بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۸۸۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
اگر نگاهی به TP21 Sugga داشته باشید، بیشتر شبیه یک جسم در حال تجزیه خواهد بود تا یک خودروی نظامی آف رود! با وجود آن که هم اکنون تعداد کمی از این خودرو در سراسر دنیا وجود دارد، اما در زمان خود یکی از بهترین بوده است.
تدبیر24»عصر ایران نوشت: همان طور که می دانید خودروهای نظامی نه تنها از نظر طراحی ظاهری، بلکه از دید امکانات و تجهیزات نیز تفاوتهای مهمی با خودروهای معمولی دارند. همین تفاوتها موجب شده تا بتوان از آنها برای مقاصد نظامی و همچنین در عملیاتهای دشوار بهره برد. با وجود مزایای متعددی که این دسته خودروها برای نیروهای نظامی به همراه دارند، رانندگی با اغلب آنها در جاده مشکلات خاص خود را خواهد داشت. در ادامه ۱۰ مورد از مناسبترین خودروهای نظامی در رانندگی مسیرهای جاده ای (برون شهری) را معرفی خواهیم کرد.

یونیماگ

آفرودرهای نظامی؛ از یونیماگ تا خودروی در حال تجزیه! (+عکس)

یونیماگ به یکی از انواع کامیونهای چند منظوره و کوچک که دارای سامانه چهار چرخ متحرک هستند اطلاق می شود و  از جمله محصولات تولید شده در کمپانی مرسدس بنز آلمان است. اگر یک خودروی نظامی وجود داشته باشد که بتوان با آن تمام مسیرهای ناهموار را به سلامت طی کرد و تعمیر و نگهداری آن نیز به راحتی میسر باشد، قطعا یونیماگ خواهد بود. برای سه سال پیاپی این خودرو به عنوان بهترین خودرو نظامی جاده ای (مسیر های خارج شهر) توسط نشریه معتبر آف رود انتخاب شده است. یونیماگ چنین افتخار بزرگی را مدیون شاسی بلند و انعطاف پذیر خود خواهد بود.

پاور واگن

آفرودرهای نظامی؛ از یونیماگ تا خودروی در حال تجزیه! (+عکس)

مورد بعدی یکی از خودروهای نظامی مشهور تولید شده در شرکت خودروسازی آمریکایی "داج" است. اگرچه ممکن است تصور کنید پاور واگن از نظر طراحی و تکنولوژی به پای یونیماگ نمی رسد، اما رانندگی آف رود با آن نیز لذت خاص خود را خواهد داشت. از طرفی طراحی مناسب پاور واگن مطابق با استانداردهای مورد نیاز یک خودروی نظامی معمولی، آن را برای استفاده توسط بسیاری از نیروهای نظامی مساعد ساخته است. البته ساخت این خودرو در کمپانی معروف داج، خود تضمینی ارزشمند بر ویژگیهای مثبت پاور واگن خواهد بود.

تاترا تی ۸۱۳

آفرودرهای نظامی؛ از یونیماگ تا خودروی در حال تجزیه! (+عکس)

تعداد کمی خودروی نظامی در سراسر دنیا وجود دارد که توان رقابت با قابلیت آف رود تاترا تی ۸۱۳ را داشته باشد. این خودرو بین سالهای ۱۹۵۹ تا ۱۹۸۲ تولید و شمار زیادی از آن نیز به آلمان، هند و رومانی صادر شد. لازم به ذکر است تاترا تی ۸۱۳ در کارخانه ای به نام "تاترا" در جمهوری چک طراحی و ساخته شده است.

راین متال Transportpanzer

آفرودرهای نظامی؛ از یونیماگ تا خودروی در حال تجزیه! (+عکس)

این لیست بدون حضور خودروی نظامی آلمانی راین متال Transportpanzer، هیچ گاه کامل نخواهد بود. خودروی نظامی مذکور می تواند با سرعت ۶۶ مایل در ساعت در جاده های ناهموار عریض بدون هیچ گونه مشکلی حرکت کند. Transportpanzer در اصل توسط شرکت خودروسازی آلمانی دایملر- بنز تولید می شد اما چندی بعد ادامه روند توسعه و ساخت آن به شرکت آلمانی دیگری تحت عنوان راین متال که در زمینه تجهیزات نظامی و دفاعی فعالیت دارد، انتقال یافت.

ولوو TP۲۱ Sugga

آفرودرهای نظامی؛ از یونیماگ تا خودروی در حال تجزیه! (+عکس)

پنجمین خودروی نظامی ولوو TP۲۱ Sugga نام داشته و توسط شرکت خودروسازی سوئدی "ولوو" تولید شده است. اما آنچه در مورد این خودرو جالب به نظر می رسد، شکل ظاهری آن است. اگر نگاهی به TP۲۱ Sugga داشته باشید، بیشتر شبیه یک جسم در حال تجزیه خواهد بود تا یک خودروی نظامی آف رود! با وجود آن که هم اکنون تعداد کمی از این خودرو در سراسر دنیا وجود دارد، اما در زمان خود یکی از بهترین خودروهای نظامی با قابلیت پیمودن مسیرهای ناهموار به شمار می رفته است.

NSU Kettenkrad

آفرودرهای نظامی؛ از یونیماگ تا خودروی در حال تجزیه! (+عکس)

تاکنون موتورسیکلتهای نظامی بسیاری تولید شده اند که هر کدام از امکانات و قابلیتهای مختلفی برخوردار بوده و هستند. اما این مورد که تلفیقی از یک موتورسیکلت و سیستم حرکتی یک تانک است، جز عجیب و غریب ترین خودروهای نظامی ساخته شده به شمار می رود.  NSU Kettenkrad که از سال ۱۹۴۱ تا ۱۹۴۵ خدمت رسانی کرده است، در ابتدا حیات خود را به عنوان یک خودروی سبک برای حمل و نقل نیرو های نظامی آغاز کرد. از نظر رانندگی آف رود نیز به منظور تامین ایمنی سرنشینان، سرعت خودرو نباید در حداکثر میزان آن باشد.

Canadian Military Bombardier Iltis

آفرودرهای نظامی؛ از یونیماگ تا خودروی در حال تجزیه! (+عکس)

این خودروهای نظامی که از توان بسیار مناسبی برای پیمودن مسیرهای برون شهری پر پیچ و خم برخوردار هستند، از نظر ظاهری شباهت زیادی به جیپهای کانادایی داشته اما در واقع مجهز به موتورهای دیزلی فولکس واگن (شرکت خودروسازی آلمانی) شده اند.

Oshkosh HEMTT

آفرودرهای نظامی؛ از یونیماگ تا خودروی در حال تجزیه! (+عکس)

این خودروی نظامی سنگین مجهز به سامانه هشت چرخ متحرک، در واقع کامیونی تاکتیکی محسوب می شود که در اختیار نیروهای نظامی مختلفی در سراسر دنیا از جمله ارتش آمریکا قرار دارد. جالب است بدانید این خودرو در عین حال که وزن بالایی دارد، مسیرهای ناهموار را به خوبی طی کرده و از نظر هزینه نیز بسیار مقرون به صرفه است!

دایملر فرت

آفرودرهای نظامی؛ از یونیماگ تا خودروی در حال تجزیه! (+عکس)

این بار به سراغ یکی از خودروهای نظامی ساخت بریتانیا خواهیم رفت که بیشتر برای شرکت در عملیاتهای شناسایی طراحی شده است. اگرچه خود این خودرو با توجه به شکل ظاهری آن به راحتی شناسایی می شود، اما هم در مسیرهای برون شهری و هم در جاده های داخل شهر به راحتی می تواند تردد کند! حتی می توان آن را کنار خیابان پارک کرد.

Chenowth

آفرودرهای نظامی؛ از یونیماگ تا خودروی در حال تجزیه! (+عکس)

آخرین خودروی نظامی در این لیست، Chenowth نام داشته و جزو خودروهای نظامی سبک طبقه بندی می شود. این خودروی آمریکایی که قابلیت تجهیز به جنگ افزارهای مختلف را نیز دارد، در نبردهای متعددی حضور یافته و رانندگی آف رود با آن به سهولت امکان پذیر خواهد بود. در مقابل در مسیرهای درون شهری چندان مناسب نبوده و کنترل آن مقداری دشوار می شود.

برچسب ها: تدبیر24 ، آف رودها
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها