بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۸۱۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
اندونزی با بکارگیری جنگنده های سوخو در یک پایگاه در 'بورنئو' شمالی امنیت مرزی را در برابر فرار احتمالی تروریست های شهر 'مراوی' فیلیپین تشدید کرد.
تدبیر24»فرمانده این پایگاه هوایی اندونزی در 'تاراکان'، شهری در استان 'کالیمانتان' شمالی در 'بورنئو' روز یکشنبه گفت که سه فروند جت سوخو به این پایگاه وارد شده و به مدت یکماه به منظور مقابله با ورود احتمالی تروریست های جنوب فیلیپین مستقر خواهند بود.
به نوشته روز دوشنبه تارنمای روزنامه 'استار'، 'دیدیک کریشانتو' فرمانده این پایگاه هوایی اندونزی تصریح کرد که تروریست ها ممکن است از فیلیپین متواری و مجبور شوند با عبور از مرزها وارد اندونزی شوند.
ارتش فیلیپین روز جمعه هفته گذشته اعلام کرد که برخی از ترویست هایی که ماه گذشته باعث ناآرامی هایی در جنوب فیلیپین شدند ممکن است با وارد شدن به جمعیتی که مجبور به ترک این شهر شده اند تلاش کنند از نبردهای که حدودا برای چهار هفته ادامه داشته است، فرار کنند.
ارتش فیلیپین معتقد است که بیش از 200 نفر از این تروریست ها که اغلب آنها از شورشیان محلی هستند که با گروه تروریستی داعش بیعت کرده اند، همچنان در حال جنگ با نیروهای امنیتی هستند. این تروریست ها از شهروندان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند و مساجد را به عنوان پناهگاه امن خود برگزیده اند.
ارتش اندونزی ضمن تشدید تدابیر امنیتی مرزی همچنین از صیادان محلی به ویژه در مناطق مرزی نزدیک فیلیپین خواسته است هر مورد مشکوکی را گزارش کنند.
یک گروه از پلیس سیار اندونزی نیز با اعزام به مناطق شمالی جزیره 'سولاواسی' در تلاش است مانع از عبور تروریست های از مرزها شوند.
از بین رفتن امنیت باعث هشدار برای کشورهای همسایه فیلیپین از جمله اندونزی و مالزی شده و فرماندهان ارتش سه کشور قرار است امروز دوشنبه در 'تاراکان' با هدف آغاز مراسم گشت مشترک بین سه کشور گردهم آیند.
برونئی و سنگاپور به عنوان عضو ناظر در این مراسم حضور دارند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها