بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۸۱۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر طی شرکت در دوره‌های ایمنی و بهداشت کار در آزمایشگاه در دانشکده مهندسی پزشکی، گواهی HSE دریافت می‌کنند.
تدبیر24»دکتر مهران صولتی هشجین، دانشیار مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مدیر گروه بیومتریال این دانشگاه در خصوص گواهی HSE  اظهار کرد: بخش بزرگی از دوران تحصیلی دانشجویان به ویژه دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته‌های مهندسی در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و به انجام فعالیت‌های تجربی می‌گذرد؛ از این رو یکی از پیش‌نیازهای مهم کار تحقیقاتی کار کردن در شرایط ایمن و بهداشتی است.

وی با بیان اینکه فقدان شرایط ایمن می‌تواند به هزینه‌های گزاف جانی و مالی منجر شود، ادامه داد: ریسک‌های نسنجیده و غیرضروری عامل بسیاری از حوادث در آزمایشگاه‌های مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی است که گاه این حوادث عمدی اتفاق می‌افتد، یعنی فرد با وجود دریافت آموزش‌های لازم قوانین ایمنی را به دلایلی زیر پا می‌گذارد. ولی در بسیاری از موارد بروز حوادث و آسیب‌ ناشی از ناآگاهی و آموزش ناکافی است.

صولتی جدی‌گرفتن خطر، پایه و اساس کار ایمن را در محیط‌های آزمایشگاهی دانست و یادآور شد: از این رو رعایت ایمنی و قرار ‌دادن خود و دیگران در شرایط ایمن نیازمند تجربه است و بر این اساس دانشجویان و پژوهشگران باید برای ایمنی در آزمایشگاه‌ها به صورت روشمند آموزش ببینند.

وی با ابراز تاسف از اینکه در مقاطع تحصیلی مختلف، پروتکل‌های ایمنی در آزمایشگاه‌ها در کنار حجم عظیمی از واحدهای درسی ارائه می‌شود، تاکید کرد: در دانشگاه‌ها آموزش نحوه کار ایمن و بهداشتی در آزمایشگاه‌ها جایی ندارد و نهایتا و به صورت حاشیه و فرعی در کنار موضوعات دیگر به آن پرداخته می‌شود.

مدیرگروه بیومتریال دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به همت مرکز بهداشت دانشگاه، گروه بیومتریال دانشکده مهندسی پزشکی و نیز معاونت پژوهشی دانشکده مهندسی پزشکی این امر در اولویت مسؤولان ارشد دانشگاه قرار گرفته است و از سال گذشته 4 دوره آموزش ایمنی و بهداشت کار در آزمایشگاه به طور رایگان برگزار شد.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از دانشجویان پس از شرکت در دوره آموزشی و موفقیت در آزمون مربوط، گواهینامه رسمی HSE صادرشده توسط مرکز بهداشت دانشگاه صنعتی امیرکبیر دریافت‌ کرده‌اند، گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت این مقوله، در نظر است که در آینده نزدیک دوره‌های دیگری نیز برگزار شود.

صولتی تصریح کرد: به جهت تاکید بر اهمیت موضوع ایمنی، گروه بیومتریال صدور مجوز کار در آزمایشگاه‌های گروه را منوط به کسب این گواهی کرده است. معاونت پژوهشی دانشکده مهندسی پزشکی نیز در حال پیگیری است تا کسب این گواهی به طور رسمی شرط ورود و فعالیت در آزمایشگاه‌های دانشکده باشد.

به گفته مدیر گروه بیومتریال این دانشگاه در خصوص گواهی HSE ، امید است که با پیگیری و توجه خاص هیات رئیسه دانشگاه به این مهم، آموزش ایمنی به عنوان یک پیش‌نیاز قطعی فعالیت‌های تحقیقاتی و فناوری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به رسمیت شناخته شود و به طور گسترده و فراگیر در سطح دانشگاه به آن عمل شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها