بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۸۵۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
رئیس پارک علم‌وفناوری خراسان‌جنوبی گفت: هدف پارک علم‌وفناوری در خراسان‌جنوبی، ایجاد اشتغال و حمایت از جوانانی است که دارای ایده‌های مبتنی بر علم و فناوری هستند و رساندن آنان به سطحی است که خودکفا شوند.

تدبیر24»محمدعلی ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه پارک علم‌وفناوری حامی هسته‌های فناور است، اظهار کرد: هسته‌های فناور، هسته‌هایی هستند که ایده‌ای مبتنی بر نوآوری برای ایجاد شغل و تولید داشته باشند.

وی با بیان اینکه هسته‌های فناور مبتنی بر یک فناوری پیشرفته هستند، افزود: شرکت‌های پارک علم‌وفناوری، مورد ارزیابی‌های اولیه قرار می‌گیرند و سپس پس از احراز دانش‌بنیان بودن طی فرآیندهایی در تهران بعنوان  شرکت دانش‌بنیان شناخته می‌شوند.

رئیس پارک علم‌وفناوری خراسان‌جنوبی افزود: پارک علم‌وفناوری حمایت‌هایی را انجام می‌دهد که احتمال شکست شرکت‌های فناور کاهش پیدا کند.

ناصری تصریح کرد: به‌طور کلی عمده دلیل عدم موفقیت افرادی که ایده‌های خوبی دارند، عدم توان مالی است؛ چرا که ارتباط بین بخش مالی و تولیدکننده ایده، قطع است.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد ایده‌پرداز، نحوه و اصول تجاری‌سازی و این امر را که چگونه محصول را به بازار مصرف برسانند، نمی‌دانند.

رئیس پارک علم‌وفناوری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه پارک علم‌وفناوری به هسته‌های فناور، کمک مادی و معنوی می‌کند، افزود: پشتیبانی‌های حقوقی، مالی، مالیاتی و هویت‌بخشی احتمال شکست هسته‌های فناور را کاهش می‌دهد.

ناصری تصریح کرد: یکی از اهداف پارک علم‌وفناوری، ایجاد ارتباط میان تولیدات مبتنی بر علم و صنعت و بازار است و پارک علم‌وفناوری باید پلی بین دانشگاه و صنعت برقرار کند.

وی با بیان اینکه پارک علم‌وفناوری به این افراد تا سقف 15 میلیون تومان وام با بهره پایین می‌دهد، اظهار کرد: پارک علم‌وفناوری مکان کارگاهی برای تولید محصول در اختیار این افراد قرار می‌دهد، این افراد ایده‌پرداز در مدت 6 ماه تا یک سال فعالیت می‌کنند و پس از این مدت به عنوان شرکت درحال رشد شناخته می‌شوند.

رئیس پارک علم‌وفناوری خراسان‌جنوبی افزود: پارک علم‌وفناوری برای معرفی محصول نیز به شرکت‌های درحال رشد کمک می‌کند و حامی آنان است.

ناصری ادامه داد: در حوزه دانش‌بنیان، شرکت‌ها بعد از دو یا سه سال تبدیل به شرکت رشدیافته می‌شوند و این شرکت‌ها که تحت حمایت پارک علم‌وفناوری هستند از مزایایی چون معافیت مالیاتی و معافیت از عوارض برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه حمایت‌هایی که پارک علم‌وفناوری در استان‌های بزرگ کشور انجام می‌دهد، قابل مقایسه با استان محرومی مثل خراسان‌جنوبی نیست، افزود: در خراسان‌جنوبی، حمایت‌ها از هسته‌های فناور بسیار کم است و عملاً مکانی برای استقرار شرکت‌ها وجود ندارد و توان مالی برای حمایت از این شرکت‌ها نداریم.

رئیس پارک علم‌وفناوری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه پارک‌های علم‌وفناوری به سه مرکز وابسته هستند، تصریح کرد: پارک‌های علم‌وفناوری زیرنظر حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و استانداری‌ها و فرمانداری‌ها قرار دارند و این حوزه‌ها به پارک‌های علم‌وفناوری، کمک‌های مالی، غیرمالی و تخصصی می‌کنند.

ناصری با بیان اینکه زیرساخت استان به عنوان استان تازه تأسیس ضعیف است، اظهار کرد: به دلیل ضعف‌های استانی، بیشترین حجم کاری پارک‌ علم‌وفناوری، بر روی تأمین زیرساخت‌ها است.

وی یادآور شد: باید زیرساخت‌های مهندسی و مالی پارک علم‌وفناوری استان فراهم شود تا پارک علم‌وفناوری بتواند در اختیار فناوران و هسته‌های فناور قرار دهد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها