بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۷۷۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
افخم:
'مرضیه افخم' سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی خواستار مشارکت گسترده مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد و گفت که مشارکت گسترده مردمی موجب می شود نظام و حاکمیت با اقتدار هرچه بیشتری پیش برود و جایگاه عمومی کشور در سطح منطقه ای و بین المللی بیش از پیش ارتقاء یافته و تصویر مثبت کشور هرچه بیشتر تثبیت شود.
تدبیر24»بلندپایه ترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در مالزی جمعه شب در آیینی به مناسبت نیمه شعبان در جمع ایرانیان مقیم شهر کوالالامپور، انتخابات را یکی از مهمترین و موثرترین فاکتورهای توسعه سیاسی کشورهای جهان دانست و گفت که اقتدار ایران در چهار دهه گذشته ناشی از مشارکت و حضور گسترده مردم در صحنه های مختلف انقلاب و از جمله مهمترین آنها مشارکت در انتخابات بوده است.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در طول چهار دهه گذشته انتخابات متعددی شامل انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را با حضور فعال مردمی برگزار کرده است.
افخم اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزی های بعمل آمده این دوره از انتخابات ریاست جمهوری نیز با مشارکت فعال و خوب مردم در داخل کشور و همزمان در کشورهای مختلف جهان که ایرانیان حضور دارند با مشارکت گسترده برگزار شود.
وی گفت که فارغ از گرایش های سیاسی کاندیداها، گروه ها و احزاب، انتخابات فی نفسه واجد یک ظرفیت انکارناپذیر و بسیار مهم است و آن مشارکت مردم در تعیین مسیر و سرنوشت کشور است.
سفیر ایران با اشاره به انتخابات در کشورهای جهان و ایران و میزان و سطح مشارکت مردمی در انتخابات، گفت که انتخابات هر کشوری که از مشارکت مردمی بیشتری برخوردار باشد به مفهوم داشتن حاکمیت قوی تر به پشتوانه حمایت مردمی است. این مشارکت دارای جایگاه ویژه و پیامدهای مهمی در صحنه بین المللی است و قدرت منطقه ای و نفوذ بین المللی برای کشور به همراه دارد.
وی گفت: خوشبختانه رقم و نرخ مشارکت مردمی در دوره های مختلف انتخابات در جمهوری اسلامی ایران رقمی همطراز و در دوره هایی بسیار بالاتر از استاندارد سایر کشورهای جهان بوده است.
به گفته وی، در 11 دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران از 50.66 درصد تا بالغ بر 80 درصد میزان مشارکت ثبت شده است که در بین کشورهای جهان رقم بالایی است.
افخم از جمع ایرانیان مقیم مالزی و دیگر ایرانیان در کشور و سایر کشورهای جهان دعوت کرد روز 29 اردیبهشت در شعب اخذ رای حضور یابند و با مشارکت گسترده دراین دوره از انتخابات ریاست جمهوری برگ زرین دیگری در کارنامه کشور ثبت کنند.
وی جایگاه ایران امروز را در صحنه منطقه ای و بین المللی، جایگاهی کاملا تاثیرگذار دانست و گفت که جمهوری اسلامی ایران امروز بواسطه سیاستهای دوراندیشانه و مبتنی بر تعامل سازنده و احترام متقابل واجد توان و ظرفیت بازیگری کم نظیری شده است.
وی اضافه کرد میزان مشارکت بالای مردمی در هر دوره انتخابات، انرژی و ظرفیت جدیدی در حوزه روابط خارجی به مجموعه نظام و کشور تزریق می کند. سفیر کشورمان در مالزی همچنین کلیاتی از اقدامات اجرایی و هماهنگی های بعمل آمده در زمینه آماده سازی محل ها و تعیین شعب اخذ رای برای هموطنان ایرانی مقیم مالزی و همچنین مسافرانی که در آن روز در مالزی خواهند بود را تشریح کرد.
آخرین اطلاعات مربوط به معرفی شعب رای گیری از روز دوشنبه در سایت سفارت و سامانه های ارتباطی درج و به اطلاع اطلاع هموطنان خواهد رسید.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها