بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۹۰۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴
در سومین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری اظهاراتی ایراد شد که برخی از آنها محل بحث وبررسی است. همه می‌دانیم مردم در شرایط و وضعیتی خاص زندگی می‌کنند که این امر واقعیتی انکارناپذیر درجامعه است.
تدبیر24»از این رو هر شخصی از مسئولان و مردم که برای کشور، نظام و اسلام دلسوزی می‌کند، باید هر واژه‌ای که در نقد، تحلیل، له یا علیه هر موضوعی استفاده می‌کند این نکته را مد نظر داشته باشد که حاصل گفته آنها چه خواهد بود و به دنبال چه چیزی هستند. اینکه بگوییم دولت در امر انتخابات تخلف کرده، امر ‌پسندیده‌ای نیست. دولت از یک مجرای قانونی امری را اجرا کرده که در اجرای آن قانون ملاحظاتی را قرار داده که چه کسی مسئول اجرا باشد، چه کسی نظارت کند، چه کسی حق انتخاب دارد و چه‌کسی خود را در معرض انتخاب قراردهد؛ برای همه این مسائل قانون تصویب شده است. از این رو عقل، قانونمداری و صداقت حکم می‌کند که در هر مقطعی تخلف صورت گرفت هرکس بیاید و وظیفه خود را اظهار کند. بدین جهت علاقه‌مندی به کشور، نظام و مردم اقتضا می‌کند هرکس در این گردونه مسئولیتی داشته باشد و هرجا که نارسایی و تخلفی صورت گرفته و حرکت از مسیر اصلی خود خارج می‌شود در چارچوب قانون بدان رسیدگی شود. انتخابات امری است که همه بدان صحه گذاشتند. مقام معظم رهبری تنفیذ کردند، مجلس تحلیف کرد و اکثر رای به نام یک کاندیدا اعلام شد و شکایت‌های مختلفی از استانداران و فرمانداران انجام شده اما اصل انتخاب زیر سوال نرفته است. حال برخی با مطرح کردن بعضی مسائل به دنبال چه هستند؟ اینکه آقای روحانی مراقب عملکرد خود باشد، مردم مراقبت کنند یا سایر نهادها و قوا به تحقیق تفحص بپردازند؟ این نکته در موازین دینی و اخلاقی مسلمانان آمده که پیش از گفتن سخنی باید به عواقب و تاثیرات مثبت و منفی آن در جامعه فکر کرد و اینکه چه تاثیری در جامعه خواهد گذاشت. از این رو اگر طرح چنین سخنانی به حل مشکلات، معضلات و قانونمداری کمک می‌کند در باب این مسائل اظهار نظر کنیم اما اینکه برای دغدغه‌های مردم و منتخبان آنها دلهره ایجاد کنیم امری ناصواب است و برای کشور هزینه دارد. در حال حاضر همه می‌دانند شرایط و وضعیت کشور چگونه است و پیرامون کشور چه وضعیتی برقرار است. 3ماه از انتخابات گشته و دولت در حال رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم است. حال در این شرایط مطرح کردن چنین مسائلی چه دردی از مشکلات دولت و ملت دوا می‌کند. اکنون باید با دوراندیشی ببینیم چه مسائلی به نفع کشور است و آنها را مطرح کنیم. امروز راهی جز این نداریم که در چارچوب قانون به فکر مطالبات و مشکلات مردم باشیم. از سوی دیگر این در شأن و جایگاه مجلس خبرگان نیست که درباره چنین موضوعاتی اظهار نظر کند. صراحت قانون می‌گوید فلسفه وجودی مجلس خبرگان این است که ببیند رهبری در مسیری که قانون ترسیم کرده حرکت می‌کند یا خیر. بر این اساس نظارت در لایه‌های مختلف عملکرد رهبری طبق آنچه قانون تعریف کرده وظیفه ذاتی و قانونی مجلس خبرگان رهبری است. البته اعضای خبرگان می‌توانند به عنوان شهروند عادی به اظهار نظر بپردازند اما اظهار نظر در قامت عضو یا مسئول در مجلس خبرگان رهبری در باب این مسائل به نفع مجلس خبرگان، کشور و نظام نیست.


سید فاضل موسوی؛ فعال سیاسی اصلاح طلب
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها