بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۸۹۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت: بر اثر انفجار یک شی منفجره در منطقه مرزی نفت شهر از توابع بخش مرزی سومار در این شهرستان یک سرباز وظیفه مصدوم شد.
تدبیر24»نعمت الله نازپرورده روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سرباز وظیفه از نیروهای ارتش حین نصب چادر و بیل زدن زمین با شی منفجره باقی مانده از زمان جنگ تحمیلی برخورد کرد که در اثر این انفجار انگشتان پای وی قطع شد.
وی اظهار کرد: بلافاصله فرد مصدوم با یک دستگاه بالگرد برای انجام اقدام های درمانی و مداوا به یکی از مراکز درمانی استان کرمانشاه منتقل شد.
از ابتدای امسال تاکنون هفت مورد انفجار در شهرستان مرزی قصرشیرین رخ داده که در اثر این انفجارها سه تن مجروح، 10راس دام تلف و هشت راس دام نیز آسیب دیدند و یک دستگاه تراکتور، 2 دستگاه بلدوزر و یک دستگاه بیل مکانیکی نیز دچار خسارت مادی شدند.
پارسال در مجموع 20 مورد انفجار مین به جا مانده از جنگ تحمیلی در این شهرستان مرزی رخ داد که در اثر آن یک تن کشته و 12 تن مجروح و یا دچار موج گرفتگی شدند.
نیروهای نظامی، کشاورزان، روستاییان، عشایر منطقه و همچنین نیروهای پاکسازی کننده مواد منفجره در مناطق آلوده، از حادثه دیدگان انفجار مین در شهرستان قصرشیرین هستند.
در 14 مورد از این انفجارها، 6 دستگاه بولدوزر متعلق به مرکز مین زدایی، یک دستگاه گریدر، 2 دستگاه کمباین و چهار دستگاه تراکتور کشاورزان فعال در منطقه دچار خسارت مادی شد و در سه مورد دیگر از این انفجارها، 11 راس گوسفند تلف شد.
جشن پاکسازی 700 هزار هکتار از زمین های آلوده به مین استان کرمانشاه بهمن ماه سال 91 با حضور مسئولان برگزار شد اما با این وجود از آن زمان تاکنون چند مورد برخورد خودرو یا انسان با مین های باقی مانده از زمان جنگ تحمیلی در نواحی مرزی این استان مشاهده شده است.
اکنون شرکت مین زدایی وابسته به وزارت دفاع در قالب چند تیم و نیروهای تخریب چی و ناظر و عوامل پشتیبانی در مناطق آلوده قصرشیرین مشغول بازنگری زمین های آلوده به مین هستند.
بازنگری به صورت دستی و 2 گروه مکانیزه توسط گروه های پاکسازی در منطقه در حال انجام است و همچنان نیز این عملیات ادامه دارد.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش 27 هزار تن جمعیت دارای 186 کیلومتر مرز با عراق است که در زمان جنگ تحمیلی 2 سال کامل در اشغال نیروهای بعثی عراق بود و جنگ هشت ساله تحمیلی از این منطقه غربی کشورمان آغاز شد و آخرین نقطه پایان جنگ نیز این منطقه بود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها