایی شده و در اختیار خانه احزاب قرار گرفت که این مهم گام بزرگی برای احیای تحزب در کشورمان به شمار می رود. به زعم بنده، دولت روحانی بیشترین پیگیری را در جهت تثبیت احزاب به عنوان ابزارهای توسعه کشور به کار بست که شایسته تقدیر است.

حق در شناس در پایان نیز گفت : امیدوارم بتوانیم در آینده با تمدید دولت روحانی توسط مردم، شاهد تحکیم پیوند احزاب با روند توسعه در کشور بوده و به ارتقای آن بیش از پیش یاری برسانیم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها