بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۸۴۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
لزوم به کارگیری زنان در دولت دوازدهم، پرداخت نکردن حق الزحمه حق التدریسی معلمان رسمی در ساعات غیرموظف، تسریع در اجرایی شدن قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و علت تاخیر در پرداخت بهای گندم مهم ترین محورهای تذکرهای امروز - یکشنبه- نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود.
تدبیر24»سکینه الماسی نماینده مردم علسویه در مجلس در تذکری شفاهی در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس خطاب به رییس جمهوری گفت: زنان همراهان همیشگی دولت تدبیر و امید بودند و انتظار این است که از زنان توانمند ایرانی در دولت آینده نه به عنوان لطف بلکه در جهت شکوفایی کشور و امید افزایی اجتماعی بهره ببرید.
علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری در مجلس نیز در تذکری شفاهی به وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: اخیرا شرکت ایریتک با 43 درصد فروخته شده اما اقلام بدهی دولتی را واقع بینانه نشان ندادند ضمن این که در نوع واگذاری مصالح و مواردی وجود دارد که می خواهم این موضوع بررسی شود.
محمود صادقی نماینده مردم در مجلس در تذکری آیین نامه ای با استناد به ماده 146 آیین نامه داخلی مجلس گفت: تصمیمی که رییس مجلس در مورد ارجاع طرح الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر به کمیسیون گرفت اساسا توجیهی نداشت، این طرح در گذشته نیز بر خلاف آیین نامه از دستور خارج شده بود و در کمیسیون حقوقی و قضایی به طور تفصیلی مورد بررسی قرار گرفته بود.
مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی که ریاست ساعاتی از جلسه علنی امروز خانه ملت را بر عهده داشت این تذکر را وارد نداست و گفت: چرا که رییس جلسه اجازه دارد با رای مجلس هر طرحی را به کمیسیون ارجاع دهد.
شهروز برزگر نماینده مردم سلماس در مجلس نیز در تذکری با استناد به اصول سوم و دهم قانون اساسی گفت: وزارت جهادکشاورزی در روستاها نسبت به ساخت مسکن کشاورزان برای فرزندانشان در زمین ‌های کشاورزی شکایت کرده و قوه قضاییه در سال های ۷۹ تا ۸۱ برای قلع و قمع واحدهای مسکونی ساخته شده، حکم صادر کرده است.
وی افزود: چرا این احکام در این مدت از سوی قوه قضاییه اجرایی نشد؟ آیا زمان مناسبی برای قلع و قمع این منازل است؟ قانون موجود ممانعت از ساخت منزل ویلایی در جنگل‌ ها و مناطق ممنوعه در استان ‌های شمالی را هدف قرار داده است نه ساخت منزل و سرپناه در روستاها.
وی ادامه داد: با خراب شدن این خانه ‌ها احتمال حاشیه‌ نشین شدن روستاییان وجود دارد.

**تذکرات کتبی نمایندگان مجلس
علیرضا سلیمی و علی اکبر کریمی نمایندگان محلات و اراک در مجلس در تذکری به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواستار توضیح در مورد علت ورود به تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور شدند.
همجنین محمدعلی پورمختار و محمد کاظمی نماینده کبوترآهنگ و ملایر در مجلس در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت نظارت دقیق بر مدیریت سازمان اوقاف و درآمدها و نحوه هزینه کرد و مدیریت موقوفات و رسیدگی به نارضایتی عمومی تاکید کردند.
ناهید تاجدین نماینده مردم اصفهان و سهیلا جلودارزاده نماینده مردم تهران در مجلس در تذکری به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی خواستار تسریع در اجرایی شدن قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی شدند.
محمددامادی و محمد فیضی نماینده مردم ساری و اردبیل در مجلس نیز در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی علت تاخیر در پرداخت بهای گندم را خواستار شدند.
محسن علیجانی زمانی، سیده فاطمه ذوالقدر، پروانه مافی، الیاس حضرتی، غلامرضا حیدری، محمدعلی وکیلی، قاسم احمدی لاشکی، محمدرضا نجفی، فرهاد تجری، محمدرضا بادامچی، ابوالفضل سروش، علی مطهری، طیبه سیاوشی و محمدجواد فتحی نمایندگان مردم در مجلس در تذکری به وزیر آموزش و پرورش اعلام کردند: عدم پرداخت حق الزحمه حق التدریسی معلمان رسمی در ساعات غیرموظف موجب نارضایتی معلمان شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها