بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۸۵۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
نصرالله تاجیک انتظار مردم از رئیس جمهور منتخب را عنوان کرد:
شاید ارزیابی بی‌غرض و فارغ از مسائل جناحی از عملکرد وزارتخانه‌ها در این چهار سال گذشته بتواند گامی جهت تغییر ترکیب کابینه با رویکرد نگرش کار‌شناس محور باشد.
 تدبیر24»شاید ارزیابی بی‌غرض و فارغ از مسائل جناحی از عملکرد وزارتخانه‌ها در این چهار سال گذشته بتواند گامی جهت تغییر ترکیب کابینه با رویکرد نگرش کار‌شناس محور باشد.
نصرالله تاجیک در گفتگو با سايت روزنو با بیان اینکه سنجش وضع موجود و تطبیق آن با رویکرد برنامه‌ای افراد می‌تواند معیار درستی برای انتخاب افراد باشد، معتقد است: قطعا با این روش آقای روحانی به جای توصیه پذیری از سوی اشخاص و گروه‌ها با اتکا به برنامه‌ها و تطبیق ان با واقعیت‌های موجود کشور به تعیین کابینه می‌پردازنند. اما حضور مردم و حمایت قاطع احزاب و گروه‌های سیاسی و اجتماعی در انتخابات ۹۶ پیامی واضح برای همگان داشت که بی‌شک برای حفظ این سرمایه اجتماعی گران باید رییس جمهور منتخب جهت تعیین رویکرد حرکت در مسیر پیش‌رو بدان توجه کند.
این چهره اصلاح طلب با اعتقاد بر اینکه افزایش رای آقای روحانی بیانگر رضایت مردم از عملکرد دولت یازدهم بوده، می گوید: این بدان معناست که مردم به خوبی از مشکلات و کاستی‌ها آگاه هستند و درک درستی از شرایطی که دولت تحویل آقای روحانی شد دارند و لذا دولت باید بداند که در اتاق شیشه‌ای قرار دارد و مردم همواره به رصد عملکرد آن می‌پردازنند و عدم پاسخگویی به مطالبات آن‌ها موجب سرخوردگی و بازگشت اعتماد به گفتمان اعتدال خواهد شد که قطعا در انتخابات ۱۴۰۰ بسیار تعیین کننده است. 
این فعال سیاسی با اشاره به اینکه همراهی اصلاح طلبان با دولت که آرای خاموش را نیز در حمایت از آقای روحانی به پای صندوق‌های رای آورد نشانه‌ای بر همبستگی گروه‌ها و جریان‌های فکری با اندیشه اصلاح طلبی، اعتدال گرایی و اصولگرایان معتدل برای کشور دارد، می افزاید: باید با حفظ این انسجام و تعامل مثبت با همه آن‌ها از فرصت به وجود آمده برای توسعه کشور بهره برد و لذا برای حرکت از نیمه راه باید کابینه جدید باور به همراهی با این اندیشه‌ها جهت اداره مطلوب داشته باشد. 
تاجیک در انتها با با تاکید بر اینکه جنس مطالبات مردم در انتخابات اخیر دچار یک نوع تغییر گفتمانی شده بود، خاطر نشان کرد: علی‌رغم آنکه بسیاری از صاحب‌نظران همچنان چالش اقتصادی و اشتغال را مطالبه اصلی مردم عنوان کردند به نظر می‌رسد که ایجاد ثبات نسبی در عرصه اقتصادی به تحول رویکرد مطالباتی مردم منجر شد و لذا تحقق عدالت اجتماعی و توجه به اقشار پایین جامعه که موضوع اشتغال و فقر یکی از مشکلات آن‌ها می‌باشد در صدر انتظارات قرار دارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها