بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۸۲۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
یک کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی گفت: کنکوریها به دنبال یادگیری مطالب جدید نباشند.

 تدبیر24»فردین منصوری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با تاکید بر اینکه کنکوریها در این چند روز باقیمانده تا برگزاری آزمون به آرامش نیاز دارند، از آنها خواست به هیج عنوان به نتیجه آزمون فکر نکنند و تنها به فکر نحوه پاسخ‌دهی به سوالات باشند.

منصوری از استرس به عنوان یک واکنش ارگانیک به یک موقعیت یا شرایط تازه یاد کرد و افزود: داشتن استرس تا حدی طبیعی و لازم است، اما اگر این استرس بیشتر از حد معمول باشد فرد نخواهند توانست کارایی لازم را در جلسه امتحان داشته باشد و آموخته های خود را انتقال دهد.

کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی با بیان اینکه خانواده‌ها باید از وارد کردن استرس به فرزندان خود در روزهای باقیمانده تا برگزاری کنکور سراسری صرف‌نظر کنند، اظهار کرد: خانواده ها باید آرامش را در محیط خانه ایجاد کرده و اگر هم بگو مگو و یا دغدغه‌هایی دارند، آن را تا پایان کنکور فرزندانشان تعطیل کنند.

منصوری گفت: خانواده ها باید به فرزندان خود انرژی مثبت داده و از این طریق آنها را آماده شرکت در آزمون کنند.

وی با بیان اینکه کنکور یک فرآیند چند ساله و حداقل یک ساله است، گفت: موفقیت شغلی تنها یکی از فاکتورهای خوشبختی فرد است و چه بسا افرادی باشند که در عین داشتن شغل های خیلی خوب، دیگر فاکتورهای خوشبختی را نداشته باشند و در زندگی خود احساس خوشبختی نکنند.

کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی در ادامه با اشاره به محدود بودن پذیرش برخی از رشته‌های خاص به ویژه رشته‌های پزشکی، عنوان کرد: خانواده ها باید بدانند که درصد خیلی کمی از داوطلبان امکان تحصیل در رشته‌های پزشکی را پیدا خواهند کرد و لذا باید از استرس وارد کردن به فرزندانشان برای قبولی در یک رشته صرف نظر کنند.

منصوری تاکید کرد: خوشبختی مولفه‌های خیلی زیادی دارد که تنها یکی از آنها داشتن شغل خوب است.

منصوری ادامه داد: کنکوریها  اگر احساس خستگی می‌کنند، یک گردش و تفریح کوتاه می‌تواند آنها را سرحال آورده و انرژیشان را برای حضور در سر جلسه کنکور مضاعف کند.

کارشناس مسئول اداره مشاوره تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه مرور مطالب را در این چند روز باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری به کنکوریها توصیه کرد و افزود: کنکوریها نباید به دنبال یادگیری مطالب جدید باشند.

وی در ادامه نکاتی را هم برای بیشتر کردن کارایی کنکوریها در سرجلسه آزمون تذکر داد و از آن‌ها خواست تا 24 ساعت قبل از ساعت امتحان خود هیچ مطالعه‌ای نداشته باشند.

منصوری همچنین میزان خواب کافی را در بازدهی مطلوب کنکوریها ضروری دانست و افزود: کنکوری‌ها باید در این چند روز باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری برنامه خواب خود را تنظیم کنند.

منصوری اضافه کرد: تغذیه خوب کنکوریها در صبح روز برگزاری آزمون سراسری نقش مهمی در بالا بردن بازده آنها سر جلسه کنکور خواهد داشت.

کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی از کنکوری‌ها خواست تا حتما خوراکی های قندی مثل شکلات را سر جلسه به همراه داشته باشند، زیرا فکر و تمرکز باعث پایین آمدن قند خون افراد خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها