بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۸۲۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ابراز نارضایتی از نبود حق نظارت وزارت بهداشت بر آگهی‌های صدا و سیما، گفت: وزارت بهداشت متولی سلامت مردم است ولی اجازه نظارت بر تبلیغات مرتبط با سلامت را ندارد.
تدبیر24»سید حسن هاشمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سلامت ایرنا در پاسخ به این پرسش که نظر شما درباره تبلیغات لاغری، درمان ریزش مو یا برخی تبلیغات روغن‌ها در صدا و سیما چیست، افزود: تبلیغات قانون دارد اگر صدا و سیما بر اساس قانون و با نظارت متولی سلامت، آگهی‌های مرتبط با سلامت را منتشر کند، اشکالی ندارد اما اگر خلاف قانون و سلامت مردم باشد، مخالف هستیم.
وی ادامه داد: قبول داریم که صدا و سیما به علت مشکلات بودجه‌ای به اخذ آگهی نیاز دارد اما اگر این تبلیغات سلامت مردم را به مخاطره بیندازد یا خلاف قانون باشد، نباید از رسانه ملی پخش شود.
وزیر بهداشت در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا که آیا وزارت بهداشت بر محتوای تبلیغات صدا و سیما نظارت دارد یا نه گفت: نه متاسفانه، قانون، نظارت بر این تبلیغات را به سازمان نظام پزشکی سپرده است. اگر بر اساس سیاست‌های کلان سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری که تولیت نظام سلامت به وزارت بهداشت داده شده است، اجازه نظارت بر این آگهی‌ها به وزارت بهداشت داده ‌شود، حتما این وظیفه را انجام می‌دهیم.
وی گفت: فعلا نظارت بر آگهی‌ها و تبلیغات صدا و سیما در اختیار وزارت بهداشت نیست و نمی‌توانیم درباره محتوای این تبلیغات اظهار نظر کنیم.
هاشمی در پاسخ به این پرسش که آیا به طور کلی از تبلیغات صدا و سیما از جمله تبلیغات مربوط به لاغری، درمان ریزش مو یا برخی روغن‌ها رضایت دارید یا نه گفت: من از اصل کار ناراضی هستم، چون تبلیغات در این حوزه باید با اجازه وزارت بهداشت باشد، هر وقت قانون تغییر کرد و مطابق سیاست‌های کلان سلامت، تولیت نظام سلامت را به طور کامل به وزارت بهداشت دادند، در این زمینه اقدام می‌کنیم.
هاشمی در پاسخ به این پرسش ایرنا که آیا تولیت نظام سلامت به وزارت بهداشت واگذار نشده است، توضیح داد: نه، هنوز متاسفانه این اتفاق نیفتاده است و واگذاری اختیار تولیت نظام سلامت به وزارت بهداشت به طور ناقص انجام شده است که امیدوارم در دوره های بعد این نقیصه جبران شود.
به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، در ماه‌های اخیر تبلیغات مختلفی از شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیون در مورد لاغری، درمان ریزش مو، درمان بیماری‌های پوستی با برخی روغن‌ها پخش شده است که نگرانی‌هایی مبنی بر گمراه کننده بودن این آگهی‌ها را در پی داشته است، این تبلیغات نه تنها در بخش آگهی‌های بازرگانی بلکه در مواردی به صورت غیر مستقیم و در قالب برنامه‌های خانوادگی و سرگرمی منتشر شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها