بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۸۶۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
ولایتی:
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار تصویری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: میرزا اولنگ افغانستان این روزها شاهد فجایع و جنایات دردآور و جانسوزی است که دل هر آزاده ای را به درد می آورد.
تدبیر24»علی اکبر ولایتی روز جمعه در این مطلب افزود: فاجعه ای که بار دیگر با دستان پلید و جنایتکا‌ر طالبان و داعش که حتی کودکان خردسال را سلاخی می کنند ، کشتار به راه می اندازند ، به صورت گروهی مردم مظلوم و مسلمان را تیرباران می کنند و آوارگی و اسارت پدید می آورند و البته در سکوت وصف ناشدنی جهانی و از سوی مراجع بین‌المللی و به اصطلاح حقوق بشری و برخی کشورهای غربی مدعی دروغین مبارزه با تروریسم مواجه می شود که ظاهرا از سوی افرادی که سیاست یک بام و دو هوا را در مبارزه با تروریسم و جریانات افراطی و تکفیری در پیش گرفته اند‌ دور از انتظار هم نیست.
وی در بخش دیگری از این نوشتار با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم بیان کرده است: جمهوری اسلامی ایران به عنوان سیاست اصولی هر گونه تروریسم و با هر شکلی را چه در افغانستان و عراق و سوریه و چه در پاریس و برلین و لندن محکوم می کند و با صداقت و با هدف حمایت از مظلوم، چندین سال در برابر این تروریست های وحشی و جریانات افراطی و تکفیری ایستادگی کرده و بی تردید اگر نبود این مقاومت، باید شاهد تجزیه دولت ها و کشورهای قانونی و تجاوز و وحشی گری در بسیاری از کشورهای منطقه و جهان می بودیم.
وی ادامه داد: این جنایت هولناک و فاجعه آمیز که در سال های اخیر در افغانستان به این شکل نمونه ای نداشته محکوم است و انتظار می رود تا دست اندرکاران ملی و محلی در آن کشور برای سامان بخشیدن به اوضاع فاجعه آمیز انسانی و خطر جدی که مردم مظلوم را تهدید می کند و همچنین آزادسازی منطقه از دست تروریست های داعش و طالبان اقدامات سریع تری را به انجام رسانند.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد : جامعه جهانی باید عزم و اراده جدی را برای ریشه کنی و نابودی این جریانات به کار بندد که این رویدادها و اقدامات وحشیانه محدود به این منطقه و مردم مظلوم آن نخواهد بود بلکه صلح ،ثبات و آرامش جهانی را به مخاطره انداخته و خواهد انداخت.

به گزارش ایرنا «محمد ظاهر وحدت» استاندار سرپل افغانستان روز دوشنبه در صفحه اجتماعی خود نوشت که گروه طالبان و داعش 150 خانواده را در روستای «میرزا اولنگ» شهرستان «صیاد» در استان سرپل واقع در قسمت شمالی افغانستان، به گروگان گرفته و هر لحظه شماری از آنان را به کشتارگاه می برند.
وی، خطاب به جامعه جهانی و نظامیان خارجی که در افغانستان حضور دارد، نوشته است که اگر این خانواده ها قتل عام شوند، نام آنان به دلیل بی توجهی، در این ننگ تاریخی ثبت خواهد شد.
به گفته این مقام محلی؛ طالبان تاکنون 50 تن از مردم را قتل عام کرده و 150 خانواده دیگر را به گروگان گرفته و هر لحظه شماری از آنان را گردن زده و به شمار شهدا می افزاید.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها