بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۷۷۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
فارغ از اينكه مناظره‌هاي تلويزيوني با حضور نامزدهاي رياست‌جمهوري چه اثرات مثبتي براي آنان و هوادارانشان دارد، از منظر چالش براي كشور، به‌گونه‌اي است كه جز مأيوس‌كردن و بدبين‌كردن مردم، سودي ندارد.
تدبیر24» ايران و انقلاب اسلامي مخالفاني دارند كه اگر هزاران ساعت وقت صرف كنند تا نقصي را بيابند و آن را در تبليغاتشان عليه ما به كار برند، شايد به اندازه مناظره‌ها مؤثر نباشد.حتي اين مناظره‌ها مي‌تواند براي سال‌هاي آينده نيز اطلاعات كافي از انقلاب اسلامي و آثاری را كه برايش منفي است، در اختيار خارجي‌ها بگذارد. يك‌بار جملات مطرح‌شده از سوی بعضي از داوطلبان رياست‌جمهوري، ‌در دو مناظره پيشين را در ذهنتان مرور كنيد و القائات آنان را در جامعه به ياد آوريد تا اكنون كه سرگرم تماشاي مناظره نيستيد، عمق فاجعه را دريابيد.كشور دچار فقر مطلق است. چهار درصد افراد غارتگر و دزد و قاچاقچي در كشورمان وجود دارند كه دولت،‌ فقط‌وفقط به همين چهار درصد مي‌رسد و ٩٦ درصد، گرسنه و بي‌كار و درگير هزاران گرفتاري هستند. تمامي مشكلات محيط‌زيستي و ريزگردها در دوره چهارساله دكتر روحاني بروز كرده است و جملاتي از اين دست كه به‌وفور از سوی نامزدهاي اصولگرا در مناظره‌ها بيان مي‌شد. خدا به دادمان برسد از پخش مناظره سوم كه موضوع آن اقتصادي است. 

اميدوارم ذره‌اي از آبرويي كه براي مديريت جامعه باقي مانده در مناظره سوم پايمال نشود.مي‌دانيم كه از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون هفت نفر از شخصيت‌هاي سياسي ايران به مقام رياست‌جمهوري رسيده‌اند. آنچه امروز در ايران جريان دارد، حاصل ‌عملكرد اين هفت نفر است كه در ١١ دوره رياست‌جمهوري، سكان قوه مجريه را در دست داشته‌اند. ناگفته پيداست كه در ايران از نظر اقتصادي، دولت، تنها ارگان متولی اقتصاد نیست. بخش زیادی از امور اقتصادی در ارگان‌ها و سازمان‌های خارج از دولت سامان می‌یابد. وانگهی، چه ‌بسیار اموری که متولی آن قوای دیگر هستند. پس چگونه است که وضع امروز را مخالفان دولت پای عملکرد دولت مستقر می‌نویسند و با بدترین عبارات، حتی با توسل به دروغ‌گویی، رئیس و وزرای دولت را می‌کوبند؟ با دید واقعی می‌توان قضاوت کرد که در ایران اسلامی، کارهای بسیار زیادی شده و در حدواندازه کشورهای درحال‌پیشرفت، قدم‌های بزرگی برداشته شده است. اگرچه دولت‌هایی سر کار آمدند که قدر پیشینیان را ندانستند و مصائبی برای ملت ايجاد كردند، اما خارج از آن برهه‌ای که بر ما سخت گذشت، شایسته نیست که حاصل فعالیت‌های چند دولت زمان جنگ، سازندگی، اصلاحات و تدبیر و امید، توسط برخي برای رسیدن به قدرت و از طریق فریب افکار عمومی، به ‌هیچ گرفته شود؛ به‌ویژه از سوی کسانی که هرکدام در بخشي از مدیریت این کشور فعال بوده و هستند.


مصطفی ایزدی، فعال سیاسی اصلاح طلب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها