بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۸۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴
مدیر کل مقررات ملی ساختمان اعلام کرد: با موافقت وزیر راه و شهرسازی آیین‌نامه مقررات مراقبت و نگهداری ساختمان‌ها به شهرداری و دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده و در حال اجراست.

به گزارش تدبیر24 غلامرضا هوایی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: طی یک ماه اخیر طرح کنترل و نظارت پس از ساخت بر ساختمان‌ها ابلاغ شده است.

وی اظهار کرد: قبل از از این پس از ساخت ساختمان و تحویل به بهره‌دار نظارتی وجود نداشت اما اکنون پس از ابلاغ این آیین‌نامه، دو سال پس از ساخت،‌ ساختمان کنترل و نظارت می‌شود.

وی افزود: اجرای این آیین‌نامه به گونه‌ای است که به مدت یک تا دو سال پس از ساخت و تحویل به بهره‌بردار،‌ موتورخانه،‌ آسانسور، سازه، نما و دیگر جزئیات ساختمان کنترل و نظارت می‌شود.

هوایی اجرای این آیین‌نامه را از مهمترین موارد مقررات ملی ساختمان عنوان و اظهار کرد: مراقبت و نگهداری ساختمان پس از ساخت، پیش‌تر وجود نداشت و مغفول مانده بود که از این پس بر ساختمان‌ها اعمال می‌شود.

به گزارش ایسنا،‌ در ماده 38 آیین‌نامه ماده 33 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان آمده است: در بازسازی، مرمت، نگهداری و بهره‌برداری بناهای دارای ارزش تاریخی، سازمان میراث فرهنگی موظف است ضوابط خود را به لحاظ ایمنی و بهداشت با مقررات ملّی ساختمان تطبیق دهد.

در تعاریف مقررات ملی ساختمان نیز آمده است: مقررات ملی ساختمان، مجموعه اصول و قواعد فنی و ترتیب کنترل اجرای آنهاست که باید در طراحی، محاسبه، اجرا، بهره‌برداری و نگهداری ساختمان‌ها جهت تأمین ایمنی، بهداشت، بهره‌دهی مناسب، آسایش، صرفه اقتصادی، حفاظت محیط‌زیست و صرفه‌جویی در مصرف انرژی و حفظ سرمایه‌های ملی رعایت شود.

مقررات ملی ساختمان دارای اصول مشترک و یکسان لازم‌الاجرا در سراسر کشور است و بر هرگونه عملیات ساختمانی نظیر تخریب، احداث بنا، تغییر در کاربری بنای موجود، توسعه بنا، تعمیراساسی و تقویت بنا حاکم است.

مقررات ملی ساختمان به عنوان تنها مرجع فنی و اصل حاکم در تشخیص صحت طراحی، محاسبه، اجرا، بهره‌برداری و نگهداری ساختمانها اعم از مسکونی، اداری، تجاری، عمومی، آموزشی، بهداشتی و نظایر آن است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها