بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۸۴۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس با تأکید بر اینکه «اگر اختلاف نظری هم در بین تشکل‌های اصلاح‌طلبی وجود دارد باید اشتراکات را مبنا قرار داده و اختلاف نظرها را مدیریت کنند» گفت‌: در حال حاضر بحث مهم حفظ پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان و یکپارچگی میان این جریان با دولت است.

تدبیر24»جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اینکه عدم یکپارچگی و همصدایی در جریان اصلاحات چه تأثیری بر اعتماد شکل گرفته مردم می‌گذارد، گفت: موضوعی که در حال حاضر وجود دارد بحث یکپارچگی جریان اصلاحات با دولت است، دولت با گفتمان اصلاح‌طلبی رأی آورده و جهت‌گیری کابینه هم باید اصلاح‌طلبانه باشد.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان را حفظ کنیم راهش این است که کابینه یکپارچه و اصلاح‌طلبی باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: امروزه مردم آگاه هستند که حزب به آن معنا وجود ندارد، یک سری تشکل‌های سیاسی داریم هم در جناح اصولگرا و هم اصلاح‌طلب که در ایام انتخابات اینها تبدیل به جناح می‌شوند و ائتلاف شکل می‌گیرد و این ائتلاف در انتخابات با هم برای به دست آوردن کرسی‌های مجلس و ریاست جمهوری رقابت می‌کنند. بنابراین در جناح اصلاح‌طلب چندین تشکل داریم که شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان را شکل داده‌اند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس اظهار داشت: طبیعی است که در برخی مسائل اختلاف نظری بین این تشکل‌ها وجود داشته باشد اما مهم این است که اشتراکات را مبنا قرار داده، اختلاف نظرها را در راستای رسیدن به هدف مشترکی که داریم مدیریت کنیم.

نماینده مردم ایلام در مجلس یادآور شد: طی مدت اخیر با توجه به سازوکاری که در انتخابات شوراها شکل گرفت برخی اختلاف نظرها به وجود آمده اما به هر حال جمع تصمیم گرفته و اگر بخواهیم مسیر را درست طی کنیم باید به تصمیم جمعی تمکین کرده و مسائل فرعی را در متن نیاوریم.

میرزایی همچنین درباره اینکه تا چه اندازه کشاندن اختلاف سلیقه‌ها به رسانه‌ها غیرسازنده است،‌ گفت: رسانه ها ابزاری برای اطلاع‌رسانی هستند و ممکن است برخی افراد از این طریق بتوانند در تصمیم‌های حزبی نظراتشان را بیان کنند اما اگر بخواهد ایجاد مشکل کند غیرسازنده و نامطلوب تلقی می‌شود.

وی همچنین در خصوص اینکه تحقیر یکدیگر تا چه اندازه به نفع این جریان یا به ضرر آنهاست؟ گفت: گاهی اوقات انگیزه، انگیزه اصلاح‌طلبانه یا یک دغدغه عمومی است. اما اگر به سمتی برویم که جنبه تخریب داشته باشد این مسأله در جامعه ما جوابگو نیست.

میرزایی در پایان اظهار داشت: تعجب می‌کنم دوستان اصلاح‌طلب که خود از نزدیک شاهد تأثیر تخریب شخصیت‌های اصلاح‌طلب بودند چرا بخواهند از ابزاری استفاده کنند که منسوخ است. به نظر می‌رسد که باید در این مورد تجدیدنظر کنند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها