بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۷۸۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
حسین کاشفی:
رقابت این دوره از انتخابات نه فقط بین اصلاح طلبان و اصولگرایان است،بلکه رقابتی بین یک جریان شعاری و عوام فریبانه در برابر یک جریان عملگرا و عقلانی است.

 تدبیر24»حسین کاشفی،عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، گفت:  روحانی با ارائه برنامه های مشخص و مبتنی بر علم و منطق و واقع گرایی توانستند این مساله را برای مردم شرح دهند که رقابت این دوره از انتخابات نه فقط بین اصلاح طلبان و اصولگرایان است،بلکه رقابتی بین یک جریان شعاری و عوام فریبانه در برابر یک جریان عملگرا و عقلانی است.

کاشفی در گفت و گو با سحر، پایگاه اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی ادامه داد: یک طرف این رقابت جریانی است که سعی می کند با سازوکاری همچون احمدی نژاد عمل کند و صرفا با شعار پیش رود و طرف دیگر این رقابت جریانی است که به مسائل نگاه تخصصی و مبتنی بر عقلانیت دارد.

او بااشاره به استقبال خوب مردم از مناظره هاو همایش ها و سخنرانی های روحانی و جهانگیری طی یک هفته گذشته، گفت: این مناظره ها و سخنرانی ها خیلی مفید بودند. از آن جهت که طرح برخی موضوعات از سوی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باعث شد تا مردم شناخت بهتری نسبت به این افراد داشته باشند و فکر می کنم که این مناظره توانست خیلی از مسائل را برای مردم شفاف و مشخص کند و بر همین اساس اعتقاد دارم که این مناظره تاثیر زیادی بر سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری خواهد داشت.

به گفته عضو شورای عالی اصلاح طلبان، این بهترین دستاوردی بود که آقای روحانی و آقای جهانگیری در این مناظره رقم زدند. در مقابل نیز شاهد بودیم که جریان مقابل صرفا یک سری کلیات را مطرح می کنند که البته برای آن نه برنامه و نه پیشنهادی قابل اجرا و به نفع منافع ملی و ملت ندارند.

وی ادامه داد: طبعا هیچ کسی مخالف حمایت از محرومان مستضعفان نیست ولی برای این مساله باید یک برنامه راهبردی و قابل اجرا مطرح باشد. هیچ کار و هیچ برنامه ای ولو با نیت خیر اگر بر پایه های علمی و تجربی نباشد به نتایج خوبی ختم نخواهد شد. متاسفانه آقایان در این مناظره طوری رفتار کرده و حرف زدند که گویی مناظره و انتخابات را یک مزایده برای خرید و فروش آرای مردمی دیده اند و گویی شعار می دادند که انگار مردم هیچی نمی دانند و هیچ اطلاعی از مسائل و آنچه که طی هشت ریاست دولت آقای احمدی نژاد گذشته است ، نمی دانند و به هر شعاری که آنان بدهند، گوش می دهند.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد باانتقاد از بداخلاقی های سیاسی نامزدهای اصولگرا ، تصریح کرد: در این خصوص مردم خیلی بهتر می توانند اظهار نظر کنند. من فکر می کنم کسی که تا این مرحله پیش رفته که نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود و سوابق اجرایی و ارزشی دارد خیلی بهتر از این باید رفتار کند و حرف بزند.

کاشفی ادامه داد: آن هم در جایی مانند تلویزیون که عموم مردم آن را تماشا می کنند. کسی که تا این مرحله برای انتخابات جلو آمده است باید هر حرفی هر لفظ و توهینی را به کار نبرد. رفتار آقای قالیباف یادآور همان تئوری عجیب و غریب بود که «هدف وسلیه را توجیه می کند».

وی با طرح این سوال که آیا برای رسیدن به ریاست جمهوری باید از راه و روش و وسیله ای استفاده کرد، افزود: صرفا به خاطر آنکه می خواهیم طرف مقابل خودمان را نزد اذهان عمومی تخریب کنیم. چنین رفتاری حتی اگر به قیمت تخریب آقای روحانی هم تمام شود که مردم نشان دادند همچنان به دولت ایشان وفادار هستند، باز هم چنین رفتاری به ضرر منافع ملی خواهد بود. برای من جالب بود که آقای قالیباف با صراحت درباره سایت کارانه خود حرف می زند و مدعی می شود که بعد از فیلترینگ سایتش ثبت نام ها را به صورت دستی ادامه خواهد داد.

او ادامه داد: مگر آقای قالیباف رییس جمهوری کشور است که به این راحتی برای خود در کشور طرحی را اجرا می کند. حتی به فرض آنکه آقای قالیباف رییس جمهوری کشور هم باشند باز هم نمی توانند چنین مساله را به صورت جزیره ای و خودمحورانه اجرایی کند. پس مجلس چه کاره است. هزینه های این طرح قرار است از کجا تامین شود. متاسفانه آقایان نشان دادند که به جای ارائه برنامه صرفا حرف می زنند و شعار می دهند. یارانه دادن را مردم پیش از آقای قالیباف تجربه کردند و دیدند که هیچ نفعی برای آنان ندارد و فقط و فقط باعث بی ارزش شدن پول ملی می شود و به دنبال آن تورم بزرگی در اقتصاد کشور شکل می گیرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها