بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۸۳۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: قرارداد اخیر که برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی بسته شده، سایر شرکت‌ها را برای ورود به بازار ایران ترغیب می‌کند ضمن اینکه در استفاده از میادین مشترک و افزایش ضریب بازیافت تاثیرگذار است.

تدبیر24»جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه «تفاهمنامه قرارداد اخیر با توتال، شرکت بین‌المللی چین و پتروپارس در آبان ماه سال گذشته انجام شده بود» گفت: طی این مدت تلاش‌هایی انجام شد تا این قرارداد منعقد نشود. در حالی که فاز ۱۱ یکی از فازهای پیچیده پارس جنوبی است که فعالیت آن نیاز به تکنولوژی بالا و جذب سرمایه‌گذاری خارجی دارد.

وی افزود: قرارداد توتال یکی از قراردادهای بسیار خوبی است که انجام شده و می‌تواند سایر شرکت ها را برای ورود به بازار ایران ترغیب کند. آن هم در شرایطی که آمریکا تلاش می کند تا در این موارد چالش ایجاد کند.

این عضو فراکسیون امید مجلس همچنین بیان کرد: عده‌ای نقد دارند و این قرارداد را استعماری دانسته و یا با قرارداد دارسی مقایسه می کنند. عده ای هم می گویند خیانت است، اما ما بر این نظر هستیم که این افراد از کلی‌گویی‌هایی که بسیار هم مشکوک است فاصله بگیرند، زیرا این نوع برخوردها کمکی به منافع ملی ما نمی کند.

نماینده مردم ایلام در مجلس ادامه داد: قرارداد توتال براساس IPC منعقد شده و در بازیافت و استفاده از میادین مشترک تاثیر به سزایی دارد و جا دارد که در این زمینه از وزارت نفت حمایت به عمل آید.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان گفت: واقعیت این است که این قرارداد فقط بحث سرمایه نیست بلکه دانش فنی، تکنولوژی و افزایش ضریب بازیافت را هم به دنبال دارد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها