بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۸۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی پرداختن به مسائل حاشیه‌ای را موجب بازماندن کشور از رسیدگی به مسائل اولویت‌دار عنوان کرد و از جریانات سیاسی خواست به دنبال راهکارهای عملی برای حل مشکلات اصلی کشور باشند.

تدبیر24»محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جوامع موفق، جوامعی هستند که در آنها اولویت‌ها به درستی تشخیص داده می‌شوند و بر اساس آن حرکت می‌شود و این زمانی عملی خواهد شد که ما شاهد رفتارهای درست از سوی همه عناصر تأثیرگذار از جمله کسانی باشیم که در جایگاه‌های مهم سیاسی و اجتماعی قرار دارند.

وی با بیان اینکه «همفکری و تضارب آرا به نفع کشور است» تصریح کرد: طرح مسائل حاشیه‌ای و بی ارتباط با سرنوشت کشور در حوزه داخل و خارج موجب درجا زدن و عدم توفیق خواهد شد. در مورد اخیر که شاهد حاشیه‌سازی در زمان حضور رییس جمهور در راهپیمایی روز قدس بودیم همانطور که رهبری هم فرمودند این حرکت باعث شد جریان انقلابی نسبت به برخی موضوعات مدیون تلقی شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: برخی رسانه‌ها به دنبال بهانه بودند که حضور مردم در راهپیمایی روز قدس را که ایده ارزشمند و انقلابی امام (ره) بوده نادیده بگیرند و به جای ابعاد این حماسه به مسائل حاشیه‌ای پرداختند. من معتقدم هم کسانی که چنین حاشیه‌ای را ایجاد کردند و هم آنهایی که این موضوع را به مسأله اول کشور تبدیل کردند اشتباه کردند.

فرهنگی اضافه کرد: متأسفانه گاهی اوقات جریانات سیاسی با فقدان و کمبود سوژه مواجه می‌شوند و به جای پرداختن به مسائل اولویت‌دار، وارد حاشیه می‌شوند در حالی که مسائل اولویت‌دار زیادی در کشور وجود دارد و جریانات سیاسی باید به دنبال یافتن راهکارهای عملی برای آنها از جمله حل مشکل اشتغال، خروج از رکود و آسیب‌شناسی نظام تعلیم و تربیت باشند. اما وقتی این مسائل به حاشیه رانده می‌شود موضوعات غیراولویت‌دار در سطح جامعه مطرح می‌شود که موجب افول جامعه خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها