بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۷۸۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
ملی پوشان کاراته ایران قرار بود با صعود یک پله ای قهرمانی کشور های اسلامی را با نایب قهرمانی عوض کنند در حالیکه تنها به جایگاه سوم دست یافتند.
تدبیر24»کاراته یکی از رشته های پر مدال کشورمان است که در بازی های کشورهای اسلامی از امیدهای اصلی کاروان ایران برای کسب مدال خوشرنگ بازی ها بود  تا مجدد در جدول توزیع مدال تیم ملی کاراته بتواند جایگاه دومی دوره قبل خود را تکرار کند اما بر خلاف انتظار برخی از اعضای تیم ملی نتوانستند در حد و اندازه های خود در این مسابقات ظاهر شوند و انتظارات را برآورده سازند تا جایی که تیم ملی کاراته در جدول توزیع مدال با یک پله سقوط نسبت به دوره قبل در جایگاه سوم قرار بگیرد.

تیم ملی کشورمان متشکل از مهسا افسانه، نسرین دوستی،طراوت خاکسار، رزیتا علیور،بهنوش نجفی و محدثه آقایی در بخش بانوان و ابوالفضل شهرجردی، امیر مهدی زاده، سعید احمدی،ابراهیم حسن بیگی، ذبیح اله پورشیب و سجاد گنج زاده در بخش مردان راهی باکو شد تا با کسب مدال های مختلف از عنوان نایب قهرمانی خود در دوره قبل این رقابت ها دفاع کند.

برخی ملی پوشان کشورمان که هر کدام عنوان های قهرمانی مسابقات جهانی را در کارنامه خود دارند نتوانستند قابلیت خود را در مقابل حریفانی که به نسبت لیگ جهانی از قدرت کمتری برخوردار بودند بر روی تاتامی نشان دهند.

در دوره قبل بازی های کشورهای اسلامی تیم ملی کاراته کشورمان در جاکارتای اندونزی با 3 طلا، 6 نقره و 2 برنز پس از مصر و بالاتر از جمهوری آذربایجان در مکان دوم جدول رده بندی قرار گرفت اما در این دوره تنها به دو مدال طلا، یک نقره و 5 برنز بسنده کرد و بعد از کشورهای جمهوری آذربایجان و ترکیه با یک پله سقوط در جایگاه سوم جدول توزیع مدال ایستاد.

شاید کسب مدال و جایگاه سومی در این دوره بازی های کشورهای اسلامی برای تیم ملی کاراته نتیجه قابل قبولی محسوب شود اما با نتایجی که برخی از ملی پوشان در لیگ جهانی کاراته کسب کردند انتظار مدال طلا و جایگاه دومی برای این تیم خیلی دور از انتظار نبود.

به نظر می رسد که مدال طلا و عنوان قهرمانی در رقابت های لیگ جهانی که در فروردین ماه و قبل آن توسط ملی پوشان رقم خورد باعث شد که کاراته کاهای کشورمان حریفان خود را در این بازی ها جدی نگیرند و از کسب مدال باز بمانند.

خستگی ملی پوشان از رقابت های لیگ جهانی کاراته در این دوره بازی های کشورهای اسلامی  نمود پیدا کرد تا جایی که ذبیح اله پورشیب نماینده وزن 84 کیلوگرم کشورمان که در کارنامه خود چهار طلای قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی در سال های 2009، 2010، 2011 و 2012، برنز آسیا در سال 2015، طلای بازی‌های کشورهای اسلامی 2013، برنز قهرمانی جهان 2016، برنز جوانان جهان 2015 و طلای امیدهای جهان در سال 2007، طلای امیدهای آسیا در سال 2008 و نیز طلای کاراته وان 2015 فرانسه، نقره کاراته وان‌های ترکیه 2012 و 2013، 2015 ژاپن و 2016 فرانسه و برنز کاراته وان‌های ژاپن 2014، فرانسه و هلند 2017 را دارد و کاپیتان تیم ملی کاراته است نتیجه را به حریف خود واگذار کند و نتوانست موفق به کسب مدال در این دوره از بازی ها شود.

از آن سو طراوت خاکسار نماینده وزن منفی 55 کیلوگرم بانوان که در کارنامه خود مدال برنز کاراته‌وان جاکارتای 2014 و طلای کاراته‌وان پاریس 2017 و برنز جوانان آسیا در 2010 هنک کنگ را دارد تنها به مدال برنز بازی های کشورهای اسلامی اکتفا کرد.

تنها سجاد گنج زاده نماینده وزن 84+ کیلوگرم و نسرین دوستی نماینده منفی 50 کیلوگرم کشورمان توانستند مدال طلای این مسابقات را بدست آورند و رزیتا علیپور در وزن منفی 61 کیلوگرم تنها مدال نقره تیم ملی کراته را در باکو بدست آورد.

محدثه آقایی،ابوالفضل شهرجردی، مهسا افسانه،امیر مهدی زاده و طراوت خاکسار که امید کسب مدال طلا در آنها زیاد بود به برنز این رقابت ها بسنده کردند.

به هر حال با توجه به اینکه رشته کاراته از المپیک 2020 توکیو در جمع رشته های المپیکی حضور خواهد داشت ملی پوشان کشورمان نیاز دارند که با حضور موفق در رقابت های مختلف رنکینگ خود را افزایش دهند تا سهمیه توکیو را در اوزان مختلف بدست آورند و در نخستین حضور کاراته در المپیک کاروان ایران در این رشته رزمی حرفی برای گفتن داشته باشد.

با این اوصاف باید دید کادر فنی تیم ملی و مسئولان فدراسیون کاراته برای ادامه مسیر چه تصمیمی را برای کاراته می گیرند؟
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها