بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۸۹۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت:طبق مطالعات انجام شده دقیق 4 هزار هکتار بافت ناکارآمد و فرسوده در قم وجود دارد.
تدبیر24»حسن صبوری  در پنجمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم افزود: این بافت ها شامل بافت های تاریخی و فرسوده و بافت روستایی ناکارآمد است که به ساماندهی و توجه نیاز دارد.
وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری و شورای شهر و راه و شهرسازی برنامه های راهبردی خوبی را می توانند در جهت رسیدگی به بافت های ناکارآمد در قم عملیاتی کنند.
صبوری یادآور شد: قم یکی از کلان شهرهای بزرگ دارای بیشترین جمعیت شهرنشین می باشد از این رو باید در راستای رسیدگی به این بافت ها تلاش و اهتمام بیشتری ورزید.
وی گفت: شهر قم باید به طور ویژه نگریسته شود زیرا از نظر رهبری به عنوان شهر بین المللی و مطرح و خواستگاه انقلاب تلقی می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم یادآور شد: دولت دوازدهم یکی از رویکردهای مهم خود را رسیدگی به بافت های فرسوده می داند که این امر می تواند در رفع بسیاری از معضلات شهری و اجتماعی در ساماندهی بافت های فرسوده و ناکارآمد موثر باشد.
وی تصریح کرد:با توجه به اینکه طبق آمار 65 درصد مردم قم در بافت فرسوده و ناکارآمد زندگی می کنند که بیش از 700 هزار نفر را شامل می شود.

صبوری مهاجرت را یکی از دغدغه های جدی در قم برشمرد و ادامه داد:این مهاجرت ها موجب توسعه فیزیکی قم شده و نوسازی بافت های فرسوده در این روند مورد بی توجهی قرار گرفته است.
وی گفت:برای رفع معضلات بافت های فرسوده راهکاری اندیشیده شده که تدوین برنامه 5 ساله یکی از این برنامه های مهم و راهبردی است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم عنوان کرد:برخی از راهکارها نیز در جلسات ستاد بازآفرینی شهری در استانداری قم بررسی شده است و به برنامه مشترکی توسط دستگاههای اجرایی برای حل این مشکلات رسیده ایم که باید عملیاتی شود.
وی در پایان گفت: بافت های فرسوده و ناکارآمد تهدیدی جدی به شمار می رود که اگر این بافت ها بازآفرینی شود می توان به توسعه درون زا در قم کمک کرد.
گفتنی است در این جلسه برخی لوایح در خصوص تملک اراضی و تفریغ بودجه اتوبوسرانی و سازمان آتش نشانی قم در سال 93 نیز ارزیابی و مصوب شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها