بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۸۰۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳
محمدامین ایمانجانی از روزنامه نگارانی است که به ضدیت با هاشمی رفسنجانی شناخته می شدند؛ او در وبلاگ خود بارها مطالبی با عناوینی چون فتنه اکبر را به نگارش درآورده و در رسانه هایی چون تسنیم بازنشر شده است، حالا به سردبیری فرهیختگان رسیده است.
تدبیر24» سونامی اخراج ها و تغییرات در دانشگاه آزاد، یک هفته پیش از انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم آغاز شد.سونامی ای که با حضور ولایتی در راس هیات امنا و با تحریک برخی از چهره‌هایی که در سال‌های اخیر نقش خود در مدیریت این دانشگاه بزرگ را از دست داده بودند، کلید خورد.

اوایل خرداد، علی محمد نوریان که گفته می شود همسر خواهر ولایتی است و از اعضای هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی در یک انتصاب پرحاشیه به جای حمید میرزاده نشست. در جلسه فوق‌العاده هیئت‌امنای دانشگاه آزادکه یکشنبه 3 اردیبهشت برگزار شد، حمید میرزاده با روندی مشکوک و غیرشفاف از ریاست این دانشگاه برکنار و علی‌محمد نوریان به‌ عنوان سرپرست موقت این دانشگاه منصوب شد.

بر اساس روایت های طرفین، در این جلسه که اصولا با حضور 9 نفر از اعضا تشکیل می‌شود ، درباره ریاست دانشگاه آزاد و مسائل مربوط به مدیریت این دانشگاه بحث و بررسی هایی صورت می‌گیرد؛ پس از این بررسی ها ولایتی از میرزاده می خواهد که با توجه به مجموع شرایط تا پایان هفته اسعفا دهد که نمی پذیرد و بعد از آن ولایتی پیشنهاد عزل او را مطرح می کند. دو نماینده دولت یعنی وزرای علوم و بهداشت برای شرکت در جلسه هیات دولت زودتر جلسه را ترک می کنند اما پیش از ترک جلسه نظر مخالف خود در مورد عزل میرزاده را بیان می کنند. پس از آن هم میرزاده و سید حسن خمینی از دیگر اعضای هیات امنا جلسه را به نشانه اعتراض ترک می کنند. آن طور که رسانه های اصولگرا مطرح می کنند با همه این اوصاف جلسه با حضور 5 عضو همچنان حدنصاب داشته و ادامه می یابد.علی محمد نوریان،علی اکبر ولایتی و عبدالله جاسبی از اعضای دارای حق رای بودند که به عزل میرزاده رای دادند. البته امضای فریدون عزیزی و بهمن یزدی صمدی هم که سال گذشته زمان قانونی حضورشان دراین هیات پایان یافته نیز در صورت جلسه به عنوان حاضران موافق ثبت می شود. در پی این عزل هم نوریان به عنوان سرپرست موقت معرفی و پروژه «هاشمی زدایی» در دانشگاه آزاد را کلید می زند.

نوریان در همان چند روز نخست پروژه پاکسازی دانشگاه آزاد از نیروهای نزدیک به هاشمی رفسنجانی و تیم قبلی از جمله یاسر هاشمی، فرزند مرحوم هاشمی و رئیس دفتر هیات امنای دانشگاه را آغاز کرد. قریب به 10 روز بعد نوریان برای فتح سه رسانه زیر نظر دانشگاه آزاد طی حکمی صالح اسکندی را به سمت مدیر کل روابط عمومی و رسانه های دانشگاه آزاد منصوب کرد. حدود یک ماه بعد با حکم علی‌محمدنوریان سرپرست  دانشگاه آزاد اسلامی، یاسر احمدوند را به‌عنوان سرپرست خبرگزاری آنا، رضا واعظی به‌عنوان سرپرست باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز) و محمدامین ایمانجانی نیز به‌عنوان سرپرست روزنامه فرهیختگان منصوب شدند. این سونامی تغییر با ورود این افراد به تحریریه رسانه های دانشگاه ادامه یافت  ده ها خبرنگار این سه رسانه نیز از این رسانه ها پاکسازی شدند!.

اما نیروهای رسانه ای تازه وارد دانشگاه آزاد چه صبغه و سابقه ای دارند؟صالح اسکندری که مسئولیت روابط عمومی و مجموعه رسانه های دانشگاه را بر عهده دارد از نیروهای سابق موتلفه است.او از دانشگاه امام صادق در رشته دکترای علوم سیاسی فارغ تحصیل شده است. یادداشت های او در هفته نامه شما ارگان مطبوعاتی حزب موتلفه منتشر شده است. اسکندری ابتدا برای فعالیت حزبی با موتلفه ای ها نشست و برخاست سیاسی داشته اما به دلیل عضویت در سپاه پاسداران با عضویت او موافقت نمی شود.

محمدامین ایمانجانی از روزنامه نگارانی است که به ضدیت با هاشمی رفسنجانی شناخته می شدند؛ او در وبلاگ خود بارها مطالبی با عناوینی چون فتنه اکبر را به نگارش درآورده  و در رسانه هایی چون تسنیم بازنشر شده است، حالا به سردبیری فرهیختگان رسیده است.

اما این انتصابات یک باره از کجا نشات می گیرد؟ کدام چهره عضو هیات امنا در برکناری میرزاده و تسهیل روند واگذاری رسانه های دانشگاه به اصولگرایان تاثیر به سزایی داشته است. عبدالله جاسبی که پس از 29 سال ریاست سال 90 بر عهده داشت.پس از حضور میرزاده در راس دانشگاه آزاد اسلامی بسیاری از نیروهای جاسبی که در معرض فساد مالی و اداری و آموزشی بودند از سمت های خود برکنار و نیروهای مدیریت جدید جایگزین آن ها شدند ،نیروهایی که توسط جاسبی به ولایتی معرفی و مرجع اطلاعاتی او برای گزارش های غیرواقعی از مدیریت میرزاده شدند.

از جمله این چهره ها فروغی ، رئیس معزول دانشگاه آزاد اصفهان واحد خوراسگان بودكه پرونده اش در شوراي داوري سازمان مركزي در جریان است .

فرافکنی یا دروغ؟

مورد دیگر، اسفندیار، رئیس واحد اسلام شهر بود كه حكم شوراي داوري به اتفاق ارا براي بركناري داشت و کلانتری ، رئیس سابق صباشهر كه او هم پیش از تمام این تغییرات بركنار شده بود. این در حالی است که شواهد نشان می دهد در زمانی که میرزاده در  پی حل و فصل و برخورد با مدیران جاسبی بود، در اقدامی غیرمترقبه تسویه حسابی سنگین با رئیس دانشگاه آزاد صورت گرفت. رویدادی که از میان ده ها هزار تن از بدنه دانشگاه تنها بخشی از مدیران منسوب به جاسبی از آن حمایت کرده اند.

در تشریح این سناریو، بررسی ادعاهای اسفندیار درباره فساد و تبانی در خرید یک زمین چند ده میلیارد تومانی در اطراف واخد اسلامشهر یکی از موارد ادعا شده تیم جاسبی در هفت ای اخیر بوده است. این در حالی است که اسناد منتشر شده نشان می دهد که مخالفان خرید چنین زمینی که اتفاقا با اصرار مدیر مدعی واحد اسلامشهر صورت گرفت با مخالفت میرزاده مواجه شده است و ریس وقت دانشگاه آزاد به صورت مگتوب خواهان توقف این معامله گران قیمت شده است. با این وجود تیم جاسبی در هیاهوی اجرای پروژه هاشمی زدایی از دانشگاه آزاد اسلامی، با وارنه نمایی تلاش کرده اند برای اثبات فساد ورد ادعای حد دست به تغییر واقعیت  انتشار غیر واقعی اسناد در رسانه ها کنند. آن م از سوی گروهی گه خود سال ها از سوی نمایندگان مجلس مت به فساد و سواستفاده از اوال دانشگاه آزاد بود.


حواشی چند ده ساله مدیریت عبدالله جاسبی در دانشگاه آزاد، او را بارها در مظان اتهام های گوناگون مالی قرار داده است. همین امر باعث شد تا مجلس شورای اسلامی کمیته ای برای تحقیق و تفحص از این دانشگاه تشکیل دهد که ریاست هیات تحقیق و تفحص را علیرضا زاکانی بر عهده گرفت. زاکانی در جریان به راه افتادن ماجرای تحقیق و تفحص هم جمله ای پرحاشیه از جاسبی نقل کرد و گفت: دکتر جاسبی در چهل و پنجمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در اردیبهشت ماه سال ۸۱ گفته است‌: این همه به نمایندگان سرویس می‌دهیم، متقابلاً ما باید از حمایت نمایندگان برخوردار باشیم، این طور نباشدکه جاده یک طرفه باشد و ما سرویس بدهیم اما از آن طرف ما چیزی نخواهیم‌.

عباس سلیمی نمین هم از دیگر چهره هایی بود که هم پای زاکانی بر هر چه شعله ور تر شدن آتش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد کمک می کرد. موضوعی که از سال های87 به بعد آغاز و در نهایت سال 90 با حکم هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس هیات امنا حمید میرزاده انتخاب و جاسبی را برکنار شد.

 

خرداد 87 عباس سلیمی نمین در گفت و گویی تفصیلی با خبرگزاری مهر در مورد فسادهای گسترده در دانشگاه آزاد صحبت کرد. او مطرح کرد: نیروهای دلسوز و سالم دانشگاه آزاد اسناد و مدارک بسیار زیادی را به شیوه های مختلف به بنده رسانده اندکه گویای فساد اقتصادی در دانشگاه آزاد است. اولین فساد اقتصادی جاسبی راهفته پیش به صورت رسمی تسلیم دادستان کرده ام و این هفته هم دومین پرونده راتکمیل می کنم که به دادستان بدهم . بدین ترتیب یا قوه قضائیه باید بنده را مورد مواخذه قرار دهد یا جاسبی را محاکمه کند.

موافقان تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در همان زمان اذعان داشتند که جاسبی به دلیل طولاتی شدن دوره مدیریتش و مهره چینی های انجام داده ، توانسته سیستم نظارتی را خنثی کند. او همچنین با اعطای مدارک دکتری مراوده ای یا مدارک جعلی  به بعضی از شخصیت ها  آن ها را وامدار خود کرده است.

در نهایت عبدالله جاسبی با نگارش نامه ای به مجلس مطرح کرد که مجلس حق تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد به عنوان نهادی خصوصی را ندارد و بعد از آن این پرونده در مجلس هفتم به بایگانی رفت.

تلاش جاسبی در نهایت نتیجه نداد و او از ریاست دانشگاه برکنار شد. حالا بعد از گذشت 5 سال و پس از رحلت آِت الله هاشمی، جاسبی فرصت را غنیمت شمرده و در پی انتقام گیری است. گزارش های غلط و قلب واقعیات  نزد ولایتی بالاخره باعث شد در جلسه هیات امنا میان میرزاده و ولایتی جدل و درگیری صورت گیرد و سونامی تغییرات در بزرگترین دانشگاه حضوری جهان آغاز شود.

پایان پیام
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها