بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۷۹۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
مدیرکل آموزش و پرورش:
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: میزان حقوق و مزایای فرهنگیان در شان و منزلت آنها و متناسب با شرایط اقتصادی حاکم بر کشور نیست.

تدبیر24»احمد ناصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به اینکه حقوق و مزایای فرهنگیان در شان و منزلت آنها نیست، ‌اظهار کرد: متاسفانه حقوق فرهنگیان متناسب با شرایط اقتصادی حاکم بر کشور نیست و باید این مسئله به صورت اساسی بازبینی شود.

وی گفت: بیش از 80 درصد از بدهی‌های معوقه دبیران در استان پرداخت شده است و وزارت آموزش و پرورش تاکنون 25 درصد بیشتر از بودجه مصوب این وزارتخانه هزینه کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: دولت با طرح رتبه‌بندی معلمان که باعث شد به طور میانگین 300 هزار تومان حقوق فرهنگیان افزایش یابد سعی در اصلاح وضع موجود داشت که پاسخگوی نیاز آنها نبود ولی اقدامات لازم برای افزایش قانونی حقوق فرهنگیان در حال پیگیری است.

ناصری افزود: در سند تحول بنیادین بندی ارائه شده است که در آن بر حقوق فرهنگیان توجه ویژه‌ای صورت گرفته و این مسئله در سند چشم‌انداز ششم نیز مطرح و در بین مسؤولان جا افتاده که نظام تعلیم و تربیت آغاز کننده توسعه در کشور است.

وی بیان کرد: مطالبات برجسته معلمان و حقوق سرباز معلم‌ها پرداخت شده است ولی هنوز طیفی از مطالبات و بدهی‌های سال 95 پرداخت نشده که امیدواریم در آینده نزدیک پرداخت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: نگاه مصرف‌گرایانه به دبیران معضل بزرگی است ولی این نگاه در سال‌های اخیر دچار تحول شده و تذکرات و یادآوری‌های مقام معظم رهبری در این زمینه باعث شده است که این نگاه بهبود یابد.

ناصری تصریح کرد: ادبیات کنونی دولتمردان در مورد حقوق مادی و معنوی دبیران در سال‌های گذشته تغییر یافته و زمینه برای بررسی راه‌های قانونی افزایش حقوق و مزایا برای آنها فراهم شده است.

وی گفت: حقوق نیروهای قراردادی و حق‌التدریس و سرباز معلمی هم که در ردیف‌های وزارت اقتصاد و دارایی قرار نداشت در بودجه سال 96 وارد شده که باعث کاهش بار مالی از روی وزارت آموزش و پرورش خواهد شد.

برچسب ها: معلمان ، فرهنگیان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها