بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۸۴۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
هزاران تن از حامیان اپوزیسیون موریتانی تظاهراتی در نواکشوت برای اعلام مخالفت خود با پیشنهادات دولت برای تغییر قانون اساسی برگزار کردند.
تدبیر24»حامیان اپوزیسیون موریتانی جهت اعلام مخالفت خود با اصلاحات پیشنهادی دولت برای تغییر در قانون اساسی عصر شنبه در نواکشوت، پایتخت این کشور سه راهپیمایی از محله‌های مختلف شهر به سمت خیابان‌های اصلی را آغاز کردند و در نهایت همگی در میدان "بن عباس" گرد هم آمده و رهبران احزاب مخالف در این میدان به سخنرانی پرداختند.

تظاهرکنندگان شعارهایی در مخالفت با اصلاحات پیشنهادی دولت برای قانون اساسی سر داده و با در دست داشتن پلاکاردهایی مردم را به تحریم همه‌پرسی قانون اساسی که قرار است پنجم اوت آتی برگزار شود، دعوت کردند.

صالح ولد حنا، از رهبران "کنگره ملی دموکراسی و وحدت" و رئیس حزب "اتحاد و تغییر" در این کشور گفت: راهپیمایی‌های امروز دلیل روشنی بر مخالفت مردم موریتانی با اصلاحات قانون اساسی است.

حننا افزود:‌ اصلاحات پیشنهادی دولت در کل اولویت نیستند بلکه به وحدت کشور آسیب می‌زنند.

این چهره سیاسی موریتانی در ادامه هشدار داد، اصرار محمد ولد عبد العزیز، رئیس جمهور موریتانی بر اجرای این اصلاحات، پیامدهای منفی بر ثبات کشور و روند دموکراسی دارد.

وی تاکید کرد، گروه‌های سیاسی مخالف در موریتانی بر لزوم مخالفت با این اصلاحات اتفاق نظر دارند.

رئیس حزب اتحاد و تغییر موریتانی ادامه داد:‌ با قدرت با این اصلاحات مقابله خواهیم کرد، راهپیمایی‌های امروز نیز آغاز حرکتی قوی و میدانی برای مخالفت با تغییر قانون اساسی است.

دو هفته پیش ائتلاف جدیدی از مخالفان با اصلاحات قانون اساسی تشکیل شد که شامل احزاب کنگره ملی دموکراسی و وحدت، گروه نیروهای دموکراسی، الصواب، الوطن، ایناد و گروه‌های مترقی برای تغییر بود.

پس از آنکه دولت موریتانی به دلیل مخالفت پارلمان در تصویب اصلاحات پیشنهادی‌اش ناکام ماند، رئیس جمهور این کشور اعلام کرد که این اصلاحات را به همه‌پرسی خواهد گذاشت.

اگر اصلاحات مذکور در همه‌پرسی اکثریت آراء را به دست آورد، اجرایی خواهند شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها