بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۸۴۸۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی استان گلستان اظهار کرد: رسانه ها به مناطق مرزی توجه بیشتری داشته باشند، تنها به شهرها نگاه نکنند. به این مناطق سفر کنند و ببینند که مردم با حداقل ها زندگی می کنند.
تدبیر24»سرگرد حسین لیاقی با حضور در ایسنا، گفت: استان گلستان در حدود 438 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد که از این مقدار 90 کیلومتر مرز آبی و مابقی مرز خاکی است.

وی با تاکید بر اینکه امنیت کامل در مرزهای استان گلستان برقرار است، تصریح کرد: قاچاق کالا در مرزهای استان در حد صفر است. عمده شغل مردم مناطق مرزنشین استان دامپروری و کشاورزی است.

معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی گلستان افزود: زندگی در مناطق مرزی از نظر شرایط آب و هوایی، اقتصادی، رفاه، آموزش و سیستم حمل نقل اصلا قابل مقایسه با شهرهای بزرگ نیست.

لیاقی بیان کرد: در سالهای گذشته تلاش بسیاری برای استیفای حقوق مرزنشینان که از وظایف ذاتی نیروهای مرزبانی است، انجام دادیم. یکی از اهداف اصلی ما در این راستا بهبود شرایط آموزشی بود. در همین راستا با ایجاد روابط و تعاملی که با حوزه آموزش بخش داشلی برون در منطقه مرزی اترک داشتیم و اقدامات خوبی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه مرزبانی استان گلستان در سطح کشور در حوزه رسانه بالاترین رتبه را دارد، عنوان کرد: ما در این مدت همیشه سعی کردیم اقدامات عمومی و آموزشی که در نقاط مرزی استان انجام دادیم را در رسانه ها انعکاس دهیم تا مردم استان و حتی کشور با وضعیت زندگی مردم این مناطق آشنا شوند.

لیاقی به فعالیت بازارچه مرزی اینچه برون اشاره کرد و گفت: از فعالیت این بازارچه حدود 20 سال می گذرد و می توان گفت نبض اقتصاد این منطقه مرزی است. این بازارچه ظرفیت توسعه دارد، همه باید دست به دست هم دهیم تا این بازارچه به شکوفایی برسد.

معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی گلستان تاثیر رسانه ها را در آگاه سازی مردم بسیار مهم دانست و گفت: از رسانه ها می خواهیم بیشتر از گذشته به مناطق مرزی بپردازند و امورات زندگی مرزنشینان را بازگو کنند. فقط درون شهرها را نگاه نکنند، در حوزه مرزی نیز فعال شوند.

وی با بیان اینکه مرزنشینان توقع زیادی از ما ندارند و تنها همین حداقل هایی که برای زندگی نیاز است را می خواهند، اظهار کرد: در سال های گذشته کارهای خوبی از جمله گازدار کردن این مناطق، توسعه محیط های آموزشی و بهداشتی و جاده ها انجام شده است اما اگر همین کارها را افزایش دهیم، رضایت بیش از پیش مرزنشینان را خواهیم داشت.

لیاقی با اشاره به تعامل نیروهای مرزبانی با مرزنشینان، گفت: ما همواره در طول سال جلسات مستمری را با ریش سفیدان و بزرگان روستاها در مناطق مرزی برگزار می کنیم. با شوراها و ارکان دولتی این مناطق نیز همواره رابطه خوبی داریم.

معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی گلستان به رویکرد جوان گرایی در نیروهای مرزبانی اشاره کرد و افزود: جوان‌های این مرز و بوم متواضعانه در مرزبانی خدمت می کنند تا مردم استان و کشورشان، امنیت و آرامش داشته باشند.

وی وضعیت معیشتی نیروهای مرزبانی را به خصوص طی دو سال اخیر خوب ارزیابی کرد و گفت: اگر این اقدامات ادامه داشته باشد وضعیت ایده آل تر هم خواهد شد.

لیاقی با بیان اینکه امسال طرح تابستانه سالم سازی دریا در 2 شهر بندرگز و بندر ترکمن در حال اجراست، عنوان کرد: حوزه اجرایی طرح سالم سازی دریا بر عهده مرزبانی است.

معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی گلستان ادامه داد: هر ساله در مدت اجرای طرح سالم سازی دریا با نصب بنر و توزیع بروشور، به مردم در خصوص خطرات استفاده نادرست از دریا هشدار می دهیم. امسال سه جت اسکی را برای امدادرسانی در حوادث غیر مترقبه، در این دو منطقه اجرای طرح های سالم سازی دریا مستقر کردیم.

وی با بیان اینکه تاکنون 4 تور خبری در نوار مرزی استان برگزار شده است، اظهار کرد: مرداد ماه امسال نیز یک تور برای خبرنگاران و هنرمندان استان در نظر گرفته شده تا با سفر به مناطق مرزی استان با مردم این مناطق از نزدیک دیدار و در جریان امورات زندگی آنها قرار بگیرند.

لیاقی هفته ناجا را فرصتی مناسب برای ارائه عملکردهای یکساله این نهاد عنوان کرد و افزود: در این هفته برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شده تا بتوانیم ارتباط بیشتری با مردم داشته باشیم.

معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی گلستان در پایان خاطرنشان کرد: مهرماه سال گذشته نخستین یادواره 134 شهید مرزنشین استان گلستان را داشتیم که با حضور سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا در مصلی شهر مرزی اینچه برون برگزار شده بود.
برچسب ها: مناطق مرزی ، رسانه‌
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها