بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۷۷۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: 6 هزار و 500 طرح بهداشتی درمانی توسط دولت یازدهم در سراسر کشور اجرا و راه اندازی شده که 650 طرح آن مربوط به سیستان و بلوچستان بوده است.
تدبیر24»دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی روز سه شنبه در جمع مردم زاهدان در مسجد امام جعفر صادق(ع) این شهرستان اظهار داشت: دولت تدبیر و امید درحالی که در سخت ترین شرایط اقتصادی به سر می برد از مردم در حوزه سلامت حمایت های بسیار زیادی انجام داد.
وی بیان کرد: در گذشته محرومیت در حوزه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان بسیار زیاد بود به طوری که در دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر تنها 27 پزشک مشغول فعالیت بودند که بعد از طرح تحول سلامت به 150 پزشک ارتقا یافت.
وی ادامه داد: هم اینک بیش از 40 متخصص در حوزه زیرپوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر به مردم جنوب سیستان و بلوچستان خدمات بهداشتی درمانی ارائه می دهند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی چند کشور، در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.
وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اهمیت ریشه کنی بیماری مالاریا و جلوگیری از مرگ مادران باردار گفت: با اقدامات مطلوب صورت گرفته در سیستان و بلوچستان بیماری مالاریا به یک چهارم و مرگ و میر مادران باردار به یک سوم کاهش یافته است.
دکتر هاشمی طرح تحول نظام سلامت را مهمترین طرح در کشور عنوان کرد و افزود: طرح تحول نظام سلامت با هدف کاهش هزینه های بهداشتی درمانی مردم در کشور آغاز شد به گونه ای هزینه های درمانی مردم در روستاها سه درصد و در شهرها به 6 درصد رسیده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تمام این اقدامات به این معنی نیست که ما در حوزه بهداشت و درمان نقص نداریم اما در سه سال گذشته دولت توجه بسیار زیادی برای حل مشکلات بهداشتی و درمانی کشور انجام داده است.
وی گفت: حداقل کاری که باید برای مردم انجام دهیم امنیت درمان و آموزش است که از صمیم قلب خوشحال هستم ایران اسلامی در شرایط ممتازی از نظر امنیت و قدرت قرار دارد.
به گزارش ایرنا دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ششمین سفرش به سیستان و بلوچستان به اتفاق شماری از معاونان و مسئولان این وزارتخانه امروز /سه شنبه/ 19 اردیبهشت به منظور افتتاح بیش از 200 طرح بهداشتی و درمانی در سراسر این استان وارد زاهدان شد.
سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 19 شهرستان و 187 هزار و 502کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
اجرای طرح تحول سلامت از سال 93 با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم، برقراری عدالت در دسترسی آسان به خدمات سلامت و بهبود کیفیت خدمات با هشت محور کاهش پرداختی بیماران بستری در بیمارستان های دولتی، حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان های دولتی، ارتقای کیفیت خدمات هتلینگ در بیمارستان های دولتی، ارتقای کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستان های دولتی، ترویج زایمان طبیعی، راه اندازی اورژانس هوایی و حمایت مالی از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند در سیستان و بلوچستان نتایج موفقیت آمیزی به همراه داشته به گونه ای که به گفته بسیاری از کارشناسان سبب انقلاب عظیم در حوزه بهداشت و درمان این استان محروم شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها