بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۸۲۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو:
سرمربی پیشین تیم ملی تکواندوی ایران با تاکید براینکه برخی مربیان باید واقع بین باشند،گفت:برخی گمان می کردند که تمامی مربیان می توانند تیم ایران را به قهرمانی جهان برسانند که ثمره تفکرات اشتباه آنان نتایج مسابقات جهانی 2017 و سقوط دو پله ای از مقام قهرمانی به جایگاه سوم را رقم زد.
تدبیر24»«بیژن مقانلو»‌ که افتخارات متعددی چون کسب عنوان قهرمانی جهان و آسیا را با تیم ملی تکواندو کشورمان در کارنامه خود دارد پس از ناکامی هوگوپوشان ایرانی به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در مسابقات جهانی 2017 که با کسب دو مدال نقره و یک برنز و ایستادن در رتبه سوم همراه شد، عنوان کرد: چند سالی که هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشتم، متاسفانه هرگاه موفقیتی رقم می خورد برخی از مربیان آن را ثمره لیگ دانسته و ایران را معدن بازیکنان خوب معرفی می کردند.
وی افزود: هر کشوری دارای پتانسیل های گوناگونی است و نگرش آدم ها موجب می شود تا از این توانایی برداشت های مناسب را انجام دهند.
مقانلو عنوان کرد: همان زمان نیز اعلام کردم که نباید در باد مدال ها و افتخارات بخوابیم، چرا که کشورهای دیگر در حال پیشرفت هستند و نباید کسب مدال های متعدد و یک موفقیت موجب شود که ایران را بی رقیب بدانیم.
سرمربی تیم ملی ایران با اشاره به اینکه همه کشورها برای رسیدن به موفقیت تلاش می کنند، گفت:‌برخی دوستان گمان می کردند که تیم ملی ایران اسب زین شده ای است که به راحتی در تمامی مسابقات قهرمان خواهد شد.اگر واقع بین بودیم، چنین مشکلاتی ایجاد نمی شد.
مقانلو با اشاره به اینکه سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان با دیگر پست ها تفاوت دارد و کار کردن در آن بسیار دشوار است، گفت: پیشنهاد می کنم دیگر مربیان مدعی نیز برای مدتی هدایت تیم ملی را برعهده بگیرند تا شاید با موفقیت در جهان همراه شود.
سرمربی سابق تیم ملی تکواندو درخصوص اینکه گفته می شود تیم ایران با ترکیبی جوان راهی مسابقات جهانی کره جنوبی شده بود، گفت: ترکیب هوگوپوشان کشور از جوانان بود، اما تمامی آنها تجارب بالا و مدال های ارزشمندی دارند.
وی با تاکید بر اینکه تیم ایران با ترکیب خوبی راهی رقابت های کره جنوبی شد، تصریح کرد: حداقل باید در کورس قهرمانی می بودیم اما بازهم خدا را شکر که به مقام سوم رسیده و پایین سکو قرار نگرفتیم.
مقانلو با تاکید براینکه مربی نقش اصلی را در یک تیم ایفاء می کند، افزود: بازیکن و مربی مکمل یکدیگر هستند، اما مربی بیشترین تاثیر را دارد. زمانی که هدایت تیم ایران را برعهده داشتم تمامی موفقیت ها را به عوامل دیگری ربط می دادند، اما شکست ها را من می پذیرفتم.
وی با یادآوری مسابقات گذشته و ناکامی تیم ملی تکواندوی ایران در المپیک 2016، اظهار داشت: افرادی که موفقیت تیم ملی ایران آنان را برای همیشه از تکواندو دور می کرد از جوانی بازیکنان و خامی همکارانم در کادر فنی استفاده کرده و دو ماه به آغاز المپیک، تیم را بهم ریختند.
سرمربی پیشین تیم ملی کشورمان، گفت: متاسفانه این افراد که در داخل و خارج کشور حضور دارند شرایطی را ایجاد کردند که بازیکنان به توانایی خود شک کرده و همه چیز را از دست دادند.
وی افزود:‌ اکنون که دیگر بیژن مقانلو در کادر فنی حضور ندارد تا منفعت دوست و دشمن با خطر روبرو شود. با این حال چرا تیم ایران نتوانست آینده خوبی داشته و به موفقیت برسد.
مقانلو با تاکید براینکه تکواندو نیاز به فرهنگ سازی و اخلاق محور شدن دارد، ادامه داد: با برنامه ریزی می توان به روزهای خوب بازگشت و نباید جازه بدهیم که غرور و توهم جای واقعیت را بگیرد.
وی درخصوص اعتراض به نحوه برگزاری رقابت های انتخابی تیم ملی ایران برای حضور در مسابقات جهانی، گفت:‌انتخابی باید شفاف و در حضور رسانه ها باشد و نام افراد جای توانایی را نگیرد.معتقدم سرمربی باید شرایط را برای تمامی نفرات یکسان در نظر بگیرد و تفاوتی بین بازیکنان قائل نشود.
سرمربی تیم ملی با تاکید براینکه انتقادپذیر بودن یکی از خصوصیت های مربیان توانمند است، افزود: نباید با یک انتقاد کوچک بر علیه بازیکن گاردگیری کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان بازگشت وی به تیم ملی وجود دارد؟ عنوان کرد: بهتر است اکنون مربیانی که قهرمانی های تیم ملی را به لیگ ربط می دادند هدایت تیم ملی را برعهده بگیرند.این درحالی است که بازیکنان تیم ملی در زمان سرمربیگری من حدود 2 سال در لیگ به میدان نرفتند.
بیست و سومین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان که از روز سوم تیر با حضور 973 تکواندوکار از 183 کشور در شهر «موجو» کره جنوبی آغاز شده بود، جمعه گذشته پس از یک هفته رقابت، با شناخت تیم های برتر به پایان رسید و تیم ملی کشورمان که با ترکیبی جوان و میانگین 23 سال راهی مسابقات قهرمانی جهان شده بود با افت فراوان نسبت به دوره گذشته به مقام سومی اکتفاء کرد.
رده بندی نهایی مسابقات قهرمانی جهان تکواندو بر اساس امتیاز تیمی محسوب می شود که تیم ایران با 46 امتیاز و پس از کره جنوبی و روسیه به مقام سوم ایستاد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها