بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۸۷۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
سخنگوی دستگاه قضا:
سخنگوی قوه قضاییه گفت: به منظور شناسایی بهتر تخلفات در دستگاه قضایی و اینکه برخی به نام دستگاه قضا تخلفاتی را انجام می دهند، بازرسی های پنهانی در قوه قضاییه انجام می شود.
تدبیر24»حجت اسلام والمسلمین محسنی اژه ای روز یکشنبه در صد و شانزدهمین نشست خبری خود افزود: متاسفانه متخلفان و کسانی که در دستگاه قضایی و به نام قوه قضائیه تخلف می کنند هم به اعتبار این دستگاه خدشه وارد می کنند و هم مردم را گرفتار کرده و حجم پرونده های قضایی را نیز افزایش می دهند.
وی تصریح کرد: در رابطه با این گونه پرونده ها چندین کار باهم انجام می شود و یکی از این کارها که از سال 94 نیز تشدید شده است، بازرسی پنهانی و داشتن عیون در دستگاه قضا و سازمان های وابسته است.
محسنی اژه ای ادامه داد: به همین منظور به صورت پنهانی از مراکز مختلف در دستگاه قضایی و سازمان های وابسته به آن عیونی تعیین شده است تا اگر خلافی را دیدند به نحو روشنی که هم مستند باشد و هم به سرعت لو نرود، دنبال شود که توفیقات خوبی در بازرسی های پنهانی در قوه قضائیه داشته ایم.
وی تصریح کرد: البته یک بخش از بازرسی ها از قوه قضائیه به صورت آشکار است که مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه فعال تر از گذشته کار را دنبال می کند و قاضی، کارمند، وکیل و کارشناس متخلف را شناسایی می کنند.
سخنگوی دستگاه قضا گفت: اقدام دیگر برای جلوگیری از این تخلفات در دستگاه قضا، مرکز ارتباطات قوه قضائیه با مردم است که از طریق تلفن گویا و وب سایت ها مردم تماس های فراوانی با این مرکز برقرار می کنند.
سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه مردم با مرکز ارتباطات قوه قضاییه تماس بسیاری می گیرند و بخش عمده ای از آن مربوط به مشاوره حقوقی است، گفت: سازمان مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، ستاد خبری با شماره ١٥٨٠ راه اندازی کرد تا مردم چیزهایی که احساس می کنند لازم است بپرسند با این شماره در جریان بگذارند.

**حکم محمدعلی طاهری سرکرده حلقه عرفان
محسنی اژه ای درباره اقدامات قوه قضاییه در مقابل احکام صادره امریکا علیه ایران، گفت: حقیقتا مجموعه دستگاه های نظام آنگونه که شایسته و بایسته بود نسبت به جنایت های امریکا علیه ایران از قبل تا بعد از انقلاب انجام ندادند و بنظر من بسیار بیش از این باید تلاش می کردیم تا جرایم امریکا و کشورهای غربی را مطرح کنیم.
وی ادامه داد: در بعضی از اقدامات ، مردم شاکی خصوصی بودند که در برابر اقدامات تروریستی امریکا شکایت کردند ؛ که در برخی پرونده حکم صادر شد و یکی از این پروندها بمباران شیمیایی است که غربی ها نقش داشته اند و خساراتی که به این ١٨ نفر باید پرداخت شود، دولت امریکا به ٩ هزار و ٣٠٣ میلیارد ریال جریمه مالی شده است؛ البته از جنبه عمومی جرم هم محکوم شده اند و این خود اقدام خوبی است.

**پرونده های متهمان کانال های تلگرامی
سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه برای ١٤ متهم کانال های تلگرامی کیفرخواست صادر شد و پرونده به دادگاه رفت و حکم این افراد صادر شد، گفت: برای این متهمان از ٩١ روز تا ٥ سال حبس در دادگاه بدوی حکم خورد. در پرونده دیگری هشت متهم بودند که آخرین دفاعیات اخذ شد و قاضی گفت در زمان قانونی حکم صادر می شود.
پرونده های دیگری داریم که در مرحله دادسرا است.

**وضعیت حقوق کارمندان قوه قضاییه
معاون اول قوه قضاییه درباره حقوق کارمندان این مجموعه گفت: به طور طبیعی حقوق قاضی از کارمندان بیشتر است و تاجایی که امکان داشت از طریق دولت و مجلس حقوق کارمندان را افزایش دهیم، این کار را انجام داده که افزایش خوبی داشته است.
البته به این امر قایل هستیم با توجه به وضعیت کنونی، حقوق آنان تکافوی زندگی را نمی دهد.

** درباره مصوبه حذف اعدام قاچاقچیان مواد مخدر
محسنی اژه ای در پاسخ به این سوال که آیا حذف اعدام مواد مخدر شامل حال زندانیانی که قبل از تصویب این قانون به اعدام محکوم شده اند، هم می شود یا نه، گفت: قانون حذف اعدام مواد مخدر هنوز فرایند نهایی را طی نکرده و باید برای تایید به شورای نگهبان برود این محکومان قبل از تصویب این قانون را هم شامل می شود.
وی ادامه داد: بعد از طی کردن مراحل نهایی و به اجرا درآمدن آن، مطالبی را عرض خواهم کرد.

** درباره مصوبه حذف اعدام قاچاقچیان مواد مخدر
محسنی اژه ای در پاسخ به این سوال که آیا حذف اعدام مواد مخدر شامل حال زندانیانی که قبل از تصویب این قانون به اعدام محکوم شده اند، هم می شود یا نه، گفت: قانون حذف اعدام مواد مخدر هنوز فرایند نهایی را طی نکرده و باید برای تایید به شورای نگهبان برود این محکومان قبل از تصویب این قانون را هم شامل می شود.
وی ادامه داد: بعد از طی کردن مراحل نهایی و به اجرا درآمدن آن، مطالبی را عرض خواهم کرد.

**١٧ مورد محکومیت و ٢٤ مورد برائت ویژه پرونده های تخلفات انتخاباتی
محسنی اژه ای درباره آخرین وضعیت با بیان اینکه تعدادی قرار موقوفی تعقیب برای کسانی که در رابطه با انتخابات بوده نه مستقیما انتخاباتی صادر شده است، ٣٠٠ مورد در تهران و غیرتهران درحال رسیدگی است.
به گفته معاون اول قوه قضاییه ، برای ١٢ استاندار و فرماندار فعلا کیفرخواست صادر شد اما هنوز دادگاهی در این زمینه برگزار نشده است.

**تغییر کاربری ٩٠ هکتاری در اسلامشهر
سخنگوی قوه قضاییه درباره اینکه آیا سیاست های خاصی برای گزارش قوه قضاییه از فعالیت های این قوه وجود دارد یا نه، گفت: هر سه ماه یکبار یا به مناسبت های متعدد ، گزارشی ارایه می شود الان قصد داریم در شهریور گزارشی از زمین و تخریب و تغییر کاربری ارایه دهیم.
در اصفهان، مازندران و اسلامشهر فردی ٩٥ هکتار زمین را تغییر کاربری داد؛ این فرد از بعضی جاها حمایت می شد ؛ او خرداد امسال بازداشت و مرداد با ١١٩ میلیارد تومان وثیقه آزاد شده است.

**اتهام نویسنده 'شنود اشباح' امنیتی است
محسنی اژه ای در بخش دیگری از صدو شانزدهمین نشست خبری خود اتهام پرونده نویسنده کتاب ' شنود اشباح' را امنیتی عنوان کرد و گفت: از بیان جزییات معذورم اما پرونده دو متهم دارد و دادگاه یا برگزار شد و یا در حال برگزاری است.
برچسب ها: تدبیر24 ، قوه قضائیه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها