بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۸۶۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
کواکبیان:
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که مجلس پاسخ در شان اقدامات آمریکا علیه ایران خواهد داد، ناکید کرد: طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه در جلسه علنی فردا - سه شنبه - مجلس تصویب می شود.
تدبیر24»مصطفی کواکبیان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار کرد: اقدام های آمریکا علیه ایران مصرف داخلی دارد اما مساله دیگر پیش بینی ناپذیر بودن ترامپ است که ما پاسخ درخور را نیز در این زمینه خواهیم داد.
وی تصریح کرد: برجام مسیر خود را طی می کند و تحریم های آمریکا را نباید به برجام ربط داد.
وی به بندهای 26، 28 و 29 برجام اشاره کرد و یادآور شد: این مواد حسن نیت آمریکایی ها را در زمینه برجام زیر سوال می برد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برجام متعلق به یک کشور نیست بلکه 6 کشور جهان در آن دخیل هستند.
به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیست و هفتم تیرماه 96 با 211 رای موافق با یک فوریت طرح قانونی مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه موافقت کردند.
کلیات این طرح در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به عنوان کمیسیون تخصصی تصویب شده است.
این طرح برای مقابله با طرح سنای آمریکا با عنوان طرح اعمال تحریم‌های گسترده غیرهسته‌ای علیه ایران موسوم به «قانون مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران- 2017» در مجلس شورای اسلامی تهیه شد.
چهارم خردادماه کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا طرح اعمال تحریم‌های گسترده غیرهسته‌ای علیه ایران موسوم به «قانون مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران- 2017» را (با 18 رای موافق در برابر سه رای مخالف) تصویب کرد.
به ادعای کنگره، آمریکا در طرح «S_722»، اعمال تحریم‌ها علیه ایران به سبب برنامه موشکی بالستیک این کشور، ادعای حمایت از فعالیت‌های تروریستی بین‌المللی و همچنین ادعای نقض حقوق‌بشر و موارد دیگر را در نظر گرفته است.

**راه اتحادیه اروپا در نقض برجام متفاوت از آمریکاست
کواکبیان همچنین در خصوص حضور حضور مقام هایی از کشورهای مختلف جهان بویژه فرانسه، آلمان و نیز فدریکا موگرینی در آیین تحلیف رییس جمهوری و تاثیرات آن در زمینه برجام گفت: اعتقادم این است که حضور نمایندگان برخی کشورها خصوصا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این آئین بیانگر آن است که راه اتحادیه اروپا در نقض برجام متفاوت از آمریکاست.
وی افزود: اگر چه برخی سران اتحادیه اروپا حرف هایی هم زده اند اما نشان دادند که راهشان از آمریکا در مساله برجام متفاوت است. همانطور که در قرارداد توتال این مساله را دیدید.
به گزارش ایرنا، مراسم تحلیف دکتر حسن روحانی هفتمین رییس جمهوری اسلامی ایران عصر جمعه با حضور مقامات و مسئولان کشوری و لشگری و 94 هیات عالیرتبه خارجی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
برچسب ها: تدبیر24 ، کواکبیان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها