بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۸۱۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
مجری فازهای 17 و 18 پارس جنوبی گفت: نخستین محموله بوتان فازهای 17و 18 که در فروردین ماه امسال توسط رئیس جمهوری به طور رسمی افتاح شد، آماده بارگیری و صادرات در ماه جاری است.
تدبیر24»محمدرضا چلیپا افزود: زنجیره ارزش فازهای 17 و 18 پارس جنوبی تکمیل شده و باتوجه به راه اندازی مخازن ذخیره سازی بوتان و پروپان، اکنون روزانه 2هزار و 600 تن بوتان و پروپان تولید و در این مخازن ذخیره سازی می ‌شود.
وی اضافه کرد: نخستین محموله گاز مایع (ال.پی.جی- LPG) فازهای 17 و 18 در تیر ماه آماده بارگیری و صادرات شده و به این ترتیب تمام فرآورده‌های تولیدی این پالایشگاه در چرخه ارزآوری قرار می‌گیرد.
چلیپا تولید تجمعی میعانات گازی در فازهای 17 و 18 پارس جنوبی را 19.5 میلیون بشکه ذکر کرد و گفت: براساس برنامه ریزی با تولید این فرآورده ضمن دستیابی به ارزآوری بالا از محل فروش، بخشی از نیاز بازار داخلی و خارجی تامین می شود.
وی تصریح کرد: تاکنون در فازهای 17 و 18 پارس جنوبی 21 میلیارد مترمکعب متان، 627 هزار تن اتان و 11هزار و 900 تن گوگرد تولید شده است.
مجری فازهای یاد شده افزود : بطور متوسط از سه ماه نخست سال 96، روزانه 2 هزار و 300 تن اتان در این فازها تولید و به مجتمع‌های پتروشیمی صادر شده است.
به گزارش ایرنا، فازهای 17 و 18 پارس جنوبی در فروردین ماه امسال بطور رسمی توسط رییس جمهوری در شهرستان عسلویه استان بوشهر به بهره برداری رسید.
هدف از اجرای فازهای 17 و 18 پارس جنوبی تولید روزانه 56.6 میلیون متر مکعب گاز 75 تن میعانات گازی، تولید روزانه 400 تن گوگرد، تولید سالانه یک میلیون تن اتان به منظور تامین پتروشیمی و تولید سالانه 1.05 میلیون تن گاز مایع ال پی جی (پروپان و بوتان) است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها