بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۷۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام گفت: کاندیداها و طرفداران، اعضا هیئت اجرایی و نظارت شعب اخذ رأی، اصحاب رسانه و مطبوعات و گروهای تلگرامی و مدیران اجرایی در ایام انتخابات بیشتر در معرض ارتکاب جرم هستند لذا در این راستا ستاد انتخابات اقدامات جدی پیشگیری و برخورد با هرگونه تخلف را در دستور کار دارد.

تدبیر24»«یدالله کسایی» در گفت‌وگو با ایسنا،  با تبریک ایام شعبانیه، در مورد برنامه‌ها و اقدامات پیشگیری از جرائم انتخابات در استان، اظهار کرد: نظام ما بر و آراء مردمی بنیانگذاری شده و به تعبیر امام خمینی(ره)،در بحث انتخابات «میران رأی ملت است» و همین مهم، اصل و حجت بر تمام ارکان نظام است.

وی بابیان اینکه هر چه از صندوق‌های رأی خارج شود نشان از خرد جمعی بوده و همگان باید به آن احترام بگذارند، افزود: سلامت انتخابات و صیانت از آراء مردم مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و این مهم در استان مورد توجه همه‌ی مجریان انتخابات است.

کسایی با تأکید بر اینکه آراء مردم امانت است و مسئولان وظیفه‌ دارند در بحث انتخابات امانت‌دار خوبی باشند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های قضایی ، امنیتی و اطلاعات با تلاش شبانه‌روزی پای‌کار هستند و با تمام توان از آراء مردم حفاظت و صیانت می‌کنند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام ادامه داد: در انتخابات باید طوری عمل شود که مردم با وثوق کامل در پای صندوق‌های رأی حضور یابند  و به‌هیچ‌وجه نباید شور و شوق انتخاباتی از مردم گرفته شود و از طرفی نباید اجازه داد که تحت عنوان تبلیغات انتخاباتی و اقدامات غیرقانونی و یا اعمال مجرمانه فضای جامعه و انتخابات ملتهب شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد التهاب در جامعه و خصوصاً در موقع انتخابات از هیچ‌کسی پذیرفته نیست، افزود: جرائم انتخاباتی از نوع جرائم خاص محسوب می‌شود و دادگستری استان در این زمینه با تمام توان پای‌کار است.

کسایی گفت: کاندیداها و طرفداران، اعضا هیئت اجرایی و نظارت شعب اخذ رأی، اصحاب رسانه و مطبوعات و گروهای تلگرامی و مدیران اجرایی در ایام انتخابات بیشتر در معرض ارتکاب جرم هستند لذا در این راستا ستاد انتخابات اقدامات جدی پیشگیری و برخورد با هرگونه تخلف در دستور کار دارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام ادامه داد: مصادیق جرائم انتخابات ازجمله تبلیغات زودهنگام، به راه انداختن کاروان‌های و دسته‌های تبلیغاتی، خرید و فروش آراء، رأی دادن با شناسانه دیگری به‌صورت حدی نظارت و کنترل می‌شود، خاطرنشان کرد: با هرگونه تخلف انتخاباتی و بخصوص خرید و فروش آراء برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

وی از همه کاندیداها، طرفداران آنان و رسانه‌ها خواست از توهین و ایجاد تنش در فضای رقابتی پرهیز کنند و  خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید ضمن رعایت اخلاق حرفه‌ای در راستای حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی تلاش جدی کنند.

کسایی با بیان اینکه رعایت قانون ضامن سلامت انتخابات است، تصریح کرد: فضای مجازی کاملاً رصد و کنترل  و با هرگونه جرم در این حوزه برخورد قاطع می‌شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام ادامه داد: برحسب دستور معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ستادی در مرکز استان و شهرستان‌ها با ریاست رئیس‌کل دادگستری استان و عضویت دادستان،نهادهای انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی تحت عنوان پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی تشکیل‌شده و به ریز امور را زیر نظر دارند و تاکنون دو جلسه در این زمینه برگزارشده است.

وی بابیان اینکه همه دستگاه‌های مرتبط با انتخابات پای‌کار هستند و هماهنگی و انسجام خوبی برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور وجود دارد، گفت: تاکنون در بحث انتخابات اقدامات به‌خوبی پیش رفته است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام افزود: به مردم اطمینان می‌دهیم که از آراء آن‌ها به‌طور کامل حراست و صیانت می‌شود و شاهد انتخاباتی سالم و بانشاط خواهیم بود و دستگاه قضایی استان به هیچ حزب و یا جناح خاصی وابسته نیست و با هیچ‌کس تعارف ندارد و طبق قانون با هرگونه تخلف انتخاباتی برخورد قاطع می‌کند.

کسایی با تأکید بر اینکه باقدرت،جدیت و سرعت با جرائم انتخاباتی برخورد می‌شود، تصریح کرد: برای برخورد سریع و قاطع با جرائم انتخاباتی شعب ویژه در دادگاه کفیری و تجدیدنظر استان آماده‌شده و چنانچه گزارشی مبنی بر جرم اعلام شود سریعاً مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام بابیان اینکه هرآن جه که از صدوق‌های رأی خارج شود خواسته و نظر مردم است و قانون برای هم فصل الخطاب است، افزود: رسانه‌ها مراقب باشند برای دشمنان و رسانه‌های معاند خوراک خبری ایجاد نکنند.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی به نتیجه صندوق‌های رأی اعتراض یا اشکالی بگیرد مراجع صالح مانند هیئت نظارت و دیگر دستگاه‌های مرتبط آمده پاسخگویی هستند، گفت: تمام سازوکارهای انتخاباتی در استان اندیشیده شده و جای نگرانی نیست.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام اضافه کرد: امیدواریم انتخابات در فضای آرام و بدون حاشیه برگزار شود و مردم با حضور گسترده خود در پای صندوق‌های رأی نقشه‌های دشمنان نظام و انقلاب را نقش بر آب کنند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها