بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۸۷۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
عضو فراکسیون ولایی مجلس:
عضوفراکسیون ولایی مجلس ، از اقبال بالای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیر پیشنهادی امور خارجه خبر داد و گفت: محمد جواد ظریف در برنامه خود خلاءهای موجود در حوزه سیاست خارجی را شناسایی کرده به دنبال برطرف کردن این خلاءهاست.
تدبیر24»ابوالفضل حسن بیگی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: با توجه به اهداف پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه، اعتقاد نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است که وزیران برنامه محور باشند.
وی ادامه داد:در این دوره شاهد هستیم که مسائل فردی ،محلی و استانی کم رنگ شده و فضای حاکم بر مجلس شورای اسلامی عمدتا برنامه محور، کارشناسی و در راستای تامین منافع ملی است.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:به نظر می رسد نمایندگان در مقایسه با دوره گذشته رضایت بیشتری از افراد معرفی شده دارند و استنباط نمایندگان این است که افراد معرفی شده در این دوره قویترو توانمندتر از وزیران دولت قبل هستند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: افزود:برداشت من این است که همه وزیران معرفی شده مورد وثوق نمایندگان هستند و رای اعتماد نمایندگان را اخذ خواهند کرد.
حسن بیگی با بیان اینکه ممکن است برخی از افراد معرفی شده رای کمتری کسب کنند، گفت: با توجه به برنامه های اعلام شده، برخی از وزیران همچون آقای ظریف از مقبولیت بسیار بالایی در بین نمایندگان برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه محمد جواد ظریف خلاءهای موجود را در حوزه دیپلماسی پیش بینی کرده است اظهار داشت:برنامه ارائه شده از سوی آقای ظریف در مسائلی همچون تغییر چارت سازمانی وزارت امور خارجه مورد استقبال نمایندگان قرار گرفته است.
به گفته عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی؛ چارت وزارت امور خارجه در گذشته سیاسی و و روابط بین المللی بود و با توجه به ضرورت پیگیری اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال و جذب سرمایه خارجی باید اقدامات موثری در این زمینه صورت بگیرد.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی افزود: نکته دیگر که نمایندگان بر آن تاکید داشتند این بود که برخی از سازمان های غیرمسئول در بعضی از کشورها فعال بودند و نوعی ناهماهنگی در این زمینه وجود داشت که این امر تامین منافع ملی را درخطر قرار می داد.در این زمینه هم آقای ظریف برنامه ارائه کرده و به دنبال این است که خلاءهای موجود را پوشش دهد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضرورت حمایت از بخش خصوصی در خارج از کشور را موضوع دیگری ذکر کرد که هم مورد تاکید نمایندگان بوده که این موضوع هم در برنامه ارائه شده وزیر امور خارجه دیده می شود.
به گفته حسن بیگی حمایت از بخش خصوصی تا پیش از این تا حدی کم رنگ بوده که باید در این زمینه به وزارت امور خارجه حق داد چرا که منابع در اختیار وزارت امور خارجه در حالی که در دوره ای 170 میلیون دلار بوده این رقم با وجود افزایش جمعیت به 140 میلیون دلار کاهش یافته است.
وی اضافه کرد:نکته دیگر این است که با توجه به سیاست های خصمانه آمریکا در شرایط خاصی به سر می بریم و در این شرایط رای اعتماد به آقای ظریف باید رای بالایی باشد.
به گزارش ایرنا حجت السلام المسلمین حسن روحانی هفته گذشته لیست کابینه پیشنهادی برای دولت دوازدهم را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.
محمد جواد ظریف به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه راه اندازی معاونت اقتصادی و توسعه مناسبات منطقه ای را دو اولویت اصلی خود در دولت دوازدهم عنوان کرده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها