بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۸۲۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از سه طرح جامع آبرسانی دولت برای رفع مشکل آب شرب استان خوزستان خبر داد.
 تدبیر24»حمید رضا جانباز امروز دوشنبه در نشستی خبری افزود: این طرح های دولت شامل «طرح غدیر» با هدف آبرسانی به شهرستان های اهواز، آبادان، خرمشهر و شادگان، «طرح شمال شرق» با هدف آبرسانی به شهرهای ایذه، باغملک، قلعه تل، میداود و صیدون و همچنین «طرح جنوب شرق» با هدف آبرسانی به شهرهای رامشیر، امیدیده و میانکوه، آغاجاری، هندیجان،‌ بندر امام، ماهشهر و شهرک های شهید چمران می شود.
وی ادامه داد: علاوه بر این سه طرح، آبرسانی به شهرهای ویس، شوشتر، گتوند، ملاثانی، رامهرمز، هفتکل، اندیمشک، مسجد سلیمان و دزفول نیز مورد توجه است.
مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در مورد اثربخشی طرح های آبرسانی استان خوزستان گفت: با اجرای این طرح ها، مشکل تامین آب شرب 58 شهر و چهار هزار و 170 روستا رفع خواهد شد و به این ترتیب 4.9 میلیون نفر از جمعیت شهری و روستایی استان خوزستان تا افق 1405 تحت پوشش قرار می گیرند.
جانباز، در تفکیک اثربخشی هر کدام از این سه طرح گفت: به دنبال اجرای طرح آبرسانی غدیر، به 25 شهر و یک هزا رو 600 روستا آبرسانی خواهد شد؛ در طرح آبرسانی شمال شرق هفت شهر و 780 روستا و در طرح جنوب شرق هشت شهر و 358 روستا آبرسانی می شود.
مدیر عامل آبفای کشور همچنین به مصوبه امسال هیات وزیران برای رفع مشکلات بخش آب و فاضلاب و همچنین برق استان خوزستان اشاره کرد و گفت: بر مبنای این مصوبه، وزارت نیرو مکلف است سه طرح غدیر، شمال شرق و جنوب شرق و همچنین طرح های فاضلاب استان را با برآورد هزینه 95 هزار و 417 میلیارد ریال ظرف سه سال اجرایی کند.
وی در مورد برنامه های دولت برای تاسیسات فاضلاب شهری خوزستان نیز گفت: در این بخش، در قالب دو موضوع «فاضلاب شهر اهواز» و «فاضلاب 16 شهر اصلی استان خوزستان» مورد توجه قرار دارد.
جانباز گفت: به دنبال طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر اهواز، 55 درصد جمعیت شهر اهواز (570 هزار نفر) تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار می گیرند و از ورود بیش از 45 میلیون متر مکعب فاضلاب خام به رودخانه کارون جلوگیری می شود.
به گفته وی، با اجرای این طرح، برکه های فاضلاب ایجاد شده در شهر و حاشیه شهر اهواز نیز جمع آوری خواهد شد.
مدیر عامل آبفای کشور ادامه داد: با اجرای فاضلاب در 16 شهر اصلی استان، جمعیت تحت پوشش خدمات دفع بهداشتی فاضلاب 50 درصد افزایش می یابد؛ همچنین از ورود 90 میلیون متر مکعب فاضلاب خام به رود کارون و سایر منابع آبی مهم این استان جلوگیری می شود.
به گزارش ایرنا، این 16 شهر شامل آبادان، خرمشهر، بهبهان، دزفول، سوسنگرد،‌ هویزه، بستان، رفیع، شادگان،‌ رامهرمز، شوش،‌اندیمشک،‌ایذه، ماهشهر، بندر امام و شوشتر است.
بر اساس این گزارش و برپایه مصوبه هیات وزیران، وزارت نیرو مکلف است از محل ردیف طرح های آبرسانی روستایی و توسعه شبکه های آن موضوع تبصره چهار قانون بودجه سال 1396، حداقل یک هزار و 500 میلیارد ریال را به استان خوزستان اختصاص دهد و در سالهای بعد نیز از محل اعتبارات مصوب مربوط، این حکم را اجرا کند.

** پیشنویس مصوبه تامین اعتبار آب سیستان و بلوچستان این هفته یا هفته آینده به دولت می رود
مدیر عامل آبفای کشور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع آب سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: در تامین آب شرب برخی از شهرها و روستاهای این استان با چالش هایی مواجه هستیم.
وی گفت: در سفر محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه تصمیم های مناسبی برای آبرسانی به شهرها و روستاهای این استان اخذ شد؛ در این سفر مقرر شد بیش از 10 هزار میلیارد ریال به بخش آب استان سیستان و بلوچستان تخصیص پیدا کند.
جانباز گفت: پیش نویس این مصوبه در حال تنظیم است و انتظار می رود در جلسه های این هفته یا هفته آینده دولت مطرح شود.
به گزارش ایرنا، نوبخت دو هفته پیش در سفر به استان سیستان و بلوچستان و در نشست پیگیری مصوبات هیات دولت با مدیران استانی وزارت نیرو در این استان گفت: امسال 18 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آب و برق در سیستان وبلوچستان هزینه می شود؛ این اعتبارات به زودی تخصیص پیدا می کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها