بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۸۹۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
زهرا نژادبهرام- سالروز وفات آیت‌الله طالقانی را تسلیت می‌گویم؛ مردی که هم پیش و هم پس از انقلاب- به رغم این‌که طول عمرش برای بعد از انقلاب بسیار کوتاه بود- رهاوردهای بزرگی را برای ایران به ارمغان آورد.
تدبیر24»رهاوردهایی از جنس برادری، برابری، عدالت و از همه مهم‌تر همکاری و مشارکت.
یکی از ویژگی‌های برجسته آیت‌الله طالقانی در خصوص «شوراها» بود؛ او سنگ بنای شوراها را با اتکا به آیه
«‌وَ الَّذینَ اسْتَجابُوا لِرَبِّهِمْ وَ اَقامُوا الصَّلاهَ وَ اَمْرُهُمْ شُوری‏ بَیْنَهُمْ وَ مِمّا رَزَقْناهُمْ یُنْفِقُونَ...» در جمهوری اسلامی ایران برپا کرد؛ آن‌چه، هم آرزوی انقلابی‌ها بود و هم رمز موفقیت آینده.
او با اتکا به همین اصل معتقد بود آینده جمهوری اسلامی ایران در گرو همکاری و همراهی و رای مشترک است؛ او به خرد جمعی از پیش از انقلاب، ایمان داشت و آن را رمز موفقیت برای دسترسی به آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی می‌دانست.
آیت‌الله طالقانی با پیشگامی در طرح موضوع شوراها و اتکا بر اصول قانون اساسی در حوزه حقوقی و هم بر اساس مبنای فهم اجتماعی، شرایط شکل‌گیری شوراها را فراهم کرد. او هم مبانی دینی و هم مبانی قانونی آن را برای بقای حاکمیت مردم ضروری می‌دانست.
خوشحالم که امروز به عنوان یکی از اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی تهران، ری و تجریش، توانستم در مسیری قرار بگیرم که آرمان آن مرد بزرگ را که یکی از رهبران بزرگ انقلابمان محسوب می‌شود را ادامه بدهم.
خوشحالم که بتوانم با اتکا به خرد جمعی که در شوراهای شهر و روستا در کشورم فراهم آمده، در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی از پایه‌ای‌ترین مبانی آن که به مردم برمی‌گردد، ایفای نقش کنم.
معتقدم فرصتی که شوراها و قانون آن برای کشور فراهم‌کرده، گامی بلند به سوی مردم‌سالاری دینی است؛ چیزی که جمهوری اسلامی ایران منادی آن است و انقلاب اسلامی ایران در پی نهادینه‌کردن آن در جهان اسلام گام بلندی را برداشته؛ چیزی که امام خمینی(ره) به صراحت از آن یاد می کرد؛ جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد، آن چیزی است که آینده ایران در گرو آن تصویر می‌شود و من خوشحالم به عنوان عضوی از اعضای شورای شهر در این مسیر گام بردارم.
شوراهای شهر و روستا گذشته از این‌که حاصل خرد و تصمیم جمعی است، فرصتی کم‌نظیر را برای مردم ایفا می‌کند تا بتوانند با دسترسی نزدیک‌تر به تصمیم‌گیرنده‌ها، دیدگاه، نگاه و رویکردهای خود را نسبت به مسائل شهر و روستا بیان کنند؛ فرصتی که پیش از آن بسیار محدود بود.
حاصل چنین رویکردی دسترسی به افکار نوین، ایده‌های جدید و راهکارهای کوتاه‌تر و آسان‌تر و در عین حال پراثرتر برای حل مشکلات شهر و روستا است و این فرصت از برکات وجود آیت‌الله طالقانی فراهم شده است.

همدلی
مطالب مرتبط
برچسب ها: طالقانی ، شوراها
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها