بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۸۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۳
رمان «دموکراسی یا دموقراضه» نوشته سیدمهدی شجاعی به زبان انگلیسی ترجمه و در آوریل 2014 (فروردین 1392) در نمایشگاه كتاب لندن و فستیوال كتاب لس‌آنجلس رونمایی می‌شود.

به گزارش تدبیر24 به نقل از مهر، كتاب «دموكراسی یا دموقراضه» اثر سیدمهدی شجاعی به زبان انگلیسی توسط موسسه انتشاراتی شمع و مه در لندن منتشر می‌شود. مترجم این کتاب، خانم كارولین كراس كری، شرق شناس و محقق از دانشگاه یو.سی.ال.ای كالیفرنیا و ساكن آمریكا است كه تجربه چندین ساله‌ای در ترجمه آثار فارسی به انگلیسی دارد.

كراس كری در این ترجمه سعی کرده پایبندی خاص و ویژه‌ای به متن داشته و به انتقال تام و تمام طنز زبانی و محتوایی اثر کمک کند. ترجمه «دموكراسی یا دموقراضه» قرار است در آوریل 2014 (فروردین 1392) در نمایشگاه كتاب لندن و فستیوال كتاب لس‌آنجلس رونمایی شود.

همچنین نسخه انگلیسی در بخش خارجی نمایشگاه كتاب تهران در اردیبهشت 1392 همزمان با رونمایی نسخه دیجیتال در آمازون، رونمایی می‌شود. از آوریل 2014 كتاب «دموكراسی یا دموقراضه» در فروشگاه‌های واتراستون انگلیس در دسترس مخاطبان انگلیسی زبان خواهد بود.

یادآوری می‌شود چاپ نخست کتاب «دموکراسی یا دموقراضه» نوشته سیدمهدی شجاعی که چهار سال پس از انتشار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال توزیع شد، در کمتر از 12 روز به پایان رسید و ناشر آن از فروش نیمی از دومین چاپ آن خبر داد.

داستان این کتاب که در فاصله‌ سال‌های 1380 تا 1386 نوشته شده است در زمان‌های دور و در کشوری نامعلوم می‌گذرد. راوی داستان، ظاهرا پژوهشگری تاریخی است که با کشف و سند‌خوانی خود، ماجرا را برای خواننده روایت می‌کند. مطابق این تحقیق، در سالیانی دور، پادشاهی که در آستانه مرگ قرار دارد وصیت می‌کند هر 25 فرزند او در مقاطع 2 ساله به‌ترتیب پس از مرگ او بر تخت شاهی بنشینند، اما نه به ترتیب سن بلکه به رأی مردم. هر یک از فرزندان در دوره سلطنت خود ظلم‌های فراوانی به مردم می‌کنند و مردم هر بار، رنجیده از یکی به دیگری پناه می‌برند، اما صورت مسئله تغییر نمی‌کند.

سرانجام تصمیم می‌گیرند بیمار‌ترین، زشت‌ترین و نادان‌‌ترین آنان را انتخاب کنند تا دمی بیاسایند. نام فرزندان شاه همگی پیشوند «دمو» دارد و این آخری «دمو‌کافیه» نام دارد که در زبان مردم شهر به «دموقراضه» شهرت یافته است. او پس از استقرار، با اتکا به هوش شیطانی و روان پر‌عقده خود، تیم و حلقه خاصی را سامان می‌دهد و قوانین طلایی خود را به کار می‌بندد و ترکیبی از ظلم و عوامفریبی را می‌سازد.

شتاب او در تخریب مملکت که با ادعای خدمت صورت می‌گیرد عملا بیشترین کمک را به دشمن می‌کند، هرچند در آخر داستان معلوم می‌شود او واقعا عامل بیگانه بوده و سرانجام نیز به آنان پناه می‌برد و کشور را تسلیم دشمن می‌کند.

این کتاب در سال 87، با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ رسید اما به خواست نویسنده، از توزیع آن اجتناب شد تا در نهایت در نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال به دست مخاطبان رسید.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها