بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۸۴۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶
آنچه برای حسین فریدون برادر و دست راست رئیس‌جمهور اتفاق افتاد، صرفا حقوقی بوده است.
تدبیر24»اگر این اتفاق برای رئیس‌جمهور فرانسه یا نخست‌وزیر هند یا ژاپن یا احدی از نزدیکان ترامپ یا خانم ترزا می در کشورهای مطبوعشان می‌افتاد و از سوی مقامات مربوطه آن کشورها به دادگاه احضار می‌شدند، کسی شک نمی‌کرد که ممکن است «کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه باشد». کمترین چیزی که می‌توان گفت آن است که خبط و خطاهای حسین فریدون مربوط به قبل از 29اردیبهشت است. اگر دلیل احضار حسین فریدون به‌واسطه مسائلی است که او ظرف دو ماه گذشته مرتکب شده، در آن صورت می‌توان پرسید که آن‌ خبط‌وخطاها کدام بوده است؟ مسئولان مربوطه در برخی موارد که افکار عمومی خواهان اطلاعاتی درباره متهمان هستند، اعلام می‌کنند پرونده در حال رسیدگی‌ است و نمی‌توان مطلبی را درخصوص پرونده به بیرون منعکس کرد. گفته می‌شود به‌واسطه اینکه پرونده در جریان است نمی‌توان مطلبی را در این مورد اعلام کرد، حتی از بردن نام فرد متهم امتناع شده و معمولا گفته می‌شود پرونده «م،ه» یا «ب،ز» یا در آینده گفته می‌شود «ح،ف». احتمالا از حالا به بعد مطلبی در روزنامه‌ها یا مصاحبه‌های مربوطه در مورد پرونده «ح،ف» افزوده خواهد شد. ای‌ کاش به جای این قبیل نام‌ها خیلی علنی و روشن اعلام می‌کردند که این اتهام یا آن اتهام، این جرم یا آن جرم متوجه حسین فریدون است و اینکه آیا او واقعا مقصر، مجرم و گناهکار است را دادگاه روشن می‌کرد. آنچه گفته می‌شود کلی است، لذا این سوال در اذهان به وجود می‌آید که به راستی «ح،ف» به چه اتهام یا اتهاماتی بازداشت شد؟ این خواست افکار عمومی است تا دقیق‌تر در جریان قرار گیرد و از طرف دیگر مانع از گسترش شایعات در سطح جامعه شود.



صادق‌ زیباکلام، استاددانشگاه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها