بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۸۲۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
قهرمان پیشین وزنه‌برداری جهان گفت: سجاد انوشیروانی کار بسیار درستی انجام داد که استعفا داد زیرا رئیس فدراسیون دیگر او را نمی‌خواست. شورای فنی تنها یک ویترین است و تمام تصمیمات را خود مرادی می‌گیرد.
تدبیر24»شاهین نصیری‌نیا درباره‌ی پذیرش استعفای سجادانوشیروانی از سرمربیگری تیم ملی وزنه‌برداری و مشکلات اخیر به وجود آمده در وزنه‌برداری بیان کرد: به نظرم انوشیروانی کار بسیار درستی انجام داد که استعفا داد چراکه مشخص بود رییس فدراسیون دیگر نمی‌خواهد با این مربی کار کند. درخواست‌هایی که سجاد انوشیروانی در این مدت داشت، درخواست‌های به حقی بود و ابتدایی‌ترین درخواست‌هایی بود که یک مربی می‌تواند داشته باشد. با توجه به این که انوشیروانی با رئیس فدراسیون تماس گرفته که با این وضعیت نمی‌تواند کار کند و او هم قبول کرده، نشان می‌دهد فدراسیون نمی‌خواست با این مربی کار کند. از قبل معلوم بوده و انوشیروانی هم این آگاهی را داشته که نمی‌خواهند با او کار کنند.

او با اشاره با جایگزین کردن محسن بیرانوند در سمت سرمربیگری تیم ملی وزنه‌برداری گفت: بیرانوند اگر مربی خوبی بود چرا زمانی که کمک مربی دوم حسین توکلی بود، کنار گذاشته شد و از او استفاده نکردند. اگر بد بود پس چرا الان به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شده است. تمام این کارها تناقض دارد. از طرفی این که در شورای مثلا فنی می‌گویند بین محمدحسین برخواه و محسن بیرانوند یکی را انتخاب کردند و ۹ نفر به بیرانوند رای دادند که این هم  عوام‌فریبی است. کوچک‌ترین عضو خانواده وزنه‌برداری می‌داند که برخواه  کسوت، تجربه و کارایی بیشتری دارد. دو سال مربی تیم ملی و جوانان است و به نظرم اصلا از این موضوع خبر نداشت.

نصیری‌نیا افزود: عنوانی که به محسن بیرانوند دادند و گفته‌اند سرپرست سرمربیگری تیم ملی است واقعا مضحک است زیرا برای پست سرمربیگری، سرپرست نداریم و این که ۲ تا ۳ ماه بعد می‌خواهند عملکردش را بررسی کنند هم واقعا جالب است زیرا اگر عملکرد خوبی نداشت نزدیک مسابقات جهانی می‌خواهند چکار کنند؟ دوباره می‌خواهند شخص دیگری را به عنوان سرمربی انتخاب کنند؟ این موارد همه تناقض دارند و بعد از کاری که با حسین توکلی انجام دادند و پست سرپرست را برای سجاد انوشیروانی در نظر گرفتند و در نهایت او را به عنوان سرمربی انتخاب کردند الان هم دارند همین کار را برای بیرانوند انجام می‌دهند. اگر آقایان ترسی از تصمیم‌شان ندارند و به حق است چرا شفاف اعلام نمی‌کنند؟ با این حال به نظرم سرنوشتی که در مورد توکلی و انوشیروانی رقم زده شد، مسئولان فدراسیون در مورد بیرانوند و هر مربی دیگری هم که بخواهد با دل و جان کار کند هم همین سرنوشت را به وجود می‌آورند.

نصیری‌نیا در پاسخ به این پرسش که با توجه به از دست رفتن زمان، نگرانی در مورد نتایج مسابقات جهانی وجود دارد؟ تصریح کرد: بله نگرانی واقعا وجود دارد. البته کار وزنه‌برداری ایران از نگرانی و دلواپسی گذشته و همه به تصمیم‌هایی که فدراسیون می‌گیرد می‌خندند. به نظرم شورای عالی فنی تنها ویترین است و تمام تصمیمات را علی مرادی می گیرد و همه در شورا  فقط سر تکان می‌دهند و تایید می‌کنند. توصیه می‌کنم فدراسیون وزنه‌برداری  و رییس فدراسیون از بازی با اذهان عمومی دست بردارد.

او ادامه داد: اگر وزنه برداری ایران می خواهد پیشرفت کند باید صادقانه کار کنیم این که هر روز اعضای شورای عالی فنی کم و زیاد شوند، به طوری که یک مرتبه با ۱۲ نفر رای گیری شود یک روز دیگر با هفت نفر، عوام فریبی است و رییس فدراسیون خودش را پشت شورای عالی فنی پنهان کرده است در حالی که تمام تصمیمات را خودش می‌گیرد.  من اولین و آخرین مقصر در تمام مشکلات وزنه برداری را خود علی مرادی می‌دانم.

قهرمان سابق جهان در مورد شورای عالی فنی نیز گفت: اعضای شورای عالی فنی اگر واقعا به فکر وزنه برداری هستند و می بینند تصمیماتشان کارساز نیست و اهمیتی برای فدراسیون وزنه برداری ندارد، همانطور که بزرگوارانی که دیدند کار کردن در این شورا فایده ندارد و رفتند، آنها هم بروند. چراکه تمام  مشکلات بعدا به گردن اعضای شورا انداخته خواهد شد و علی مرادی پشت تصمیمات  گرفته شده نمی ایستد و شورا را مقصر می‌داند.

 نصیری نیا در پایان تاکید کرد: به علی مرادی توصیه می‌کنم این رفتارها را کنار بگذارد  و تازمانی که تفرقه در وزنه برداری ایران وجود دارد، وزنه برداری ایران پیشرفت نخواهد کرد. بخاطر دارم آخر کار دوران منوچهر برومند ، علی مرادی به او گفت سنی از او گذشته و پیر شده و اجازه بدهد جوان ها بیایند کار کنند. الان هم توصیه خودش به برومند را به خود مرادی می گویم.  الان سنی از علی مرادی گذشته و تزلزل در تصمیماتش مشخص است و این روش ها به جایی نمی‌رسد و ثابت شده روش خودش را ترک نمی کند، بنابراین اگر به فکر وزنه برداری است  و شعار نمی‌دهد از وزنه برداری برود و بگذارد جوان ها کار را به دست بگیرند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها