بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۷۸۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
رییس ستاد انتخاباتی روحانی در استان مرکزی گفت: در 29 اردیبشهت 96 آگاهی مردم باز هم تاریخ‌ساز شده و اراده آنان در رای به تدبیر و امید شکوفا شد.
تدبیر24»رضا آستانه در مراسم جشن پیروزی دکتر روحانی و تقدیر از فعالان ستاد انتخاباتی روحانی در استان مرکزی که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان در مجتمع ستارگان اراک برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان، شهدا و ایثارگرانی که فتح خرمشهر را رقم زدند، اظهار کرد: سوم خرداد در انحصار هیچ جریانی نیست و نباید به دست یک جریان خاص مصادره شود، تمام مردم ایران از هر جناح و با هر تفکری این حماسه بزرگ را گرامی داشته و قدر می‌دانند.

وی با بیان اینکه مردم ایران در آنزمان اجازه ندادند ذره ای از خاک این سرزمین از آن جدا شود، افزود: در سومین روز از خردادماه ایران شاهد وقوع حماسه ای بزرگ بعد از 578 روز اشغال خرمشهر بود، حماسه ای که به دست فرزندان برومند این آب و خاک اتفاق افتاد و در جریان آن خرمشهر آزاد شد.

آستانه با اشاره به تولد جریان اصلاحات گفت: تولد تفکر اصلاحات 20 سال پیش در شرایطی اتفاق افتاد که از امکانات ارتباطی همچون فضای مجازی و ماهواره و امثال آن خبری نبود ولی اصلاحات توانست به بار بنشیند و رشد کند.

وی با بیان اینکه تمامی جریانات در آنزمان در مقابل اصلاحات و در جایگاه پشتیبانی از جناح مقابل قرار گرفتند، افزود: در این شرایط جامعه مدنی ایران آگاهی عمیق خود را نشان داد و در بدنه جامعه از این جریان حمایت شد و در نهایت در انتخابات سال 76 دولت اصلاحات با پشتیبانی مردم پیروز شد.

آستانه افزود: مردم در دوم خرداد سال 76 با آگاهی کامل از شرایط موجود در انتخابات شرکت کرده به تفکر اصلاحات رای داده و حماسه ای عظیم را رقم زدند.

وی با بیان اینکه جریان اصلاحات گفتگوی تمدن ها را با جهان در میان گذاشت و ایران و ایرانی را در عرصه های داخلی و بین المللی سربلند کرد، افزود: این دولت توسعه سیاسی را برنامه خود قرار داد و زمانی که مردم به آگاهی رسیدند اقتصاد شکوفا شد.

آستانه با بیان اینکه شکوفایی اقتصادی، پر شدن خزانه و ایجاد آرامش در کشور از دستاوردهای دولت اصلاحات بود، افزود: متاسفانه پس از آن در دولت های بعدی این دستاوردها از بین رفت و کشور به مشکلات بسیاری دچار شد.

وی با اشاره به حضور مردم در انتخابات سال 92 گفت: خوشبختانه در این انتخابات رای مردم تغییرات بسیاری را در کشور ایجاد کرد و اراده مردم در رای آنها شکوفا شد و آنها با تکیه بر آگاهی خود به تفکر اعتدال رای دادند.

وی بیان کرد: در 29 اردیبهشت 96 تاریخ تکرار شد و آمارها نشان می دهند که باز هم آگاهی مردم تاریخ ساز شده و باعث شد که جریان انتخابات به سمت انتخاب تدبیر و امید سوق پیدا کند.

آستانه در ادامه به مطالبات مردم از روحانی اشاره کرد و گفت: آنچه ما از روحانی می خواهیم اینست که در کنار توجه به رعایت و ترویج عدل در جامعه شفافیت را در تمامی مسائل برای تمامی نهادها و ارگان ها و جریان ها در این دولت به ارمغان بیاورد.

وی با تاکید بر لزوم تبعیت همگان در هر جایگاهی از قانون اساسی و رهبری افزود: بنا بر اصل 53 قانون اساسی تمام درآمدهای کشور باید راهی خزانه شود و اگر همین بند در جامعه شفاف شده و به صورت کامل اجرایی شود بسیاری از مشکلات برطرف شده و بسیاری این اجازه را پیدا نمی کنند که درآمدهای کشور را در مسیری که خود می خواهند هزینه کنند. اگر این مهم عملیاتی شود روحانی نه برای 4 سال که برای 40 سال در قلب مردم ایران ماندگار خواهد شد.

آستانه با بیان اینکه ایران باید براساس منافع ملی خود با دنیا تعامل کرده و ارتباط برقرار کند، تاکید کرد: باید مسائل‌مان را با دنیا حل کنیم.

وی در پایان از توجه مردم به لیست امید در جریان انتخابات شوراها نیز تقدیر کرد.

به گزارش ایسنا، تقدیر از اعضای ستادهای فعال در استان و شهرستان‌ها بخش پایانی این مراسم بود.

به گفته آستانه این مراسم در تمامی شهرستان های استان نیز برگزار خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها