بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۸۲۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
یک اندیشکده آمریکایی اعلام کرد، دولت چین تاسیسات جدید نظامی در جزایر واقع در دریای چین جنوبی ساخته است؛ اقدامی که می‌تواند باعث افزایش تنش‌ها با واشنگتن شود؛ چون پکن را به نظامی کردن این منطقه متهم می‌کند.
تدبیر24»اندیشکده "ابتکار عمل شفافیت دریایی آسیا" که بخشی از مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌الملل واشنگتن است، اعلام کرد، تصاویر ماهواره‌ای جدید نشان می‌دهد که تاسیسات ارتباطی، رادار و موشک در حال ساخته شدن در مناطقی با عنوان "Fiery Cross"، "Mischief" و "Subi Reefs" در جزایر اسپارتلی است.

آمریکا دولت چین را به نظامی کردن منطقه متهم کرده و نگران این است که این اقدامات از سوی پکن بر نقل و انتقالات در دریای چین جنوبی اثر بگذارد، چون این یک آبراه بسیار مهم محسوب می‌شود.

ماه گذشته میلادی، یکی از ناوهای نیروهای دریایی آمریکا در فاصله 12 گره دریایی از صخره موسوم به "Mischief" حرکت کرد.

چین اتهامات آمریکا را در نظامی کردن این دریا رد می‌کند؛ مالکیت این منطقه مورد ادعای مالزی، برونئی، فیلیپین، تایوان و ویتنام نیز است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به دنبال کمک گرفتن از چین برای حل مساله کره شمالی است و تنش‌ها میان واشنگتن و پکن بر سر مسائل و تاسیسات نظامی در دریای چین جنوبی می‌تواند اوضاع را بغرنج کند.

این اندیشکده اعلام کرد، چین چهار پناهگاه موشکی در "Fiery Cross" ساخته است و هشت پناهگاه موشکی هم از قبل در این منطقه دارد.

"Mischief" و ""Subi Reefs نیز هر کدام هشت پناهگاه موشکی دارند.

در فوریه سال جاری میلادی، رویترز گزارش داد که چین ساخت سازه‌هایی را که محل موشک‌های دوربرد سطح به هوا است در این سه جزیره به پایان رسانده است.

در "Mischief" یک آنتن بسیار بزرگ در حال نصب است که به دولت چین این امکان را می‌دهد تا بر نواحی اطراف این جزیره نظارت کامل داشته باشد. این آنتن می‌تواند باعث نگرانی فیلیپین شود چون دولت مانیل مدعی مالکیت این نواحی است.

یک گنبد بزرگ هم در "Fiery Cross" نصب شده و یکی دیگر هم در حال ساخت است که شامل یک سیستم راداری می‌شود. دو گنبد دیگر نیز در حال ساخت در "Mischief" است.

یک گنبد کوچکتر هم در نزدیکی پناهگاه‌های موشکی در "Mischief" است که می‌تواند با رادارهایی برای هر سیستم موشکی که احتمالا در این منطقه قرار خواهند گرفت، ارتباط برقرار کند.

در ادامه گزارش این اندیشکده آمده است: پکن حالا می‌تواند تاسیسات نظامی خود شامل جنگنده‌ها و پرتابه‌های متحرک موشک را در جزایر اسپارتلی در هر زمان که بخواهد، مستقر کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها