بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۹۰۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
مونسان:
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، با بیان اینکه رویکرد سازمان میراث‌فرهنگی و دولت توجه به صنایع‌دستی است، گفت: «صنایع‌دستی ما باید صاحب برند شود و به‌صورت مارکتینگ عرضه شود.»
تدبیر24»علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری امروز دوشنبه 27 شهریور در مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست‌و‌هشتمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی که در سالن فجر این سازمان برگزار شد، با اشاره به برگزاری بیست‌و‌هشتمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی گفت: «خوشبختانه نمایشگاه بسیار خوب برگزار شد.»

او افزود: «حوزه صنایع‌دستی حوزه موردتوجه من در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است که خوشبختانه رویکرد دولت نیز به این حوزه مثبت است و به صنایع‌دستی توجه ویژه‌ای دارد.»

او با بیان اینکه صنایع‌دستی حوزه‌ای است که می‌تواند تولید ثروت کند و به عدالت اجتماعی در جامعه کمک کند تصریح کرد: «با توجه به رویکرد مناسب دولت به این حوزه و توجه ویژه شورای عالی اشتغال به موضوعات مرتبط با صنایع خُرد، خانگی و روستایی، با علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال، در حوزه صنایع‌دستی و استفاده از ظرفیت هنرمندان و تولید‌کنندگان صنایع‌دستی مذاکرات خوبی داشته‌ایم.»

معاون رئیس‌جمهوری، با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر ایران درحوزه صنایع‌دستی و برنامه‌ریزی‌های مناسب در این خصوص، گفت: «امید می‌رود دوران پُررونقی برای حوزه صنایع‌دستی در پیش رو داشته باشیم.»

او اضافه کرد: «تولید صنایع‌دستی در کشور ما وضعیت خوبی دارد؛ بنابر‌این باید برای فروش و مارکتینگ برنامه‌ریزی کنیم، ضمن اینکه صادرات این حوزه هم باید فعال و برنامه‌های متفاوتی اجرا شود تا از عرضه فله‌ای محصولات صنایع‌دستی جلوگیری به‌عمل آید، چراکه این‌ها کار هنری است و حتماً باید به صورت مارکتینگ عرضه شوند.»

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: «دفتر صادرات صنایع‌دستی سازمان باید برنامه‌هایی در این خصوص تدوین کند تا در فروش داخلی و خارجی شاهد فروش محصولات به‌صورت باکیفیت و دارای برند باشیم.»

معاون رئیس‌جمهوی در پایان خاطرنشان کرد: «از هیچ کمکی برای صنایع‌دستی دریغ نمی‌کنم و امیدوارم بتوانیم کمک‌هایی نیز از دولت و سایر بخش‌ها برای این حوزه درنظر بگیریم.»
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها