بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۸۹۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
عضو هیات رییسه مجلس:
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که کشور از برخوردهای غیر واقع بینانه و تند گذشته به آرامش رسیده است، گفت: امروز آرامش خاصی در جامعه حاکم شده که این فضا نشان دهنده بلوغ سیاسی در جامعه است.
تدبیر24»اکبر رنجبرزاده روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود: ما همه معتقدیم که کشور از شرایط تند و برخوردهای غیر واقع بینانه خارج شده است و امروز گروه های مختلف با یکدیگر تعامل و ارتباط بیشتری دارند.
وی یادآور شد: امروز تمام گروه ها و جناح های سیاسی به این نتیجه رسیده اند که باید تمام اقدامات را در راستای چشم انداز و آبادانی کشور پیگیری کنند و گروه ها و جناح های مختلف فقط بدنبال مسائل خاص خود نباشند بلکه مسایل مردم و رشد و توسعه کشور را دنبال کنند.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در گذشته شاید این گونه تلقی می شد که زمانی فردی یا گروهی به جایگاهی می رسید تمایل گروه های رقیب این بود که به مقصد نرسد.
رنجبرزاده با بیان این که امروز همه به یک بلوغ سیاسی رسیده اند و کشور آرامش سیاسی خاصی را تجربه می کند، تصریح کرد: عامل بازدارندگی در روند جناح های سیاسی کمتر دیده و بیشتر جنبه های حمایتی دیده می شود و این بسیار ارزشمند است.
وی افزود: در این راستا سخنرانی ها و جهت گیری های رئیس جمهوری در آرامش فضا بی تاثیر نبود، ایشان در سخنرانی خود در مجلس اعلام کرد که در کابینه از همه گروه ها و جناح های سیاسی استفاده می کند و در کابینه اش از تندروهای دو جناح جایی ندارند، این حرف بسیار بزرگی است که از سوی رئیس جمهوری مطرح شد و جامعه را به سمت آرامش سوق داده است.
عضو هیات رییسه مجلس تاکید کرد: با این سخنان رئیس جمهوری حتی کسانی که موضع گیری فکریشان سمت دیگری بود دیگر نوک پیکان را سمت دولت نمی گیرند و در راستای سازندگی و دلسوزی گام بر می دارند، موضع گیری های دولت و اعضای هیات دولت نیز نسبت به دولت قبلی از حالت تند سیاسی خارج شده و حالت تعادل گرفته است.
رنجبرزاده تاکید کرد: فضای آرام بخش سیاسی بعد از انتخابات که سالیان قبل ممکن بود چندین سال به طول انجامد تا این شرایط ایجاد شود در دو ماه حاصل شد و کشور به آرامش سیاسی رسیده است که این نشانه بلوغ سیاسی گروه ها و مردم است.
وی با یادآوری این که امروز از التهاب های پس از انتخابات خبری نیست و به حداقل رسیده است، اظهارکرد: در ادوار گذشته انتخابات و حتی عزل و نصب ها شاهد برخی التهاب ها بودیم که امروز دیگر شاهد آن نیستیم، این فضای بسیار ارزشمندی است که در فضای سیاسی جامعه ایجاد شده است.
رنجبرزاده گفت: البته باید فضای نقدهای سازنده در کشور باز باشد تا کشور به رشد و پیشرفت برسد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها