بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۸۱۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
وابسته سابق نیروی دریایی آمریکا در سفارت این کشور در فیلیپین به اتهام دریافت رشوه به 41 ماه زندان محکوم شد.
تدبیر24»تارنمای 'فیل استار' روز شنبه اعلام کرد این وابسته سابق نیروی دریایی آمریکا در فیلیپین نیز در ارتباط با پرونده فساد یک پیمانکار امور دفاعی مالزی متهم شده، پرونده ای طولانی که تاکنون چند مقام نظامی آمریکا را روانه زندان کرده است.
تارنمای فیل استار اعلام کرد 'مایکل بروکس' وابسته سابق نیروی دریایی آمریکا برای ارائه گواهی عدم سوء پیشینه دیپلماتیک نادرست برای یک پیمانکار دفاعی مالزی در ازای دریافت ساعت های لوکس و خدمات نامشروع به 41 ماه زندان محکوم شده است.
وی روز جمعه در دادگاه فدرال 'سن دیگو' به صراحت اتهام رشوه خواری در سال گذشته و در پرونده بدترین رسوایی فساد نیروی دریایی آمریکا را پذیرفت.
قاضی پرونده همچنین 'بروکس' 59 ساله را به پرداخت 40 هزار دلار اصل و 31 هزار دلار غرامت به نیروی دریایی آمریکا محکوم کرد.
مسئولان شرکت خدمات بنادر 'گلند دیفنس مارین اِشیا' (GDMA) که مقر آن در سنگاپور است، به این وابسته نیروی دریایی آمریکا و دیگر همقطاران وی پیشنهاد داده بودند در قبال اقامت در هتل های لوکس و دریافت خدمات غیراخلاقی، ناوهای جنگی آمریکا در بنادری که این شرکت در آنها فعال است، توقف کنند.
این گروه بطور نمونه ترتیبی دادند تا ناو هواپیمابر 'یو.اس.اس آبراهام لینکلن' در بندر 'کلانگ' مالزی که شرکت یاده شده در آن فعالیت داشت، توقف کند.
هزینه این توقف و خدمات دهی به ناوهواپیمابر آمریکایی در این بندر که در سال 2010 میلادی صورت گرفت، یک میلیون و 600هزار دلار بود.
تاجر مالزیایی نیز پیش از این در این پرونده برای پرداخت رشوه و ارائه خدمات غیراخلاقی به فرماندهان ارتش آمریکا گناهکار شناخته شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها