بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۸۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
رییس سازمان حفاظت محیط زیست:
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ایران گام‌های موثری در زمینه مهار کانون‌های گرد و غبار برداشته و در زمینه کاشت نهال، مدیریت عرصه سرزمینی، احیای تالابها و دریاچه‌ها اقدامات تاثیرگذاری کرده است که بارزترین آن‌ها احیای دریاچه ارومیه است.
 تدبیر24»معصومه ابتکار در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار که امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به مقامات کشورهای مختلف اظهار کرد:  مقامات و نمایندگان ۴۳ کشور در این همایش حضور دارند.

وی با اشاره به حضور مقامات سازمان ملل در همایش بین‌المللی مقابله با گرد و غبار گفت: اجلاس مقابله با گرد و غبار اجلاس سازمان ملل است که به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست ضمن قدردانی از حضور رئیس‌جمهور کشورمان در اجلاس بین‌المللی مقابله با گرد وغبارگفت: از رهنمودهای آقای روحانی برای پیشبرد همایش بهره کافی خواهیم برد.

ابتکار در ادامه اظهار کرد: پشتوانه برگزاری همایش بین‌المللی مقابله با گرد وغبار - که امروز آغاز شده است و تا روز چهارشنبه (۱۴ تیرماه) ادامه دارد- آخرین قطعنامه سازمان ملل در حوزه گرد و غبار است. براساس یکی از بندهای قطعنامه سازمان ملل، همایش بین‌المللی گرد و غبار در ایران برگزار می‌شود. این همایش جهانی به همت سازمان ملل و دولت جمهوری اسلامی ایران برپا شده است که وزارتخانه‌های امور خارجه، نیرو، جهاد کشاورزی، سازمان هواشناسی در وزارت راه و دفتر فناوری ریاست جمهوری همکاران سازمان حفاظت محیط‌ زیست در برگزاری این اجلاس هستند.

رئیس سازمان حفاطت محیط‌ زیست با اشاره به همکاری کشورهای مختلف به منظور برگزاری همایش بین‌المللی مقابله با گرد و غبار گفت: به دلیل تاثیر منطقه‌ای و بین‌المللی توفان‌های گرد و غبار و تشدید تعداد و شدت وقوع گرد وغبار در کشورهای مختلف ضرورت توجه به مقابله با این پدیده را پررنگ کرده است.

ابتکار با اشاره به دلایل انتخاب ایران به عنوان میزبان برگزاری اجلاس بین‌المللی مقابله با گرد وغبار گفت: جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌الملل به‌طور جدی پیگیر موضوع مقابله با گرد وغبار بوده است همچنین کشور ما آسیب‌پذیری‌ بالایی از جهت گرد و غبار دارد و جمعیت‌ بسیاری در ایران به‌ویژه در خوزستان و سیستان و بلوچستان دچار آسیب‌های اجتماعی،اقتصادی و بهداشتی از ناحیه توفانهای گرد و غبار هستند.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست با اشاره به برنامه روز دوم اجلاس بین‌المللی گردوغبار اظهار کرد: فردا ( ۱۳ تیرماه) وزرا و کارشناسان کشورهای مختلف از سایت‌های کشور ما در اهواز و کاشان بازدید می کنند.  دراین سایت‌ها طرحهای کنترل گرد وغبار اجرا شده است.

معاون رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به هدف اصلی برگزاری همایش بین‌المللی مقابله با گرد وغبار گفت: هدف، ایجاد همگرایی و همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی برای مقابله با پدیده گرد و غبار است همچنین به  دنبال ایجاد ساز و کارهای فنی، علمی و حقوقی برای حل معضلات مربوط به گرد و غبار هستیم. امیدواریم اجلاس مقابله با گرد وغبار هم در زمینه مسائل فنی و هم در حوزه مسائل راهبردی دستاوردهای خوبی داشته باشد و برای سازمان ملل دستور کاری برای پیگیری این موضوع ایجاد شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها