بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۸۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۸
با انفجار تروريستي مقابل سفارت ايران در بيروت صورت گرفت
در حالي‌كه محافظان شخصي سفير و سرگروه محافظان سفارتخانه به دنبال بررسي ماجرا بودند به فاصله 5 دقيقه بعد دومين حركت انتحاري نيز ...
تدبیر24:  حمله انتحاري به سفارت ايران در بيروت ، سازمان تروريستي القاعده را وارد منازعه رسمي با ايران كرد . اين سازمان در طول سال هاي گذشته از رودررويي مستقيم با ايران پرهيز كرده بود.
بدين ترتيب انفجار ديروز را كه به‌طور گسترده در رسانه هاي بين‌المللي بازتاب داشت، شايد بتوان آن را نخستين واكنش اين سازمان به منافع ايران در منطقه دانست.
  حمله چطور انجام شد؟
صبح ديروز ، منطقه شيعه نشين ضايحه بيروت و منطقه بئرالحسن در الجناح در حومه جنوبی نزدیکی سفارت ايران شاهد 2 انفجار انتحاري بود. نخستين انفجار از سوي يك موتور سوار در نزديكي درب ورودي سفارت ايران به وقوع پيوست . وي بمب همراه خود را در برابر دروازه ورودی سفارتخانه منفجر کرد كه اين امر منجر به كشته شدن برخي محافظان سفارتخانه شد...                                    
 در حالي‌كه محافظان شخصي سفير و سرگروه محافظان سفارتخانه به دنبال بررسي ماجرا بودند به فاصله 5 دقيقه بعد دومين حركت انتحاري نيز به وقوع پيوست. همگان می دانند که حمله به سفارت ایران مسئله ای کاملا متفاوت است.  گروهک تروریستی «عبدا... عزام» وابسته به القاعده مسئولیت این انفجار را به عهده گرفته است.
رهبر گردان عبدا... عزام هشدار داده که حملات در لبنان تا زمانی که ایران نیروهای خود را از سوریه خارج نکرده باشد ادامه خواهد داشت. ایران حضور نیروهای خود در سوریه را رد می کند.ارتش لبنان با انتشار بیانیه ای، انفجارها در مقابل سفارت ایران در بیروت را « دو سوءقصد انتحاری» اعلام کرد.
  150 كشته و زخمي
انفجار در بیروت 23کشته به همراه داشت. در این دو انفجار بیش از 146 نفر نيز زخمی شدند كه سرگروه محافظان و محافظ شخصي سفير نيز جزو آنها بودند .
در ساعات اولیه این انفجارها منابع خبری از شهادت رایزن فرهنگی ایران خبر دادند اما ساعتی بعد وزارت امورخارجه ایران این موضوع را تکذیب کرد.
مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد: «حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم انصاری در بیروت شهید نشده است، اما حال ایشان وخیم است.» و نهايتا خبر شهادت ايشان رسما تاييد شد. همچنین خبرگزاری ها از زخمی شدن نگهبانان سفارت ایران و چهار نفر از كاركنان شبكه خبری العالم خبر دادند.
  واکنش ها به انفجار در نزدیکی سفارت ایران
اين دو انفجار با واکنش های گسترده‌اي روبه‌رو شده است. ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس، دولت فرانسه و اتحادیه عرب این انفجارها را محکوم کردند. پس از این انفجارها وزیران اطلاع رسانی و بهداشت و تعدادی از نمایندگان لبنان از محل انفجار بازدید کردند.   
غضنفر رکن آبادی سفیر ایران در لبنان رژیم صهيونيستي را به عنوان عامل این انفجار معرفی کرد.  در همین حال علی عمار، از مقامات حزب ا... لبنان به رویترز گفت: "هرکس این اقدام را انجام داده یک تروریست وحشی است. پیام این است که مقاومت را تا شکست اسرائیل و تروریست ها ادامه خواهیم داد."
علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نیز ضمن محکوم کردن این انفجارها، این اقدام را نشانه استیصال رژیم صهیونیستی و گروه‌های تروریستی هم سو با این رژیم و موجب تنفر روزافزون افکار عمومی جهان از حامیان این اقدامات دانست.
 دولت سوریه نیز  این انفجارها را به‌شدت محکوم کرد و سازمان اطلاعات رژیم اسرائیل را عامل آن معرفی کرد. اما تساکی هانگبی، عضو ارشد کمیته روابط خارجی و دفاعی مجلس اسرائیل ادعاکرد که این رژیم  هیچ نقشی در انفجارهای ديروز  بیروت نداشته و این انفجارها ناشی از دخالت های حزب ا... لبنان در بحران سوریه است.  
نبیل‌العربی دبیر کل اتحادیه عرب در سخنرانی اختتامیه این اتحادیه و اتحادیه آفریقا انفجار تروریستی در نزدیکی سفارت ایران در بیروت را محکوم کرد.  وی همچنین با «میشل سلیمان» رئیس جمهور لبنان و مردم این کشور ابراز همدردی کرد و افزود که باید همه تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه و توقف تروریسم در منطقه به کار گرفته شود زیرا منطقه خاور میانه به ثبات نیاز دارد.  سفارت مصر در بیروت نیز هرگونه اقدامی که به بروز نا امنی در لبنان منجر شود را محکوم کرد.  
ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت. دولت فرانسه نیز با انتشار بیانیه‌اي این انفجارها را محکوم کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها